Gå til innhold

Vet ikke om jeg får ferie i høstferien, men vurderer å bestille..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det dumt av meg? 

Jeg har det ofte slik i jobbsammenheng at jeg ikke får vite når jeg får ferie. Det skjedde i år, og jeg tok en sjanse og bestillte, og det gikk bra. Nå har jeg spurt om å få en uke ferie i høstferien men sjefen sa at han skulle se på det. Vet at jeg gjerne ikke får vite svaret før prisene på reiser er i toppen igjen. Derfor lurer jeg på om jeg skal ta sjansen å bestille en billig tur for ca 6000 kroner til et sydenland for meg og barna, før prisene er skyhøy i været. Og heller ta sjansen på å misse turen og pengene. For ellers blir det gjerne ikke tur i det hele tatt om jeg får ferie da. For prisene blir høyere etterhvert. 

Hva mener dere? 

Anonymkode: 92aca...1bf

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo sjefen din som ikke oppfører seg ok. Du skal vite når du kan ta ferie og kunne planlegge deretter.

Anonymkode: 3e8c9...bbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pleid å ta sjansen på det, men jeg lever i spenning et halvt år alltid...

Dersom det er charter, kan du jo ofte betale et depositum, og betale resten når det nærmer seg avreise. Kanskje det kan være noe (hvis du har råd til å tape depositumet)?

Min familie liker å feriere på en øy med begrensede overnattingsmuligheter, og å bestille til voksne og barn pluss flybilletter (med overgang) etc koster kjempemye hvis jeg må vente til starten av sommerferien, når sjefen ser på ferielistene.

Når jeg tar det opp med henne litt før, blir hun sur og sier hun pleier å gjøre det hun kan for at folk får viljen sin, men vi er mange ansatte her og hun kan ikke love noe.

Anonymkode: 01ed8...32f

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg tar det opp med henne litt før, blir hun sur og sier hun pleier å gjøre det hun kan for at folk får viljen sin, men vi er mange ansatte her og hun kan ikke love noe.

Da får du stille krav til at hun svarer deg. Hun er leder og skal gjøre jobben sin.

Anonymkode: 3e8c9...bbf

Skrevet

For det første burde jo sjefen din kunne gi deg beskjed. Men hvis du bestiller med sånn forsikringsgrie (husker ikke hva det heter i farta), men sånn at du får igjen pengene hvis du skulle bli syk eller ikke ha mulighet til å reise. Det koster jo selvfølgelig litt ekstra men tror vi fikk spørsmål om vi ville ha det når vi bestilte sydentur i fjor. Men som sagt så burde jo sjefen din kunne gi deg en fast beskjed, et enkelt ja eller nei. Vet du om han er sånn mot alle sine ansatte eller bare noen? Og det er uansett noe dere burde ta opp for en sjef skal ta sjefsavgjørelser og kunne si ifra på forhånd om du har ferie eller ikke og ikke noen dager i forveien. Og du kan jo evt si til sjefen at du har lyst til å ta deg en ferietur og derfor er det veldig greit å vite det så du får bestilt tur :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...