Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg forsøker å bleke håret mitt selv,da jeg for tiden er sengeliggende og ikke greier frisør..Resultatet er at jeg mister enormt mye hår.Det er en håndfull hver gang...Jeg er mørk blond så det må virke lenge.Jeg kjøper den pakningen som bleker 9 nyanser,men det tar likevel lang tid.

Hva som er like ille er at den oljen som er i blandingen gjør håret mitt fjonete og faktisk syltynnt.Det slites rett av nesten med det samme.I ett parti bak er alt slitt av,kun etterveksten står igjen.

Kan jeg droppe den blonderingskremen som følger med og som inneholder denne oljeblandingen?

Noe jeg ellers kan gjøre for å få et bedre resultat?På forhånd takk for svar!

Endret av Zeenia
Videoannonse
Annonse
Gjest mrebekah
Skrevet

Etterbehandlingen som følger med i hjemmeblekingsprodukter skal ALLTID brukes, da den stopper oksideringen, dvs hvis du ikke bruker den vil blekingen fortsette å virke i lang tid etter du har vasket den ut også, og da sliter det nok på håret. Var det jeg ble fortalt hvertfall! Har slitt med det samme selv, og jeg gikk fra sort til lyst. Råder deg til å bruke K-pak fra Joico (hårkur), la håret hvile helt, og så prøve igjen om et par uker/måneder avhengig av hvor slitt håret er. Kjedelig å miste alt:/ evt kan du heller stripe det lyst i omganger, og bruke lillashampooen "Fudge". Tror dette gir bedre resultat på lysere hår.

Skrevet

Som mrebekah sier - så må du i det minste la håret hvile. 
Det er jo er grunn til at frisører sjeldent lar kundene gå fra sort til blondt på få behandlinger.
Det ødelegger jo håret! :)

Og når du sier at du må la det virke lenge, så husk likevel på at du ikke må overstige tiden som står på pakken.

Forstår at du er sengeliggende, men ville virkelig anbefalt deg å ta resten av behandlingen hos en frisør dersom det er mulig.

Gjest 123Sol
Skrevet
13 timer siden, mrebekah skrev:

Etterbehandlingen som følger med i hjemmeblekingsprodukter skal ALLTID brukes, da den stopper oksideringen, dvs hvis du ikke bruker den vil blekingen fortsette å virke i lang tid etter du har vasket den ut også, og da sliter det nok på håret. Var det jeg ble fortalt hvertfall! Har slitt med det samme selv, og jeg gikk fra sort til lyst. Råder deg til å bruke K-pak fra Joico (hårkur), la håret hvile helt, og så prøve igjen om et par uker/måneder avhengig av hvor slitt håret er. Kjedelig å miste alt:/ evt kan du heller stripe det lyst i omganger, og bruke lillashampooen "Fudge". Tror dette gir bedre resultat på lysere hår.

Tull. 

Gjest mrebekah
Skrevet
Den 12. juli 2016 at 10.03, Mortem skrev:

Tull. 

Jasså? Hvis jeg bare snakker svada så må du jo mer enn gjerne fortelle hva du mener er feil da :)

Gjest 123Sol
Skrevet (endret)
31 minutter siden, mrebekah skrev:

Jasså? Hvis jeg bare snakker svada så må du jo mer enn gjerne fortelle hva du mener er feil da :)

Hva tror du de som bare bruker blekningspulver og Peroxide developer (husker ikke hva det heter på norsk) gjør da, da det ikke kommer med noen etterbehandling der? :) 

Hvis vi snakker om samme tingen da.. Har aldri brukt den og blekingen har sluttet å virke etter vask :ler:

Endret av 123Sol
Gjest mrebekah
Skrevet
5 timer siden, Mortem skrev:

Hva tror du de som bare bruker blekningspulver og Peroxide developer (husker ikke hva det heter på norsk) gjør da, da det ikke kommer med noen etterbehandling der? :) 

Hvis vi snakker om samme tingen da.. Har aldri brukt den og blekingen har sluttet å virke etter vask :ler:

Greit nok det, men av den grunn skrev jeg da "det er det jeg har blitt fortalt" dvs av hårkyndige personer. Det var på ingen måte en påstand jeg bastant mente var fakta. Det er selvsagt ulike formler på ulike behandlinger, jeg bare fortalte hva jeg hadde hørt og så hva jeg gjorde for å få sunt hår igjen :) 

Gjest Enhorning
Skrevet
Den 13.7.2016 at 13.13, Mortem skrev:

Må si meg enig i dette.

Til trådstarter: Dette høres helt ærlig forferdelig ut. Du sier du har mistet mye hår, og har mørkeblondt hår. Alle har ulikt hår, men jeg hadde også naturlig mørkeblondt hår før jeg bleket mitt eget hår. Jeg trengte bare én bleking med den som lysner 9 nyanser i cirka 45 minutter.

Kan du poste et bilde av din nåværende hårfarge? Jeg skal ikke påstå at du gjør feil, men det kan hende at du har en lys nok farge så du kan starte å tone. Den feilen mange begår hjemme er at de tror de må fortsette å bleke, når de egentlig har kommet til det stadiet der de skal tone.

Skrevet
Den 11.7.2016 at 15.47, Zeenia skrev:

Jeg forsøker å bleke håret mitt selv,da jeg for tiden er sengeliggende og ikke greier frisør..Resultatet er at jeg mister enormt mye hår.Det er en håndfull hver gang...Jeg er mørk blond så det må virke lenge.Jeg kjøper den pakningen som bleker 9 nyanser,men det tar likevel lang tid.

Hva som er like ille er at den oljen som er i blandingen gjør håret mitt fjonete og faktisk syltynnt.Det slites rett av nesten med det samme.I ett parti bak er alt slitt av,kun etterveksten står igjen.

Kan jeg droppe den blonderingskremen som følger med og som inneholder denne oljeblandingen?

Noe jeg ellers kan gjøre for å få et bedre resultat?På forhånd takk for svar!

Har du vært syk lenge? Det at du mister så mye hår kan også være en reaksjon på et kroppslig traume, f.eks en stor operasjon eller sykdom.

Jeg ville latt håret hvile nå, uten å bleke det mer. Det er bedre det enn å få veldig dårlig hårkvalitet og i verste fall miste alt eller nesten alt. Det er ikke noe som er verre enn det, eller at hodebunnen ses gjennom håret. 

Mørk blond er også en fin hårfarge, synes jeg. Og ofte mye mer kledelig til ansiktet enn helbleket hår. Så kan du etterhvert prøve med lysere striper, det sparer jo resten av håret.

Når det gjelder det å motvirke/stoppe hårtap, så er det viktig å få i seg nok proteiner, men også viktige vitaminer og mineraler, som sink og B-vitaminer. Omega 3 er også til hjelp for både hud og hår.

Om du helst skulle vært hos frisør, så er det endel frisører som drar på hjemmebesøk. Ta kontakt med hjemmetjenesten i kommunen din, de vet ofte hvem som gjør det.

Skrevet

Takk for alle svar!Jeg skal se om jeg greier legge inn et bilde av hårfargen min.Den er mørk blond,og en type pigmenter som svært vanskelig lar seg bleke..Jeg har hatt striper i alle år,og selv det tar enormt lang tid hos frisør.De må sette på varme,og selv da blir jeg sittende..

Å ta striper selv er uaktuelt nå,det er derfor jeg bleker alt.Fordi det er enormt tungt å ta ut stripene selv.Jeg håpet på en lettere løsning..Har snakket med hjemmefrisør.Problemet er at dagsformen min avgjør,og det er synd å måtte avbestille samme dag,hvilket er sannsynlig at vil skje..

Jeg er syk,men tror mest det var en uheldig bleking som gjorde at håret ramlet av,..Takk for alle tips iallefall!

Har nå spurt en dame på Vita som sa hun ville gått ned i styrke i prosent bleking,og så tatt en pause,for så å ta en ny omgang.Lavere prosent,to omganger.Om jeg må skylle ut etter 40 minutter(som det visst står på pakken)vil håret være oransje når jeg skyller.Går bra det,bare det blir lyst gangen etter:):)Er nervøs nå,vil helst ikke miste mer hår.

AnonymBruker
Skrevet

Du ødelegger håret ditt, er ikke det ganske åpenbart? Når blandingen er så sterk at den skal lysne deg hele 9 nyanser, så er den STERK, og håret ditt faller av fordi blandingen dreper håret, rett og slett. Hvis du er så syk at du ikke greier å gå til en frisør for å få gjort jobben ordentlig, hvorfor ikke bare droppe det..?

De som jobber på Vita er ikke utdannet frisører, så å spørre dem er ganske poengløst.

Fatter ikke at du tør å drive med hjemmebleking. I verste fall faller mer av håret ditt av ved vask, og det er ikke sikkert det gror ut igjen like pent, ei heller like tykt. Dessuten kan du få alvorlige allergiske reaksjoner av blekemiddelet, og å tro at du skal kunne bleke hele 9 nyanser (som er vanvittig drøyt) på èn behandling tilsier at du ikke har peiling på kjemi eller hår. Dette ville jeg aldri i verden ha gjort hjemme, for å si det forsiktig. Stakkars håret ditt..

Anonymkode: d8987...6a4

Skrevet (endret)
Den 19.7.2016 at 3.42, Enhorning skrev:

.

Jeg har den mellomste av de mørkblonde som er bilde av bakpå esken til Schwarzkopf L1.Den som bleker 7 nyanser.Som det vises her er ikke mitt hår av de mørkeste blonde.Det er bare svært så gjenstridigt å bleke..Sukk..Jeg bare mååå være blond.Jeg var helt blond til jeg var 10 år.Dette er min naturlige hårfarge føler jeg,og det eneste som er "meg".

Det burde blitt blondt etter 45 minutter med denne blandingen,men det er såvidt begynnt å bli rødt/oransje på det tidspunktet...

Endret av Zeenia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...