Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg står på pinne for min samboer og hans familie. Det er mange eksempler, men bare i dag så har hans far bedt meg om å hjelpe han å booke hotellrom sånne t han og svigermor, pluss svoger og hans familie får være med på VÅR, altså min mann og våre barns, ferietur... Dette var helt nytt for meg før svigerfar ringt å skulle ha meg til å bestille rom. Min samboer har ikke sagt noe om dette til meg. Missforstå meg rett, jeg har ingening i mot min svigerfamilie, men vi har allerede vært på én ferietur i år- og da var de også med. Det jeg reagerer på er at min samboer ikke har forfalt meg noe om disse planen på forhånd, eller spurt min mening ang. Dette.

Andre ting som skjedde i dag, jeg har tilbudt meg å hente ungen hans hos mor i dag. Fikk et tidspunkt og forholde meg til. Men i går ringte mor og planen ble lagt om. Problemet er at jeg IKKE ble innlemmet i denne forandringen! (Jeg bare overhørte at de snakker sammen på telefon, men hørte bare hans del av den)

Jeg og ungene hans skulle egentlig møte han når han var ferdig på jobb, fordi vi skulle besøke noen slektninger av han. Han skulle få slippe å kjøre mottsatt vei for å hente meg og barna, derfor tilbydde jeg meg å kjøre. Nå var det vist forandring i de planene også, men jeg aner ikke hva! Så jeg ringte han for noen timer siden og ba han om å- for det første forklare svigerfar at det ikke var ledige hotellrom (vi reiser om fire dager, og der har det vært fullbooket lenge!) for det andre forklare meg hvor/ når ungene skulle hentes, og for det tredje hva er planen resten av dagen??

Da ble min samboer sint, sa at det var så mye styr med meg og at han ikke viste noe før om noen timer. JEG gidder IKKE å sitte her å vente på instruksjoner, jeg har ærender som må bli unnagjort før ungen hans kommer. Jeg ble rimelig forbanna og da han sa at han ikke hadde tid til dette fordi han var opptatt med jobb (ja, så ikke svar på telefonen da!) så sa jeg at dette er fader meg en jobb, det jeg driver med også! Så la jeg på. Og nå føler jeg meg som ei jævla dørmatte. Jeg er sykemeldt pga. Et tungt svangerskap, det å kjøre bil er et mareritt. Men likevel har jeg tilbudt meg å kjøre ungene hans (1 time t/r), pluss kjøre de på jobben hans (enda en time t/r) Takk for det liksom!! Nei, jeg lager bare så himla mye STYR! 

Dette var bare for å få ut litt damp før han dusten ringer med nye "istruksjonser". Har bare lyst til å be ham om å hente ungene sine selv, for jeg stikker på hytta!

Anonymkode: 2ca56...2a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke helt tak i problemet, men det er slitsomt og aldri få beskjed om planer og endringer. I fjor sommer skulle jeg og mannen på en liten miniferietur uten hans og våre barn. Jeg hadde bestilt hotell i god tid før reisen. Da den fredagen kom leverte jeg barna til besteforeldrene, og jeg dro hjem for å vente på at mannen skulle komme hjem fra jobb, før vi skulle dra avgårde. Plutselig står bonusbarna i gangen. Mor skulle på bursdagsfest den helgen og spurte far om bytte av helg, noe han sa ja til. 

Samværet for barna er mellom mannen og eksen, men jeg syns det er greit å bli inkludert og få beskjed om samværet er endret.Misforstå meg rett, bonusbarna er alltid velkommen når som helst, men noen ganger blir ting planlagt ut fra at vi kun er 4 og ikke 6.

Snakk med mannen om at du ønsker å vite om endringer i planer. At du også vil ha det mer forutsigbart. Samtidig, i og med at mannen din svarte deg som han gjorde så maser du kanskje litt mye på ham? Det kan være at mannen faktisk ikke vet helt hva eller hvilke endringer som skjer. For eksempel at mor selv skal samme vei hvis om atte osv. Da kan det være at far venter på bekreftelse fra henne før han sier noe til deg.

Anonymkode: b04ba...163

Skrevet

Stikk på hytta du!

Jo før de oppdager hva du gjør for dem - og som du ikke får noe takk for - jo bedre ;)

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

.. bare i dag så har hans far bedt meg om å hjelpe han å booke hotellrom sånne t han og svigermor, pluss svoger og hans familie får være med på VÅR, altså min mann og våre barns, ferietur... Dette var helt nytt for meg før svigerfar ringt å skulle ha meg til å bestille rom. Min samboer har ikke sagt noe om dette til meg. Missforstå meg rett, jeg har ingening i mot min svigerfamilie, men vi har allerede vært på én ferietur i år- og da var de også med. Det jeg reagerer på er at min samboer ikke har forfalt meg noe om disse planen på forhånd, eller spurt min mening ang. Dette.

Det synes jeg ikke går an av verken din samboer som lar være å snakke med deg om det, eller dine svigerforeldre som tar det som en selvfølge at det er ok for dere at dere skal reise og bo på samme hotel enda en ferietur.

Andre ting som skjedde i dag, jeg har tilbudt meg å hente ungen hans hos mor i dag. Fikk et tidspunkt og forholde meg til. Men i går ringte mor og planen ble lagt om. Problemet er at jeg IKKE ble innlemmet i denne forandringen! (Jeg bare overhørte at de snakker sammen på telefon, men hørte bare hans del av den)

Kanskje det var tilfeldig at mor snakket med far, at det da var naturlig for henne å gi informasjonen til far og at det er nok. Hun gikk sikkert ut fra at du fikk infoen av far.

Du må be far om å informere deg så snart han kan. Det er respekt for deg og din tid.

I dette tilfellet gikk det jo greit. Du fikk jo vite det fordi du overhørte det. Han hadde nok tenkt å si det til deg før det gjaldt at du skulle kjøre og hente. Og akkurat nå er du jo sykemeldt og har vel ikke ting som "brenner" av travelhet. Tror du må slappe litt av.

.. Så jeg ringte han for noen timer siden og ba han om å- for det første forklare svigerfar at det ikke var ledige hotellrom (vi reiser om fire dager, og der har det vært fullbooket lenge!) for det andre forklare meg hvor/ når ungene skulle hentes, og for det tredje hva er planen resten av dagen??

Da ble min samboer sint, sa at det var så mye styr med meg og at han ikke viste noe før om noen timer. JEG gidder IKKE å sitte her å vente på instruksjoner, jeg har ærender som må bli unnagjort før ungen hans kommer. Jeg ble rimelig forbanna og da han sa at han ikke hadde tid til dette fordi han var opptatt med jobb (ja, så ikke svar på telefonen da!) så sa jeg at dette er fader meg en jobb, det jeg driver med også! Så la jeg på. Og nå føler jeg meg som ei jævla dørmatte. Jeg er sykemeldt pga. Et tungt svangerskap, det å kjøre bil er et mareritt. Men likevel har jeg tilbudt meg å kjøre ungene hans (1 time t/r), pluss kjøre de på jobben hans (enda en time t/r) Takk for det liksom!! Nei, jeg lager bare så himla mye STYR! 

Dette var bare for å få ut litt damp før han dusten ringer med nye "istruksjonser". Har bare lyst til å be ham om å hente ungene sine selv, for jeg stikker på hytta!

Anonymkode: 2ca56...2a9

Jeg synes ikke man skal ringe til noen mens de er på jobb hvis ikke det har noe med hans/hennes jobb å gjøre. Han har helt rett her. Han er opptatt med å være på jobb hvor han får sinn lønn. Mener du at han skal få lønn fra jobb for å snakke/krangle med deg privat? Dette er så uprofesjonelt og dårlig gjort å oppta en som er på jobb med private ting. Selvfølgelig må han ta telefonen. Det kunne vært noe alvorlig. Men han vet jo nå at han faktisk ikke behøver eller burde ta telefonen når det bare er private ting som kan vente til han kommer hjem. Og kan det ikke vente, mener du, så er det ikke ditt problem. Du ringer ikke for sånne banale ting.

Du påstår attpåtil at det der er en jobb. Ja, det er en jobb mellom dere. Ikke noen jobb som tilhører hans arbeidsoppgaver på jobben hans.

Ingen vits i å tilby deg å være snill når det resulterer i at du blir sint og irritert. Da får du heller si at du vil tilby å kjøre hvis det var slik avtalen var i begynnelsen, men at du merker at du ikke makter å innstille deg på kjøring når avtalene endres og du ikke helt vet hva og når. Det er du for syk til. Ferdig med det. Det hjelper ingen å være sur og grinete.

Jeg synes godt du kan kjøre på hytta å være for deg selv. Men jeg tror jeg hadde sagt det i en vennlig tone, eller bare skrevet en lapp som han fant når han kom hjem: "Sorry, ble litt for mye å forholde meg til med stadig endring i planene. Jeg har godt av å være for meg selv litt på hytta. Ta vare på hverandre så lenge"

Skrevet
10 minutter siden, a l'orange skrev:

Stikk på hytta du!

Jo før de oppdager hva du gjør for dem - og som du ikke får noe takk for - jo bedre ;)

Enig, jeg tror jaggu jeg hadde pakket sakene mine og sendt en sms; du trenger ikke oppdatere meg, jeg drar på hytta :) ha en fin uke..

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke helt tak i problemet, men det er slitsomt og aldri få beskjed om planer og endringer. I fjor sommer skulle jeg og mannen på en liten miniferietur uten hans og våre barn. Jeg hadde bestilt hotell i god tid før reisen. Da den fredagen kom leverte jeg barna til besteforeldrene, og jeg dro hjem for å vente på at mannen skulle komme hjem fra jobb, før vi skulle dra avgårde. Plutselig står bonusbarna i gangen. Mor skulle på bursdagsfest den helgen og spurte far om bytte av helg, noe han sa ja til. 

Samværet for barna er mellom mannen og eksen, men jeg syns det er greit å bli inkludert og få beskjed om samværet er endret.Misforstå meg rett, bonusbarna er alltid velkommen når som helst, men noen ganger blir ting planlagt ut fra at vi kun er 4 og ikke 6.

Snakk med mannen om at du ønsker å vite om endringer i planer. At du også vil ha det mer forutsigbart. Samtidig, i og med at mannen din svarte deg som han gjorde så maser du kanskje litt mye på ham? Det kan være at mannen faktisk ikke vet helt hva eller hvilke endringer som skjer. For eksempel at mor selv skal samme vei hvis om atte osv. Da kan det være at far venter på bekreftelse fra henne før han sier noe til deg.

Anonymkode: b04ba...163

Men hvis far gjør endringer, må han SELV være ansvarlig for endringene, dvs være forberedt på å kjøre selv i stedet for at ts skal stå parat.

Jeg hadde blitt rasende om mannen uten å diskutere med meg bestemte at et selskap eksen skulle i var viktigere enn vår helgeferie. Det er utrolig hensynsløst, der skulle eksen skaffet annen barnevakt eller holdt seg hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...