AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #1 Skrevet 11. juli 2016 Hei. Vi skal snart ha dåp og har bestilt snitter til selskapet. Alle snittene inneholder kjøtt, fisk eller kylling. Cateringselskapet hadde ikke no billig alternativ til vegiterianere, så lurer på om dere har noen oppskrifter/forslag på vegeteriansk matrett jeg enkelt kan lage dagen før? Er jo fint om retten passer ved siden av snittene. Feks. snitte med vegeteriansk pålegg? Kommer bare en vegeterianer så vidt jeg vet. Anonymkode: 54364...9ed
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #2 Skrevet 11. juli 2016 Billig alternativ? Hvor billig må det være egentlig? Og hvor vanskelig er det å få noen snitter med brie og f.eks druer samt to sorter til med ost, hummus og grønnsaker, gucamole og grønnsaker, eller hvasomhelst. Brie er da helt vanlig på snitter. Eggerøre og noe grønt? Egg og tomat? Høres it som et merkelig cateringfirma. Anonymkode: 1e886...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #3 Skrevet 11. juli 2016 Mozzarella, tomat og basilikum, blåmuggost me druer og marmelade, er flere alternativ. Helt sikkert flere enn den ene som vil ha litt mer å velge mellom også. Ps, kylling er kjøtt. Anonymkode: 1e886...6c2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #4 Skrevet 11. juli 2016 De snittene vi bestilte hadde egg, kylling og alt det der, men leste et sted at vegeterianere ikke spiser kylling osv. Men hvis de gjør det så høres det jo godt ut med eggerøre, mozzarella++, .. Takk for fine forslag Anonymkode: 54364...9ed
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #5 Skrevet 11. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Billig alternativ? Hvor billig må det være egentlig? Og hvor vanskelig er det å få noen snitter med brie og f.eks druer samt to sorter til med ost, hummus og grønnsaker, gucamole og grønnsaker, eller hvasomhelst. Brie er da helt vanlig på snitter. Eggerøre og noe grønt? Egg og tomat? Høres it som et merkelig cateringfirma. Anonymkode: 1e886...6c2 Tar tilbake "billig".. haha, skjønner ikke hvorfor jeg skrev det. Anonymkode: 54364...9ed
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #6 Skrevet 11. juli 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: De snittene vi bestilte hadde egg, kylling og alt det der, men leste et sted at vegeterianere ikke spiser kylling Kylling er jo kjøtt ... Anonymkode: afd46...6b9 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #7 Skrevet 11. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kylling er jo kjøtt ... Anonymkode: afd46...6b9 ja, nettopp. Og egg er jo kylling, og dermed er vel ikke det vegetarisk? Anonymkode: 54364...9ed
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #8 Skrevet 11. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja, nettopp. Og egg er jo kylling, og dermed er vel ikke det vegetarisk? Veganere unngår egg, mens det finnes både vegetarianere som spiser egg og vegetarianere som ikke gjør det. Samme med ost og melk, veganere unngår det, mens det finnes vegetarianere som ikke gjør det og vegetarianere som gjør det. Anonymkode: afd46...6b9 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #9 Skrevet 11. juli 2016 De som spiser egg og melk kalles forresten lakto-ovo-vegetarianere. Anonymkode: afd46...6b9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #10 Skrevet 11. juli 2016 Ok. De fleste jeg kjenner som kaller seg vegetarianere spiser melkeprodukter og egg. De gidder ikke kalle seg lacto-Ovo. De setter heller ikke likhetstegn mellom egg og kylling (det tror jeg de færreste ikke-veganere gjør) ts, hvis din gjest er vegetarianer og ikke veganer er sannsynligheten stor for at vedkommende spiser egg og ost, men absolutt ikke kylling (aldri!) Send en melding og hør da vel! Og så synes jeg du bør kreve at cateringfirma leverer vegetarisk, so sagt, det er jo vanlig med ost på snitter? Anonymkode: 1e886...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #11 Skrevet 11. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste jeg kjenner som kaller seg vegetarianere spiser melkeprodukter og egg. De gidder ikke kalle seg lacto-Ovo. Folk er forskjellige, de fleste lakto-ovo-vegetarianerne jeg kjenner kaller seg dette. Det er jo umulig å lage mat til folk om man ikke vet om de kan spise egg og melk. Anonymkode: afd46...6b9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #12 Skrevet 11. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. De fleste jeg kjenner som kaller seg vegetarianere spiser melkeprodukter og egg. De gidder ikke kalle seg lacto-Ovo. De setter heller ikke likhetstegn mellom egg og kylling (det tror jeg de færreste ikke-veganere gjør) ts, hvis din gjest er vegetarianer og ikke veganer er sannsynligheten stor for at vedkommende spiser egg og ost, men absolutt ikke kylling (aldri!) Send en melding og hør da vel! Og så synes jeg du bør kreve at cateringfirma leverer vegetarisk, so sagt, det er jo vanlig med ost på snitter? Anonymkode: 1e886...6c2 De har både med ost og med egg, så da er det jo ok takk for svar Anonymkode: 54364...9ed
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #13 Skrevet 11. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Folk er forskjellige, de fleste lakto-ovo-vegetarianerne jeg kjenner kaller seg dette. Det er jo umulig å lage mat til folk om man ikke vet om de kan spise egg og melk. Anonymkode: afd46...6b9 Og hva blir da i grove trekk forskjellen på en lakto-ovo og en veganer? Honningen? Anonymkode: 1e886...6c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå