AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #1 Skrevet 11. juli 2016 Min BMR viser 1400 kalorier, og sier det er det jeg skal spise for å gå ned i vekt. Vil gå ned i vekt så fort som mulig, men kan ikke trene pga psykiske lidelser - men vil heller ikke ødelegge forbrenningen ved å spise for lite. Så vurderer å spise rundt 1200 kalorier hver dag, er dette et passende kaloriinntak? Har spist under 1000 kalorier i det siste (lite matlyst) og har såvidt gått ned noe, er redd jeg allerede har ødelagt forbrenningen og at en økning til 1200 kalorier vil gjøre at jeg legger på meg. Anonymkode: f52a0...70e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #2 Skrevet 11. juli 2016 Det går ikke an å ødelegge forbrenningen. Man kan sette kroppen i sultemodus, men det fikser seg hvis du spiser litt mer. Legg deg på 1400, du. Anonymkode: e5b09...fdb
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #3 Skrevet 11. juli 2016 Spis 1400, og beveg deg? Om du ikke kan trene, kan du kanskje gå turer/sykle turer ute rolig? Hvorfor kan ikke trene pga psykiske lidelser forresten? Medisiner eller? For generelt er det absolutt anbefalt å trene hvis du har psykiske lidelser? Anonymkode: c1924...934
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #4 Skrevet 11. juli 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spis 1400, og beveg deg? Om du ikke kan trene, kan du kanskje gå turer/sykle turer ute rolig? Hvorfor kan ikke trene pga psykiske lidelser forresten? Medisiner eller? For generelt er det absolutt anbefalt å trene hvis du har psykiske lidelser? Anonymkode: c1924...934 Klarer ikke å trene, uansett om det er anbefalt eller ikke. Er ikke i et sted hvor jeg kan ta det steget, fordi å bevege seg er en veldig lett og liten ting for de fleste å gjøre, men for meg krever det en hel dags verdt med energi. Så klart skal jeg bevege meg så mye som jeg kan, starte smått og starte rolig trening etter hvert, men det er ikke noe jeg kan gjøre nå. Er for det meste sengeliggende. ts Anonymkode: f52a0...70e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #5 Skrevet 11. juli 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klarer ikke å trene, uansett om det er anbefalt eller ikke. Er ikke i et sted hvor jeg kan ta det steget, fordi å bevege seg er en veldig lett og liten ting for de fleste å gjøre, men for meg krever det en hel dags verdt med energi. Så klart skal jeg bevege meg så mye som jeg kan, starte smått og starte rolig trening etter hvert, men det er ikke noe jeg kan gjøre nå. Er for det meste sengeliggende. ts Anonymkode: f52a0...70e Hmm..hvis du er så dårlig i øyeblikket som du sier, ville jeg startet i en annen ende. Hvis du spiser bare 1000 kalorier akkurat nå, kan det virke negativt inn på psyken din. Det er for lite, dårlig matlyst eller ei. Jeg ville utsatt slankekuren å fokusert på å komme meg opp av sengen i første omgang. Å slanke seg i sengen vil bare tappe deg ytteligere for energi og virke negativt inn på psyken din, noe som er direkte meningsløst. Aner ikke om du går på medisiner, eller hva som feiler deg. Men hvis du ikke mottar noen form for behandling/medisin? Oppsøk lege å få hjelp. At du blir liggende i sengen vil bare gjøre psyken din værre uansett hvor vanskelig alt er.. Anonymkode: c1924...934 4
Gjest moreno Skrevet 11. juli 2016 #6 Skrevet 11. juli 2016 Høres ikke ut som du er i en tilstand rent helsemessig hvor du bør telle kalorier og slanke deg...?
dronningvinter Skrevet 11. juli 2016 #7 Skrevet 11. juli 2016 BMR er basalforbrenningen din - dvs energien organene dine trenger for å holde kroppen i gang. Det er dette du forbrenner om du ligger helt stille en dag, f.eks ved å ligge i koma. Jeg anbefaler aldri mine kunder, selv de som skal ned i vekt, å legge seg under BMR. Som noen over nevner, så er jeg usikker på om dette er en påkjenning du bør belaste kroppen din med nå, i og med at du er i den tilstanden at du er sengeliggende. Spis heller nok til å holde vekta du har, og ta vektnedgangen når du har mulighet til å bevege deg mer, slik at du ikke påfører kroppen mer stress
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #8 Skrevet 11. juli 2016 Når du er så dårlig og kun er sengeliggende, så blir det feil å bruke energien din på slanking og kalorier. Spis sunt og fokuser på å bli frisk. Anonymkode: d5bc9...9dc
Vesentlig Skrevet 11. juli 2016 #9 Skrevet 11. juli 2016 jeg tror det blir for lite. BMR er hva du forbrenner om du ligger helt stille konstant som i koma. Bare du står oppreist eller sitter, forbrenner du mer. Spiser du for lite kan du oppleve at kroppen velger å spare inn på kroppslige funksjoner som som krever energi. Det er veldig gunstig å bevege seg, om så bare litt. Om du klarer kanskje du kan gå en liten tur, følge noen styrketreninger på youtube eller bare ha på musikk og danse litt for deg selv? Bare 10-30 min om dagen? Uansett så kan du ikke ødelegge forbrenningen din. Kroppen din er svært flink til å tilpasse seg.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #10 Skrevet 11. juli 2016 19 timer siden, moreno skrev: Høres ikke ut som du er i en tilstand rent helsemessig hvor du bør telle kalorier og slanke deg...? Jeg ligger i faresonen for overvekt, og vil helst ikke la meg komme til det punktet hvor jeg angrer på at jeg ikke gjorde noe tidligere. Selvtilliten min er helt grei den, men kjenner den blir verre ettersom kiloene legger seg på og da tenker jeg at jeg burde gjøre noe før det er for sent. Jeg er psykisk syk, og vil nok alltid være det (muligens ikke i den grad jeg er nå da, men likevel) - og det vil nok alltid være en grunn til å ikke gjøre det, så jeg velger å heller bare hoppe i det nå. 11 timer siden, Vesentlig skrev: jeg tror det blir for lite. BMR er hva du forbrenner om du ligger helt stille konstant som i koma. Bare du står oppreist eller sitter, forbrenner du mer. Spiser du for lite kan du oppleve at kroppen velger å spare inn på kroppslige funksjoner som som krever energi. Det er veldig gunstig å bevege seg, om så bare litt. Om du klarer kanskje du kan gå en liten tur, følge noen styrketreninger på youtube eller bare ha på musikk og danse litt for deg selv? Bare 10-30 min om dagen? Uansett så kan du ikke ødelegge forbrenningen din. Kroppen din er svært flink til å tilpasse seg. Da skal jeg holde meg rundt 1400 kalorier og prøve å bevege meg litt innimellom, får nok til mer enn jeg tror om jeg bare prøver. Skal også starte å meditere, noe jeg lenge har blitt anbefalt av psykologer og leger fordi jeg ikke vil ta medisiner, så håper det vil hjelpe. Takk til alle som har svart. ts Anonymkode: f52a0...70e
Gjest Bond Skrevet 12. juli 2016 #11 Skrevet 12. juli 2016 Hei TS, Du beskriver svært lavt inntak av mat, noe som kan være skadelig for din helse. Av den grunn er jeg nødt å stenge tråden din da det bryter med forumets retningslinjer. Sitat - Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. Hilsen, Bond, forumansvarlig
Anbefalte innlegg