Gå til innhold

Forslag til godteri/snacks/tvmat som er mindre usunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine forslag: 

Bamsemums (inneholder mindre fett og kalorier enn sjokolade). Det samme gjelder lakris, marsmellows, saltpinner, grønnsaker og frukt. 

Litt nøtter, tørket frukt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønnsaker og hummus, maischips, popcorn uten ekstra salt/smør, grønnkålchips, daddelkuler, banan med smeltet sjokolade...😋

Gjest Nanne70
Skrevet

Oppskåret frukt/bær med vaniljekesam og kanel, gulrotstenger med dip laget av ekstra lett rømme, kesam etc. Gresk yoghurt med bær, hjemmelaget yoghurtis (frosne bær, søtning og yoghurt).

AnonymBruker
Skrevet

Hvordankan du si at bamsemums og marshmallows er sunnere enn annet godteri? Det er så langt fra sannheten du kan komme. De inneholder nesten BARE sukker,  og det er jo det verste du kan spise... MØRK sjokolade derimot er fint fordi den har mindre sukker og mer antioksidanter. 

Anonymkode: 3cfc5...fa3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordankan du si at bamsemums og marshmallows er sunnere enn annet godteri? Det er så langt fra sannheten du kan komme. De inneholder nesten BARE sukker,  og det er jo det verste du kan spise... MØRK sjokolade derimot er fint fordi den har mindre sukker og mer antioksidanter. 

Anonymkode: 3cfc5...fa3

Ts referer til kalorier.

Mi

Anonymkode: 76dbb...2a9

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier å lage sukkerfrie kaker som kan deles i biter og fryses ned. Kjekt å ha når man vil ha noe å kose seg med 

Eller så lager jeg ostekjeks, salamikjeks eller nachochips laget på mandelmel. Dypper de gjerne i guacamole 

Men sjeldent jeg er fysen på noe utenom måltidene egentlig. Er som regel bare rett før menstruasjonen

Gjest earlgrey
Skrevet

Nicecream <3 dvs frosne bananer kjørt i blender/stavmikser :) smaker bananis

Skrevet

1dl vin

Jordbær dyppet i litt melis

Hvis du popper popcorn i microen, kan du stoppe lenge før posen er ferdig, slik at du bare får spist en liten porsjon og ikke blir fristet til å spise hele posen. Krydre gjerne med pepper, det er kjempegodt!

AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS. Kalorier har ingenting med sunnhet å gjøre. Noe kaloririkt kan være sunt og noe kalorifattig kan være usunt. Nøtter for eksempel er kaloririkt og sunt. Popcorn for eksempel er kalorifattig og usunt. Grunnen til at dette er sunt/usunt er innholdet av vitaminer og mineraler i forhold til kaloriene.

Råd nr 1: Spis deg mett på sunn mat før du skal snacke. Så blir det sunnere og så snacker du mindre.

Råd nr 2: Bruk vann som tørstedrikk.

Beef jerky er min favorittsnacks. Jeg har lyst til å prøve meg på hjemmelaget beef jerky.

Anonymkode: 154f6...37d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mørk skjokolade er det jeg spiser, og noen ganger smelter jeg sjokoladen og dypper jordbær i den så skjokoladen stivner. 😊

Anonymkode: bb445...3b0

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
Den 11. juli 2016 at 19.46, Wenda skrev:

Jeg pleier å lage sukkerfrie kaker som kan deles i biter og fryses ned. Kjekt å ha når man vil ha noe å kose seg med 

Eller så lager jeg ostekjeks, salamikjeks eller nachochips laget på mandelmel. Dypper de gjerne i guacamole 

Men sjeldent jeg er fysen på noe utenom måltidene egentlig. Er som regel bare rett før menstruasjonen

Eks på sukkerfrie kaker? 

Skrevet

Som noen andre skrev over her, prøv å smelt 86 % sjokolade (den er ikke så god å bare spise, men når du smelter den er den mye bedre) og dypp jordbær, banan, druer osv oppi. Kjempegodt! 

Lag popcorn selv i kjele med litt kokosolje og lite salt, da kan du bare lage en liten porsjon også, veldig lite kcal og myyye næring.

Eplebiter med kanel 

Grønnsaker med kesamdip

Skrevet

Vaniljekesam med rosiner, yoghurtis, saft-is som er hjemmefryst av sukkerfri saft (sånn vann og saft man fryser selv :) ), ananas, generelt frukt og bær, fettfri yoghurt, sushi (ikke direkte sunt på grunn av all risen, men sunnere enn mye annet fast food), smoothie :) 

Ja, ikke alt som er sunt, men mye sunnere enn godteri :) 

Skrevet
1 time siden, himmeloghav skrev:

Eks på sukkerfrie kaker? 

Google kärleksmums+lchf, eplekake+lchf, gulrotkake+lchf etc så finner du mange

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...