AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #1 Skrevet 11. juli 2016 Er det egentlig så kult å bruke surt oppsparte penger år etter år på relativt dyre flybilletter, dårlig mat og kjipe hoteller for å være sammen med feite alkoholiserte mennesker på overfylte strander. Er det noen som begynner å bli lei? Anonymkode: 12177...a47
asterix Skrevet 11. juli 2016 #2 Skrevet 11. juli 2016 Jeg har aldri noensinne vært på charterferie, men hvorfor reiser du på denne typen ferie igjen og igjen hvis du ikke liker det? 6
prt90 Skrevet 11. juli 2016 #3 Skrevet 11. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det egentlig så kult å bruke surt oppsparte penger år etter år på relativt dyre flybilletter, dårlig mat og kjipe hoteller for å være sammen med feite alkoholiserte mennesker på overfylte strander. Er det noen som begynner å bli lei? Anonymkode: 12177...a47 Får mark bare av tanken på charterferie. Prøvde det 1 gang og aldri mer, følte meg som en hjernedød sau. Takke meg til å organisere min egen ferie! 2
Hecubaa Skrevet 11. juli 2016 #4 Skrevet 11. juli 2016 (endret) Hva definerer egentlig en chartertur? Hvis det defineres som fly+hotell bestilt på restplass.no så reiser jeg på det hvert år og storkoser meg, alltid til et sted i Hellas og for rundt 2000 kroner. Har alltid hatt fine uker med sol, strand, bøker og god mat og har så langt ikke møtt på verken hjernedøde eller problematisk fulle folk. Endret 11. juli 2016 av Hecubaa 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #5 Skrevet 11. juli 2016 Det er så absolutt oppskrytt. Har vært i "syden" på charterferie en gang, og aldri mer! Det var lite å finne på der nede. Maten var oppskrytt, og det ble kjedelig å ligge på stranden i stekende sol etter to dager. Jeg har ikke tålmodighet til å ligge på stranden dagen lang. Varmen var dessuten uutholdelig, og butikkene var like over alt. Bare juggel i alle sammen. Reisefølget mitt var heller ikke det beste. Jeg holdt på å kjede vettet av meg, og det var en lettelse å sette seg på flyet hjem. Anonymkode: fde29...9ef 1
Lofilteret Skrevet 11. juli 2016 #6 Skrevet 11. juli 2016 Jeg har vært mange ganger på såkalte charterturer. Som regel har det vært noe vi spontant har hoppet på pga dårlig vær hjemme. Målet er å få sol og varme og det får man som regel. Om man liker det eller ikke er jo en smakssak og avhengig av hvilke forventninger man har. Når jeg er sliten og værsyk er en uke på stranda helt topp
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #7 Skrevet 11. juli 2016 Vi bor ganske langt Nord, og sommeren hos oss er ikke så veldig varm. Vi tilbringer mye av ferien i Norge, for å besøke besteforeldre etc, men liker å ha en uke i varmt klima hvor vi kan gå uten jakke og til og med bade i sjøen. Det hender vi er på storbyferier, eller charter, det spørs litt hva vi føler for der og da. Hadde vi ikke hatt barn på skolen og jobber der det ikke alltid passer å ta fri, hadde vi ikke valgt å dra i fellesferien, når det tross alt er litt bedre sjanse for sol i Norge. Anonymkode: 7a5a8...96f
Whoops Skrevet 11. juli 2016 #8 Skrevet 11. juli 2016 Charter er ofte en god løsning om man har barn som kun kan reise i skoleferiene. Det er ofte klubber og arrangementer for barn på charterhotellene, noe som gjør at barna får mulighetne til å treffe andre barn, oppleve nye ting og får herjet fra seg, mens foreldrene kan få litt fri. Jeg hadde noen av mine aller beste ferier som barn på slike steder og jammen tror jeg foreldrene mine koste seg også. Om man ikke reiser med barn kan charter være ok også. Det er jo frivilig hvor mye man ønsker å være charterturist. Sikkert en fin løsning når målet er å bare slappe av, uten å nødvendigvis oppleve og se så mye spennende. Men da er det kanskje like greit å styre unna fellesferien om man kan. Smak og behag. Prisene på charter følger prisene på fly og hotell/leiligheter. Det kan være dyrere og billigere, litt avhengig av når man bestiller og hvor man reiser. Charter betyr ikke mindre frihet, men muligheten til å slippe å tenke på ting som transport til hotellet, å få hjelp av reiseledere og kanskje bli med på utflukter sammen med andre. Bare å velge et sted man ønsker å reise til, så er det bare å leie bil, ta bussen eller finne på de samme man hadde gjort om fly og bosted var bestilt hver for seg. Det finnes løsninger med og uten fullpensjon (all inclusive). 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #9 Skrevet 11. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så absolutt oppskrytt. Har vært i "syden" på charterferie en gang, og aldri mer! Det var lite å finne på der nede. Maten var oppskrytt, og det ble kjedelig å ligge på stranden i stekende sol etter to dager. Jeg har ikke tålmodighet til å ligge på stranden dagen lang. Varmen var dessuten uutholdelig, og butikkene var like over alt. Bare juggel i alle sammen. Reisefølget mitt var heller ikke det beste. Jeg holdt på å kjede vettet av meg, og det var en lettelse å sette seg på flyet hjem. Anonymkode: fde29...9ef Du vet at syden ikke er et land eller?! Fins mange steder som er glamorøse om du ønsker det. Marbella,Cannes,Albufeira,Barcelona +++ Anonymkode: a2279...b33 1
gustav Skrevet 11. juli 2016 #10 Skrevet 11. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det egentlig så kult å bruke surt oppsparte penger år etter år på relativt dyre flybilletter, dårlig mat og kjipe hoteller for å være sammen med feite alkoholiserte mennesker på overfylte strander. Er det noen som begynner å bli lei? Anonymkode: 12177...a47 Nå må jeg innrømme at jeg har en tiny mistanke om at dette er en trolletråd, men klarer ikke la være å svare. Jeg tenker at hvis du gang på gang har opplevd å betale altfor mye penger på å fly sammen med dine alkoholiserte venner som attpåtil er feite og i tillegg både får dårlig mat og kjipe hoteller, burde du vel hatt såpass fornuft å ikke gjenta den samme turen..? Om det derimot ikke var deg selv du mente, synes jeg at det å disse andres feriepreferanser er lite imponerende. Om naboen din har funnet 'sitt sted' tror jeg nok han mener å ha det rimelig fint der. Ha tillit til at brorparten av ferierende sannsynligvis er i stand til å finne den reiseformen som de trives best med. God tur!
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #11 Skrevet 11. juli 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at syden ikke er et land eller?! Fins mange steder som er glamorøse om du ønsker det. Marbella,Cannes,Albufeira,Barcelona +++ Anonymkode: a2279...b33 Eh, ja...Var jo derfor jeg skrev "syden" med anførselstegn. Og ja, det finnes sikkert mange andre alternativer, enn de typiske turiststedene, der horder av bleikfeite skandinavere i hawaiiskjorte og caps rører rundt i fylla,eller ligger langflate på stranda med paraplydrinkene sine. Anonymkode: fde29...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #12 Skrevet 11. juli 2016 Kan ikke si jeg synes charter er oppskrytt, siden jeg faktisk aldri har hørt noen skryte av det. Anonymkode: 7240a...3ca 3
prt90 Skrevet 11. juli 2016 #13 Skrevet 11. juli 2016 7 timer siden, Hecubaa skrev: Hva definerer egentlig en chartertur? Hvis det defineres som fly+hotell bestilt på restplass.no så reiser jeg på det hvert år og storkoser meg, alltid til et sted i Hellas og for rundt 2000 kroner. Har alltid hatt fine uker med sol, strand, bøker og god mat og har så langt ikke møtt på verken hjernedøde eller problematisk fulle folk. Nå selger de mye forskjellig på restplass.no, men det er ofte charterferie ja. Kjennetegnes ofte med at man blir plukket opp av en buss sammen med de andre sauene og kjørt til et hotell/resort så langt utenfor allfarvei at du stort sett oppholder deg innenfor hotellområdet hele ferien.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #14 Skrevet 12. juli 2016 Charter kan jo være så mangt da... Det kan være buss, hotell, all inclusive og kun skandinaver, det eneste man kan finne på er å bade, drikke og hotellets underholdning. Men vi har også dratt på det som vel kalles charter til Madeira, valgte hotell nærme sentrum av hovedstaden. Tok flyet og bussen med gjengen og ellers kjørte vi vårt løp. Rakk både bading, båttur, fjelltur, andre små turer, lokal mat og så ikke så mange andre nordmenn... Jeg er sikker på at mange som satt på samme fly stort sett gikk i klynge og opplevde ting sammen, men man trenger altså ikke gjøre det... Men jeg foretrekker å bestille fly, leie bil og reise litt rundt da, oppleve varme og gjerne overnatte 2-4 plasser litt avhengig av lengden på oppholdet (dette har vi også gjort med barn, de tar jo ikke skade av å se litt av andre lands kultur og severdigheter). Anonymkode: f2310...c07 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå