Saeria Skrevet 7. november 2004 #1 Skrevet 7. november 2004 Jeg har i det siste, og sånn helt uten videre, fått fet hud i ansiktet. Sminken holder ikke en hel dag uten at jeg får skinnende panne og nese. Jeg er veldig nøye med rens av huden, og har over lengre tid brukt Vichy Normaderm sin serie, og vært veldig fornøyd med det. Jeg har hørt at det skjer forandringer i kroppen sånn ca. hvert 5 år. Kan det være grunnen til at huden min har endret seg slik. Til og med håret blir fortere tungt og fett enn det har blitt før. Noen som har noen ide om hva det er som skjer med meg, eller noen gode råd å komme med for at jeg skal kunne bli bedre?
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2004 #2 Skrevet 7. november 2004 Kan rett og slett bare være forandringer i hormonene dine. Og ja kroppene våre går igjennom et slags stoffskifte hvert 7. år hvis jeg ikke tar feil, men tror ikke det skal gjøre så mye tull? uansett så ville jeg sett det ann i tilfelle det bare er hormoner. Blir det ikke bedre så prøv en annen hudpleie serie dermalogica dermalogcia!!
Saeria Skrevet 7. november 2004 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2004 Takker for tips. Jeg sitter i grunnen og teller på knappene for å vurdere en ny pleieserie for huden min. Må bare spare opp penger først. Ikke greit å være student.
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2004 #4 Skrevet 8. november 2004 Det finnes produkter for å holde glinsingen vekke i timevis. Du smører dem over fuktighetskrem men under foundation. Ellers er det viktig med riktige produkter for den fete huden din selvfølgelig.
Saeria Skrevet 8. november 2004 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2004 Takker for tips. :D Jeg bruker kun kanebo sitt pudder, fordi huden min ikke blir pen med foundation eller krempudder. Det er fordi jeg er velsignet med seborreisk eksem, noe som virkelig blusser opp om vinteren. Da er det ekstra frustrerende å se at deler av huden min i ansiktet er tørr og resten er fet. Under den tørre huden (eksemet) er huden fet. Har du noen tips til produkter som fjerner glinsingen. Jeg har sånt rispapir, men det funker ikke så lenge. Det funket fint før, men ikke nå. Må vel peller meg på apoteket eller noe når studielånet kommer.
Gjest Aurélie Skrevet 8. november 2004 #6 Skrevet 8. november 2004 Anbefaler Decleor - Gel T Zone regulateur, til å påføre etter fuktighetskrem.
Carmen_ Skrevet 8. november 2004 #7 Skrevet 8. november 2004 Saeria: Hva er rispapir? Hilsen en som også har seboreisk eksem og fet hud
Saeria Skrevet 8. november 2004 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2004 Carmen: Det er sånn papir som en får kjøpt på parfymerier til å tørke over skinnende ansiktshud. Papiret absorberer opp den overflødige "oljen" i huden. Jeg har kanebo sitt. Det ligger i et lite plastetui. Lappene er ikke så veldig store, men nok til å tørke over pannen. De kaller det ikke er rispapir i bitukken, men jeg har lest i et av damebladene at det er det det er. Ikke var det så dyrt heller. Det er tross alt masse papir i en pakke, selv om det ikke ser sånn ut. Kjipt med eksem, og fet hud uansett. Særlig nå som papiret ikke strekker til. Aurélie: Takk for tips. :D
Gjest miska Skrevet 9. november 2004 #9 Skrevet 9. november 2004 Anbefaler 5 trinnshudpleie serie BIOGIME..
Jenni Skrevet 9. november 2004 #10 Skrevet 9. november 2004 Carmen: Endelig har jeg truffet på en annen med seboreisk eksem! Har aldri hørt om andre enn meg som er plaget med det.. Kan jeg spørre om hvilke produkter du bruker for eksemen, og om det har noen virkning? Har brukt Fungoral krem hittil, men syns ikke at det hjelper noe særlig..
Carmen_ Skrevet 9. november 2004 #12 Skrevet 9. november 2004 Carmen: Endelig har jeg truffet på en annen med seboreisk eksem! Har aldri hørt om andre enn meg som er plaget med det.. Kan jeg spørre om hvilke produkter du bruker for eksemen, og om det har noen virkning? Har brukt Fungoral krem hittil, men syns ikke at det hjelper noe særlig.. Hei du. Jeg fikk vite for ca et halv år siden at jeg har seboreisk eksem. Begynte med en shampoo kaldt sieprox (e.l.) men den hjalp ikke. Så prøvde jeg fungoral, men den hjelper heller ikke særlig. Leste på kvinneguiden for en stund tilbake at det er svært lite man kan gjøre med dette. Men jeg har planer om å komme meg til legen nå for jeg har et ganske så ekkelt utbrudd i hodet. Får for det meste fet hud i ansiktet, mens hodebunnen tror jeg ser helt jævlig ut nå Leste også her at noen hadde fått noe shampoo lignende av legen tror jeg det var. Og håper på å få noen gode råd derifra Utbruddene kommer jo og går og blir visst værre på vinter'n hvis jeg ikke tar helt feil? Men kanskje saeria vet noe som vi ikke vet også? Vet dessverre ganske lite om det men driver å forsker på saken Til ansiktet bruker jeg dermalogica produkter for fet hud som jeg faktisk syns fungerer veldig bra!!
Jenni Skrevet 9. november 2004 #13 Skrevet 9. november 2004 Takk fro svar. Jeg har vært hos legen, og han ga meg resept på fungoral (sterkere enn den reseptfrie), men har ikke sett noen bedring desverre :cry:
Carmen_ Skrevet 9. november 2004 #14 Skrevet 9. november 2004 Takk fro svar. Jeg har vært hos legen' date=' og han ga meg resept på fungoral (sterkere enn den reseptfrie), men har ikke sett noen bedring desverre :cry:[/quote'] uff... Får bare håpe sånne perioder ikke varer så lenge. Orker ikke å vaske håret mer nå Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå