Gå til innhold

Neglelakk på små barn/babyer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det ok å lakkere neglene på babyen og nesten to år gamle barn? 

Mannen mener de skal ha rosa neglelakk før vi drar på ferie, jeg er litt i tvil....

Anonymkode: 0e8d1...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Barna til min venninne (tvillinger på snart 3) får lakke negler når de vil. De syns det er morsomt med lakkede negler 

Anonymkode: 572c4...44d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så din mann mener det er greit å seksualisere småbarn slik? Jeg hadde blitt ekstremt skeptisk om min mann hadde foreslått noe slikt til barn som ikke engang har fylt 2 år....

Anonymkode: 8d04e...a5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så din mann mener det er greit å seksualisere småbarn slik? Jeg hadde blitt ekstremt skeptisk om min mann hadde foreslått noe slikt til barn som ikke engang har fylt 2 år....

Seksualisering? Really? Ingen ser på neglelakk på barn som noe seksuelt. Er du også en person som ser på amming i offentlighet som noe seksuelt? 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl

Min på 3 år syns det er veldig stas med neglelakk, hvert fall når hun ser at mamma har det også. Ser ikke problemet med at hun får ha det på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming

Seksualisering? Eeeh, den var ny.

Eneste grunnen til at mine barn ikke har fått neglelakk når de har vært små et at de aldri klarer å sitte i ro til det har tørket og det er helt uaktuelt med neglelakk klint over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har vel ingen absolutt grense på dette, men ser ingen grunn til å begynne med dette før barnet selv ytrer ønske om det. 

Til min store overraskelse begynte min jente å spørre om dette ikke lenge etter hun fylte 2 år. Selv bruker jeg sjelden neglelakk, så ikke vêr jeg hvor hun har det fra. Nå er hun 2,5 og får neglelakk på fingre og tær rett som det er. Hun synes det er kjempestas, særlig hvis hun får lakke mine negler også. Det er ikke noe jeg pusher på henne, men som hun får liv til av og til når hun spør. Jeg ser ikke noe seksualisert ved at hun har neglelakk på. Flere av de andre jentene på samme alder i barnehagen har også neglelakk på. 

Anonymkode: d5774...e7d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Vi lar våre to ha neglelakk (både gutt og jente), i morsomme farger - de synes jo det er gøy å kle seg yt, pynte seg, leke med ulike uttrykk. Men at mannen mener de skal ha? Antar dette er jenter? Da hadde jeg syntes han var småsyk i hodet.

Anonymkode: 20515...c78

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seksualisering? Really? Ingen ser på neglelakk på barn som noe seksuelt. Er du også en person som ser på amming i offentlighet som noe seksuelt? 

Hva har amming i offentlighet med neglelakk å gjøre? Mødre får amme hvor de vil for min del da det er en del av naturen. 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Vi lar våre to ha neglelakk (både gutt og jente), i morsomme farger - de synes jo det er gøy å kle seg yt, pynte seg, leke med ulike uttrykk. Men at mannen mener de skal ha? Antar dette er jenter? Da hadde jeg syntes han var småsyk i hodet.

Anonymkode: 20515...c78

Kle seg ut er en annen sak når det gjelder gutter og jenter. Jeg er helt enig med det i dette tilfellet at en mann, far, ytrer et ønske om at hans døtre, som ikke engang har fylt 2 år, skal ta på seg rosa neglelakk. Da er han enten skrudd eller småsyk i hodet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med det i dette tilfellet at en mann, far, ytrer et ønske om at hans døtre, som ikke engang har fylt 2 år, skal ta på seg rosa neglelakk. Da er han enten skrudd eller småsyk i hodet. 

Hvorfor mener du mannen er småsyk i hodet eller skrudd? Kan du utdype? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, er det rart verden er skrudd? Neglelakk er helt uskyldig, og kan sammenlignes med hårpynt. 

Anonymkode: 20bfe...d92

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes jo neglelakk som er baserte til små på nett som er uten giftstoffer og er vannbaserte. Piggy paint og lalabee. Snuppefrøken her har fått malt negler siden hun var ca 2,5. Hun synes det er noe av det fineste hun vet 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden visse syns at det er seksualiserende å la barn bruke neglelakk så får vi slutte å ha på jenter hårbånd osv også. Det er pynt på lik høyde som neglelakk 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor skal foreldre på død og liv putte neglelakk på så små barn? Ikke bare er det seksualierende, men også påtvinge småbarn kjønnsrollemønstre fra så tidlig som mulig? Neglelakk, hårbånd og slike unødvendige ting på småbarn er bare noe foreldre bruker for å tilfredsstile sine egne behov for å ha ei pyntedukke. Barn bør få lov til å bestemme selv når de vil bruke slikt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet: nei. Det er ikke ok. 

Hadde barna etterspurt neglelakk, så er det greit. Men hvorfor tvinge på dem sminke i så ung alder?! En baby, er han seriøs? Er han redd folk ikke skal se barna hans er jenter da, eller?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boxee
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal foreldre på død og liv putte neglelakk på så små barn? Ikke bare er det seksualierende, men også påtvinge småbarn kjønnsrollemønstre fra så tidlig som mulig? Neglelakk, hårbånd og slike unødvendige ting på småbarn er bare noe foreldre bruker for å tilfredsstile sine egne behov for å ha ei pyntedukke. Barn bør få lov til å bestemme selv når de vil bruke slikt. 

Man tar jo som oftest ikke på neglelakk før de spør om det selv. Hvorfor er det å påtvinge barn kjønnsroller? Min sønn spør om han kan få neglelakk når jeg en sjelden gang tar det på, sier jo selvfølgelig ikke "nei du kan ikke få fordi du er ikke jente". Vil han ha så får han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du barn? De fleste småjenter elsker å pynte seg. Babyen bryr seg nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Baby ser jeg ingen grunn til, men om toåringen selv vil, så ser jrg ikke noe galt i det.

Her har både sønnen og datteren min ofte hatt lyst på neglelakk når de har sett jeg har tatt det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Babyen har nå fått neglelakk på små lubne, brune føtters tånegler. 

Ts. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer på hva som er galt med dere som synes neglelakk er seksualisering av små barn. At dere tenker i den retningen bekymrer meg langt mer enn de som synes neglelakk på babyer er greit. Det er dere som seksualiserer barn. For oss vanlige mennesker er det morsom pynt på lik linje med hårbånd og fletter.

Anonymkode: 64084...a1b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...