AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #1 Skrevet 11. juli 2016 Gir dere bursdagsgaver til alle nevøer/nieser? Uansett om de bor i nærheten eller langt borte? Jeg husker fra min barndom at jeg fikk kun bursdagspresang fra de som var i bursdagen, dvs tanter og onkler som bor i nabolaget og var til stede. Har dette endret seg? Jeg bor nå langt fra alle mine nevøer og nieser og har hittil kjøpt til de, stort sett så har de fått de etterpå når vi likevel har møttes. Er det like greit å kjøpe en gave når man treffes? (nå er det ikke hvert år jeg ser de engang) Jeg kan ikke huske at jeg savnet bursdagsgave fra de tantene og onklene jeg ikke fikk fra. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: e217c...9af
Mallis Skrevet 11. juli 2016 #2 Skrevet 11. juli 2016 Jeg gir til alle tantebarn! Gjør ikke forskjell:) men det er jo bare å snakke med familien og bli enig i hva som skal gjøres:)
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #3 Skrevet 11. juli 2016 Jeg kjøper til alle mine. Sender gave med noen eller i posten om jeg ikke treffer de personlig. Anonymkode: a92b7...8e7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #4 Skrevet 11. juli 2016 Vi gir til alle nevøer og nieser enten vi er invitert eller ikke. Vi har bare 4 stk. Kanskje noen har veldig mange nieser/nevøer, eller at de generelt gir veldig dyre gaver (eller har dårlig råd) at det er derfor de ikke gir til de som de ikke blir invitert i feiring til? Eller bare at det varierer hva som er vanlig Anonymkode: 89350...cb3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #5 Skrevet 11. juli 2016 Angående å gi gaven når man treffes: Jeg fikk gjerne gratulasjonstelefon fra tanter, hvor de sa at jeg fikk gave når vi treffes neste gang i juni f.eks. Det var ikke alle tanter/onkler jeg fikk gave fra. Anonymkode: 89350...cb3
Stars Skrevet 11. juli 2016 #6 Skrevet 11. juli 2016 Ja, jeg gir selvsagt bursdagsgaver til alle nieser og nevøer (8 stk). Vet ikke hvor lenge det er vanlig å fortsette å gjøre det, men ser for meg å sette en grense ved f.eks 18 eller 20 år. Alle bor i nærheten, men ikke alltid det er selskap akkurat når barnet har bursdag. (F.eks nevøen min som hadde bursdag den dagen skolen sluttet, da dro han på bort på fotballcup hele helgen, og så videre til moren på sommerferie etterpå, så ny fotballcup helgen etterpå og tilbake til moren. Så her tar vi igjen feiringen når lillesøsteren har bursdag nå ut i juli, og han er tilbake hos pappaen sin. Han har alt fått gaven sin, siden jeg synes det er viktig at han får gaven når han har bursdag, ikke en mnd etterpå.) Jeg fikk alltid gave fra mine to onkler, frem til jeg var konfirmert.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #7 Skrevet 11. juli 2016 Dette må jo den enkelte person se an, ut fra sin egen økonomi og hvor mange nieser/nevøer det er snakk om. Jeg og min mann har bare 1 nevø, og han får både jule- og bursdagsgave fra oss (selvsagt). Ser for meg at vi kommer til å fortsette med det frem til konfirmasjonsalder. Anonymkode: 05604...6c0
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #8 Skrevet 11. juli 2016 ts her: Det må sies at vi var rundt 20 søskenbarn på pappa sin side, så det sier vel litt om hvorfor vi ikke fikk bursdagsgaver. Jeg har 7 jeg er tante til og jeg synes det er mye koseligere å gi en gave når vi treffes og jeg ser at barnet setter pris på det jeg har kjøpt/laget. Anonymkode: e217c...9af
Stars Skrevet 11. juli 2016 #9 Skrevet 11. juli 2016 (endret) Kommer vel litt an på hva slags forhold man har til tantebarna også. Gave til bursdagen gir jeg til alle, mens feriegaver stort sett bare går til søsters barn, fordi de har jeg et nærmere forhold til siden vi er naboer og har daglig kontakt. Hadde jeg bodd langt borte fra tantebarna mine, så kan det godt være at det hadde blitt litt i både pose og sekk, gave til bursdag, og når vi hadde møttes. Slik det er nå, så vanker det gjerne strikkede gaver utenom bursdager/ jul, og ellers småting om noen av de er med meg på handletur. Prøver å fordele det noenlunde likt på alle sammen, slik det ikke blir veldig skjevt med hvem som får hva. Jeg er singel og har bare meg selv å tenke på, så å gi noen gaver utenom bursdag og jul synes jeg bare er koselig. Endret 12. juli 2016 av Stars
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #10 Skrevet 12. juli 2016 Nå blir vi bedt i selskap til alle våre nevøer og nisser, men jeg synes det virker helt rimelig å ikke gi gaver om du ikke blir bedt/kan komme. Fra jeg var liten husker jeg at jeg fikk julegave og ikke bursdagsgave fra de som bodde langt unna. Dessuten må det være mye hyggeligere å få gave når man treffes, men synes ikke gaver bør være viktig i det hele tatt Anonymkode: 94d9f...cce
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #11 Skrevet 12. juli 2016 Jeg har "bare" 6 tantebarn, alle bor langt unna. Men jeg gir ikke til bursdager, pga hva det koster å sende i posten. Det er kjempedyrt:-( Så her blir det feriegaver/sommergaver på alle tantebarna. Jeg er nøye på at det ikke koker bort, såde får en forsinket bursdagsgave hver eneste sommer. Til jul sender vi, da går det i samleforsendelser. Anonymkode: 41d14...eb4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #12 Skrevet 12. juli 2016 Jeg har ingen Men har kun to søsken, mannen har ingen. Forhåpentligvis får mine søsken barn en dag, de barna skal få jul- og bursdagsgave uansett (Og de er flinke til å skjemme bort mine barn). Gleder meg! Har vokst opp med at mamma var, og er fortsatt, den som sendte gaver til alle (10 tantebarn på sin side) men det var kun et år innimellom at søsknene mine og jeg fikk jul- eller bursdagsgave fra hennes tre søsken Anonymkode: ff537...3dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå