AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #1 Skrevet 11. juli 2016 En flokk med eldre, litt enkle (unnskyld uttrykket) venner var i nærbutikken i dag. Har aldri sett dem før, mulig de var på tur med assistenter fra et senter. Den ene tar en boks kattemat og putter i lommen, før han finner det han skal ha og går i kassen. Kattematen kommer ikke fram. Jeg lurte på hva jeg skulle gjøre. Det var lang kø, han ville blitt avslørt foran vennene sine om jeg gikk frem og sa noe. I kassene satt to unge sommervikarer - ville de ha taklet ham? Da jeg kom ut av butikken var han forsvunnet. Jeg syns det er trist at noen stjeler, men situasjonen var litt trist også... Anonymkode: 9dac2...371
Vesentlig Skrevet 11. juli 2016 #2 Skrevet 11. juli 2016 Det er så trist med eldre som stjeler. Ser det stadig vekk. Aner virkelig ikke hvordan man skal takle sånnt.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #3 Skrevet 11. juli 2016 Har ikke sett mye til butikktyveri gjort av eldre, men ser stadig vekk eldre som prøver å snike seg på bussen uten billett. Anonymkode: 8617d...3c6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #4 Skrevet 11. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke sett mye til butikktyveri gjort av eldre, men ser stadig vekk eldre som prøver å snike seg på bussen uten billett. Anonymkode: 8617d...3c6 Hvordan da? Enten så kan man bare gå på eller så blir alle sjekket,. Anonymkode: 2aa56...e08
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #5 Skrevet 11. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan da? Enten så kan man bare gå på eller så blir alle sjekket,. Anonymkode: 2aa56...e08 Ved å gå i midterste inngangen av bussen (som kun er ment for de med busskort), deretter spiller de dum når bussjåføren sier ifra (men det skjer sjeldent ettersom sjåførene sikkert ikke orker å kjefte på eldre). Anonymkode: 8617d...3c6
nordpedant Skrevet 11. juli 2016 #6 Skrevet 11. juli 2016 Jeg syns egentlig at man må ta det valget man i ettertid kan leve med. Med mindre du er i en posisjon der du har en etisk forpliktning til å gripe inn og stanse butikktyven (ansatt i butikken, vekter som er leid inn av butikken eller politibetjent) mener jeg det er akseptabelt å se en annen vei, om det gjelder en venn eller familie/slekt. Da bør man heller snakke med vedkommende i ettertid, og si hvor trist man blir av å vite at vedkommende stjeler. Noen vil kanskje hevde at man alltid bør gjøre det som er rett, og at siden tyveri alltid er galt, så bør man alltid melde fra om tyveri. Mon tro om de har opplevd en slik situasjon. Man skal klare å leve med seg selv etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå