Gå til innhold

Re sengen?

Gjest Virvar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg las en gang, om at det ble mer senge midd, og slike ulumskheter ved å dekke sengen med dynen sin. Den kunne godt ligge litt rotete for å få luft ned til madrass. men om dette stemmer vet jeg ikke..... Det er jo veldig pent og ryddig å re opp, men det er noe jeg sjelden har tid til om morgenen. Gjestesengen har jeg sengeteppe på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rer alltid sengen om morgenen, ja! Har ikke sengeteppe, men Mannen har i sin tid jobbet på hotell, og har derfor lært meg å lage "hotellsenger"...

Har også hørt at midden ikke liker luft, så avogtil legger jeg bort dynen og lar madrassen få lufte seg. Men jeg synes det ser så utrolig lurvete ut når sengen er uoppredd, så jeg bruker heller de ekstra minuttene om morgenen til å re opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva som regnes med å re sengen, det. Vi legger ikke dynen over sengen, men lar den heller ikke ligge slik vi forlot den. Vi folder den tilbake slik at den ligger i tre bretter nederst på sengen og det meste av sengen får luftet seg. Dynene får lufte seg på verandaen iblant, men det er heller sjeldent nå i høstværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har seng i stuen. Dyner og puter går i kassen under sengen, mens sengen blir dekket til med et sengeteppe og puter på dagtid.

Sånn er det når ungene trenger hvert sitt rom :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midden liker det varmt, så dersom dyna er slått opp mens du dusjerom morningen, blir sengen avkjølt , og så kan du re den når du har fått på deg klær... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen, som står opp sist, rer alltid sengen.

Jeg kan ikke fordra å legge meg i en uoppredd seng.

Treåringen min rer faktisk sin egen seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legger dyna til side sånn at den og madrassen får bli kald mens jeg er på badet. Det er varmen som gjør at midd trives, så om man rer opp med en gang holder varmen seg mye lengre. Derfor rer jeg først opp når jeg kommer fra badet. Om været tillater står også vinduet oppe når vi er på badet. Skifter på senga litt sjeldnere enn en gang i uka, og da får den ligge uten sengetrekk på hele dagen. Sengehygiene er viktig, men jeg liker også at det ser ordentlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, her i huset res sengen i hui og hast hver morgen - ikke noe sengeteppe, men nyristede dyner og puter som ligger pent brettet må vi ha.

Det ekleste jeg vet er å komme inn på soverommet langt på dag til en uredd seng - det ser så utrolig møkkete ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rer sengen bestandig- det er penest (selv for midden... :wink: ). Og legger over det hvite fine sengeteppet som bestemor har heklet (til alle barnebarna faktisk- 16 stk!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rer aldri sengen. Er jo ikke på soverommet annet enn når jeg skal sove likevel' date=' og bryr meg katta om det ser rotete ut.[/quote']

Samme her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...