Gå til innhold

Vinterbryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !!

Lurer på hva dere synes om vinterbryllup ? Har inntrykk av at det er mange færre bryllup i vintermånedene...

Et annet spørsmål er hvilken måned en bør velge, en er jo mer utsatt for grisevær..hvertfall her på vestlandet...

Vi har forlovelsesdag i desember måneden, men da er det jo så nært jul....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel blåveis her inne gifter seg til helgen, jeg gifter meg med sambo på nyttårsaften, Cajsa den 5 februar og Arwen den 12 februar mener jeg. Og så lurer jeg på om det ikke var en januarbrud her også.

Så vi er noen som synes det er fint med vinterbryllup. Det jeg ser med nyttårsbryllup er at mange ikke kan komme. Det visste vi jo allerede da vi bestemte oss. Men bortsett fra det så synes jeg det er kjempefint med vinterbryllup jeg. Man kan gjøre mye mer annerledes enn de som gifter seg på sommeren. Masse levende lys, litt vinterpreg på pynten. Bl a skal vi ha islykter på trappa til lokalet vi skal ha. Vi skal ha raketter.

Mye du kan finne på, vil du ha tips så kan du titte i dagbøkene til noen av vinterbrudene her inne, og også søke på vinterbryllup i bryllupsforumet. :)

Skrevet

Jeg synes at dere skal gifte dere når dere har lyst!

Tenk så kjekt med vinterbryllup, da! Mye spennende du kan gjøre da, i forhold til dekorasjoner o.l.

I steden for bil etter kirken, kan dere dra med hest og slede?

Kjempe spennende!

Skrevet

Vi skal bl.a av praktiske grunner gife oss midt på sommeren. Og selv om jeg gleder meg veldig og håper på flott vær og midnattsol for alle våre tilreisende gjester, kunne jeg godt tenkt meg et vinterbryllup. Ser for meg hvit pels, hest og slede til kirken, vinterlykter, snekrystaller, nordlys... mmm kunne vært veldig fint.

Men sommerbryllup er jo fint det og. Og andre sesonger. Tror uansett valg av årstid blir bryllupet bra, og været kan man ikke få gjor noe med likevel...

-Smilepia-

Gjest Tiny i.i.
Skrevet

Vi skal ha nyttårsbryllup neste år. Gøy å gjøre det litt anderledes en "alle" andre.

Det jeg ser med nyttårsbryllup er at mange ikke kan komme.

Tabby: hvorfor er det mange som ikke kan komme??

Skrevet

Mange i vår krets har barn, og det er ikke den letteste dagen å få barnevakt. Det er stort sett det som er grunnen til at noen har måttet takke nei.

Mange som har barn kommer da, og det er vel mye fordi vi har sagt fra til dem lang tid i forveien.

Grattis som nyttårsbrud forresten Tiny! Moro å se andre. I fjor var det Miracl3 tror jeg, i år meg, neste år deg... :-)

Skrevet
Mange i vår krets har barn, og det er ikke den letteste dagen å få barnevakt. Det er stort sett det som er grunnen til at noen har måttet takke nei.

Mange som har barn kommer da, og det er vel mye fordi vi har sagt fra til dem lang tid i forveien.

Grattis som nyttårsbrud forresten Tiny! Moro å se andre. I fjor var det Miracl3 tror jeg, i år meg, neste år deg... :-)

Barn har vel besteforeldre?

Skrevet

Takk for mange svar. Setter pris på det. Det blir nok et vinterbryllup på oss, har begynt å kikke her på nettet, på blomster, kjoler, invitasjoner. Får helt vondt i magen, det er så spennende !!!

Sjansen for fin og hvit slede vær er heller liten her, men jeg også tenker litt at en har litt andre muligheter. Og om sommeren er det jo veldig mange som gifter seg, står nærmest kø i kirkedøren... :)

Tenk på de flotte kåpene det er til brudekjolene også :ler:

Nyttårsaften har mannen min bursdag, så han er redd han ikke får bursdagsgaver da... :hoho:

Barna i familien kommer til å være med i bryllupet, men jeg også tenker litt at kanskje det vil være flere avbud...vet ikke..

Samtidig så synes jeg at nyttårsaftener er oppskrytte, det blir aldri så magisk som vi ønsker, så kanskje vi skal lage en minnerik nyttårsaften, å ha bryllupet da. Vi skal hvertfall snart bestemme oss for datoen... :wink:

Skrevet

Jada, men mange besteforeldre har planer og grunner til at de ikke kan være barnevakt. Men altså, dette var jo noe vi var klar over da vi satt datoen, så det er ikke noe stort problem.

Dessuten vil alle de som står oss nærmest komme, og alle som kommer utenom de nærmeste er en kjempeglede for oss for å si det sånn.

Skrevet

Faktisk ikke alle :(

Og det er heller ikke alle som har besteforreldre som har anledning/muligheten til å stille opp. Kanskje de bor for langt unna? Eller kanskje besteforeldrene også er gjester i bryllupet?

Forresten - dette fikk meg til å tenke... en liten avsporing fra opprinnelig tråd, men: dersom man har gjester med barn i bryllupet - tar dere mye hensyn til dette i planleggingen? Mhp barnevakt o.l?

Min søster sendte nemlig en mail for ikke lenge siden og beklaget seg over stedet vi hadde valgt til bryllupet da hun mente det var upraktisk for de med barn (det er 30km hjemmefra), og ville vite om vi hadde planlagt barnevakter o.l. Men vi mener vi har tatt nok hensyn til de få gjestene med barn da de både kan velge å overnatte på stedet der festen skal være (og dermed kan barna legge seg tidligere) eller det kan ordnes med hjemmkjøring tidligere. Og barnevakt dersom ungene ikke får være med på festen synes jeg foreldrene selv må ordne... (spesiellt de som ikke er tilreisende)

Hva gjør dere?

-Smilepia-

Gjest Anonymous
Skrevet

:roll:

Hvorfor kan ikke barn komme i bryllup?

De får jo et fint minne for livet !

Og det går jo godt an å tilpasse et bryllup for barn.

Både små og store barn!

Ja, jeg bare lurer.

Skrevet

Synes selvfølgelig du bør velge vinterbryllup! Helt objektivt.... :ler:

Flere gode grunner til det:

-en får sesongen for seg selv

-bryllupet blir mer annerledes enn andre bryllup, som jeg forøvrig synes har en tendens til å bli litt like...

-mange effekter en kan bruke: fakler, masse stearinlys, hest og slede, cape, stilige bilder, mørkt ute under middagen skaper ekstra stemning osv osv.

Vi har gjort disse tingene. Tror det blir kjempefint!!

Skrevet

Helt enig med mange her inne. Et vinter bryllup er jo helt fantastisk. Og det kan jo hende du får snø... Hvem vet??

Om sommmeren er det jo mange som gifter seg. Så lenge en kommer med inbydelse lang vei i forveien ser jeg ikke for meg at det skal være så vanskelig for folk å komme. Et bryllup er jo noe stort som jeg tror folk prioriterer...

Gå for vinterbryllup du!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...