AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #1 Skrevet 11. juli 2016 16 åringen i huset eier ikke interesse for klær, og vil ikke kjøpe selv. Han liker hettegensere, og jeg har fått med meg at Vans- merket er OK. Tenkte jeg skulle pøse på til ham nå før skolestart, for ellers hadde han nok stilt opp i altfor små klær som han syns er "passe" :-) Så : hva er in for øyeblikket, og hvilke butikker/nettbutikker er OK? Anonymkode: 0e136...6c0
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #2 Skrevet 11. juli 2016 17 åring i huset her. Han er som din, liker hettegensere, ellers ikke opptatt av klær. Jeg kjøper som regel Superdry og DC. Anonymkode: 28e0f...6d0 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #4 Skrevet 11. juli 2016 Tommy Hilfiger, gant, Hugo boss, ralph lauren osv. Alt finner du på zalando.no og mange fine billige Tshorte fra TH feks:) Anonymkode: c64c5...2ef 1
Forundret.. Skrevet 11. juli 2016 #6 Skrevet 11. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tommy Hilfiger, gant, Hugo boss, ralph lauren osv. Alt finner du på zalando.no og mange fine billige Tshorte fra TH feks:) Anonymkode: c64c5...2ef Dette blir jo ikke akkurat hettegenser stil.. 4
Amina S Skrevet 11. juli 2016 #7 Skrevet 11. juli 2016 Hettegenser fra The Hundreds, fås kjøpt på Urban. Adidas er veldig populært for tiden, hottere enn Nike ifølge tenåringene her i huset. Rascall er et annet kult merke, mye fine hettegensere og t-skjorter. M.A.M.B er også veldig populært, kule t-skjorter og gensere. Smale jeans fra Lee, Nike tech fleece- bukser fra Nike. Sneakers fra Nike, Adidas eller New Balance. Gå inn på nettsidene til Urban, ev på Instagram.
Gjest Chroma Skrevet 11. juli 2016 #8 Skrevet 11. juli 2016 Nike Masse kult på zalando! De har også kjapp levering og gratis retur hvis det er noe han ikke liker.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #9 Skrevet 11. juli 2016 Når du er 16 år er du gammel nok til å ta konsekvensene av å ikke gidde å kjøpe seg nye klær synes nå jeg. Si han kan få penger og handle selv i butikk eller på nett, f.eks. på zalando. Anonymkode: 0149c...470
Gjest noe tilfeldig Skrevet 11. juli 2016 #10 Skrevet 11. juli 2016 Om tenåringen er smart nok til å gi faen i merkeklær, hvorfor skal foreldrene da opprettholde stigma med dyre merker..?? Ser Adidas, Ralph Lauren og Hugo Boss nevnes. Dette er jo dyre klær. Hvorfor kjøper foreldrene dette (som bidrar til å opprettholde press på merkeklær og skaper sosioøkonomiske klasseskiller) -når ungdommen selv gir faen ...?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #11 Skrevet 12. juli 2016 Hvis han liker Vans liker han nok Volcom også Anonymkode: 59e96...d59 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #12 Skrevet 12. juli 2016 14 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Om tenåringen er smart nok til å gi faen i merkeklær, hvorfor skal foreldrene da opprettholde stigma med dyre merker..?? Ser Adidas, Ralph Lauren og Hugo Boss nevnes. Dette er jo dyre klær. Hvorfor kjøper foreldrene dette (som bidrar til å opprettholde press på merkeklær og skaper sosioøkonomiske klasseskiller) -når ungdommen selv gir faen ...? Akkurat det samme jeg også tenkte. Det er jo ganske fordelaktig at han ikke er særlig opptatt av det, så jeg ser ikke helt hvorfor man som forelder er opptatt av at tenåringen har de merkene som er "in" for tiden. Jeg ville heller da ha satset på å kjøpe klassiske, tidløse klesplagg i vanlige klesbutikker. Dersom han vil ha litt andre plagg kan han jo bare kjøpe det selv. Anonymkode: 71b9e...b90 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #13 Skrevet 12. juli 2016 Den 11. juli 2016 at 8.57, AnonymBruker skrev: 16 åringen i huset eier ikke interesse for klær, og vil ikke kjøpe selv. Han liker hettegensere, og jeg har fått med meg at Vans- merket er OK. Tenkte jeg skulle pøse på til ham nå før skolestart, for ellers hadde han nok stilt opp i altfor små klær som han syns er "passe" :-) Så : hva er in for øyeblikket, og hvilke butikker/nettbutikker er OK? Anonymkode: 0e136...6c0 Hvis gutten din liker Vans så tviler jeg sterkt på at han vil ha merker som Ralph Lauren og Hugo Boss. Vans er et skatemerke, så om han liker det så ville jeg satset på andre merker som bl.a. Volcom, DC shoes og Quiksilver. Anonymkode: 58aff...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #14 Skrevet 12. juli 2016 Den 11. juli 2016 at 8.57, AnonymBruker skrev: 16 åringen i huset eier ikke interesse for klær, og vil ikke kjøpe selv. Han liker hettegensere, og jeg har fått med meg at Vans- merket er OK. Tenkte jeg skulle pøse på til ham nå før skolestart, for ellers hadde han nok stilt opp i altfor små klær som han syns er "passe" :-) Så : hva er in for øyeblikket, og hvilke butikker/nettbutikker er OK? Anonymkode: 0e136...6c0 Ok nettbutikker som selger lignende merker som Vans er Boardshop, Junkyard, Urban og Swag for å nevne noen. Anonymkode: 58aff...aaf
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #15 Skrevet 12. juli 2016 Hvorfor kjøpe dyre klær i det hele tatt når han er 16 og mest sannsynligvis kommer til å vokse noe ekstremt de neste årene. Identiteten kommer også til å endres, og dermed også klesstilen. Selv ville jeg kjøpt han tidløse plagg som han liker fra kjedebutikkene, og dersom det dyre lille ekstra er nødvendig kan han vel få en litt fin klokke til jul eller bursdag. Anonymkode: cfc8d...c44
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #16 Skrevet 12. juli 2016 20 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Om tenåringen er smart nok til å gi faen i merkeklær, hvorfor skal foreldrene da opprettholde stigma med dyre merker..?? Ser Adidas, Ralph Lauren og Hugo Boss nevnes. Dette er jo dyre klær. Hvorfor kjøper foreldrene dette (som bidrar til å opprettholde press på merkeklær og skaper sosioøkonomiske klasseskiller) -når ungdommen selv gir faen ...? Ser den :-) Problemet er at han ikke syns d gjør noe å gå i altfor små klær, og han er en type som av diverse grunner ikke bør skille seg ut :-) Noen ungdommer er modnere enn andre, og noen trenger litt mer hjelp. Behøver absolutt ikke være dyre klær Anonymkode: 0e136...6c0
♥Missy♥ Skrevet 12. juli 2016 #17 Skrevet 12. juli 2016 Tror klær på butikker som Urban, Carlings, New Yorker, Cubus, Jack and Jones kunne passet han:)
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #18 Skrevet 12. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser den :-) Problemet er at han ikke syns d gjør noe å gå i altfor små klær, og han er en type som av diverse grunner ikke bør skille seg ut :-) Noen ungdommer er modnere enn andre, og noen trenger litt mer hjelp. Behøver absolutt ikke være dyre klær Anonymkode: 0e136...6c0 Man skiller jo seg ikke ut med helt vanlige, tidløse plagg. Man MÅ ikke ha de merkene som er "in" for å passe inn, og om den tendensen allerede er der bidrar du til å øke dette presset. Dette er jo ganske tåpelig da sønnen din er helt likegyldig til klær og merker. Anonymkode: 71b9e...b90 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #19 Skrevet 17. juli 2016 Den 12.7.2016 at 16.09, AnonymBruker skrev: Hvis gutten din liker Vans så tviler jeg sterkt på at han vil ha merker som Ralph Lauren og Hugo Boss. Vans er et skatemerke, så om han liker det så ville jeg satset på andre merker som bl.a. Volcom, DC shoes og Quiksilver. Anonymkode: 58aff...aaf Trådstarter ønsker å hjelpe sønnen sin. Blant dagens ungdom er disse merkene og denne stilen helt ute, og sett veldig ned på. Anonymkode: 4da8d...7f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå