Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk lønnslippen for utbetaling av lønn idag, å der mangler jeg over 20 tusen, timer sendt og sjef bekrefter dette men det har alså stoppet opp en plass. 

når ber person som utbetaler lønn at jeg må vente til 12.!!!! August  å det aksepterer jeg jo ikke, lønnen er jeg avhengig av! Så noen som vet mine rettigheter og lover rundt dette??  kjenner jeg er så førrbanna at....

Anonymkode: dad10...4ef

AnonymBruker
Skrevet

Be om å få den manglende summen utbetalt som forskudd på augustlønna.

Anonymkode: 9ba90...ece

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

dem har ikke delkjøring i juli! Fikk jeg fortalt... Så må vente til neste måned, men det kan dem jo ikke gjøre?? det er jo masse penger å jeg får ikke betalt verken huslån    Eller mat...

ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

dem har ikke delkjøring i juli! Fikk jeg fortalt... Så må vente til neste måned, men det kan dem jo ikke gjøre?? det er jo masse penger å jeg får ikke betalt verken huslån    Eller mat...

ts

Om du skriver såpass dårlig når du kontakter lønnsavdeligen skjønner jeg du blir dømt med et nei.

Anonymkode: b4df7...45d

• Liker 2
Skrevet

Om dette ikke ordner seg, så kan de fleste faste avgifter utsettes en månedes tid om du tar kontakt og forklarer situasjonen. Aner ikke om lønnssystemene er 100% låst til å bare kunne utbetale en gang i måndeden, uansett veldig dårlig av arbeidsgiver. 

• Liker 3
Skrevet

Vurdert å kontakte fagforeningen?

• Liker 1
Skrevet

Som VinterSnø sier, er det lurt å kontakte fagforeningen, hvis du er medlem i fagforeningen, hvis du ikke er medlem, ville jeg vurdert å bli medlem for å være bedre rustet om denne situasjonen skulle oppstå pånytt.

• Liker 1
Skrevet

Spis matpakka til sjefen. Hver dag til du får pengene..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke en buffer som du kan ta av i sånne situasjoner?

Anonymkode: 1aa1c...153

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du skriver såpass dårlig når du kontakter lønnsavdeligen skjønner jeg du blir dømt med et nei.

Anonymkode: b4df7...45d

Men ærlig talt da. Ikke alle skriver perfekt eller formulerer seg så bra. Er fortsatt ikke ok at de har utbetalt feil til TS!

Skrevet

Tipper at den ene personen som kjenner lønnssystemet på kontoret har ferie, men vis du legger problemene frem for sjefen bør de kunne greie å fikse ett eller annet

Skrevet

Her var det mye uberettiget kritikk til TS, syntes jeg.
Om det er slik at feilen ligger hos arbeidsgiver, må de betale ut resterende lønn omgående.
Arbeidsgiver kan ikke unnskylde seg med at "det ikke blir gjort delbetalinger i juli".

Gjør som Apsi sier og legg dette frem for din sjef.
Eventuelt gå over hodet hans om det ikke fungerer. En leder i firmaet med litt vett hjelper deg med dette med en gang. 

• Liker 9
Skrevet (endret)

Syntes kritikken mot TS ikke er på sin plass.

Det er midt i juli, mange har kanskje vært på ferie / skal på ferie eller av andre grunner trenger pengene. 20k er ikke bare bare å ikke få utbetalt.

Den 11. juli 2016 at 16.57, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke en buffer som du kan ta av i sånne situasjoner?

Anonymkode: 1aa1c...153

Du vet vel ingenting om TS sin situasjon. Syntes svaret ditt var hovent. Kanskje TS er ny i arbeidslivet og ikke har fått opparbeidet en buffer? Kanskje hun/han måtte bruke bufferen til noe viktig forrige mnd? Jeg har selv stått i den situasjonen uten en buffer fordi den ble brukt på noe annet viktig kun noen dager tidligere, og jeg hadde ikke rukket å spare opp igjen. 

TS; er det noen du kan låne av? Mor, far, søsken? Vet også at noen kredittkort ikke har rente før 1 mnd så du kan jo ta det på den måten? Da må du selvfølgelig betale tilbake fort også.

Eller snakk med banken :)

Endret av mjauritz
Skrivefeil
  • Liker 7
Skrevet
Den ‎11‎.‎07‎.‎2016 at 15.32, AnonymBruker skrev:

Fikk lønnslippen for utbetaling av lønn idag, å der mangler jeg over 20 tusen, timer sendt og sjef bekrefter dette men det har alså stoppet opp en plass. 

når ber person som utbetaler lønn at jeg må vente til 12.!!!! August  å det aksepterer jeg jo ikke, lønnen er jeg avhengig av! Så noen som vet mine rettigheter og lover rundt dette??  kjenner jeg er så førrbanna at....

Hvor jobber du?

Hvis arbeidstedet er avhengig av løyve / bevilgning fra kommunen, kan du true de med å ta kontakt med kommunen.

Skrevet
2 timer siden, mjauritz skrev:

Syntes kritikken mot TS ikke er på sin plass.

Det er midt på juli, mange har kanskje vært på ferie / skal på ferie eller av andre grunner trenger pengene. 20k er ikke bare bare å ikke få utbetalt.

Du vet vel ingenting om TS sin situasjon. Syntes svaret ditt var hovent. Kanskje TS er ny i arbeidslivet og ikke har fått opparbeidet en buffer? Kanskje hun/han måtte bruke bufferen til noe viktig forrige mnd? Jeg har selv stått i den situasjonen uten en buffer fordi den ble brukt på noe annet viktig kun noen dager tidligere, og jeg hadde ikke rukket å spare opp igjen. 

TS; er det noen du kan låne av? Mor, far, søsken? Vet også at noen kredittkort ikke har rente før 1 mnd så du kan jo ta det på den måten? Da må du selvfølgelig betale tilbake fort også.

Eller snakk med banken :)

Jeg har også opplevd det når jeg var ung, ofte står man uten arbeidskontrakt, en del b hager g i restaurantbransjen. Og så kommer ikke lønna, en gang gikk jeg og ga bæng, Men det var bare litt over en dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hei igjen

etter mye frem og tilbake og beskyldninger frem og tilbake så har jeg sendt timene mine til rett tid men lønningskontoret skyldte på helgen mellom og derfor "kom" timene forseint inn til dem. Det var lønningskontoret som ikke hadde tenkt på at det var helg og sommerferie tid!

men sjefen min truet med enten blir det forskudd eller så låner han meg penger til neste lønn :-o å da gikk det 1 time så var forskuddet i overføring til bank! Så fascinerende opplegg.. 

Ts

• Liker 8
Skrevet

Bra Ts at du sto på krava og ar sjefen slite opp for deg 😃

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...