AnneSuss Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 Jeg har en barndomsvenn som er nesten eneste vennen jeg stoler fullt og helt på. Vi har i snart 5 år snakket om at vi kommer til å gifte oss og få barn sammen, men samtidig at det aldri kommer til å skje. Vi er jo bare venner. Venner som ved flere anledninger har vært nære å kysse, men stoppet fordi vi ikke vil ødelegge vennskapet. Nå har jeg innsett at vennskapet vårt kanskje er det som ødelegger for oss, da hverken han eller jeg klarer å gi 100% av oss selv i et nytt forhold eller det som kunne blitt et forhold. Jeg sammenligner alle jeg snakker med opp mot han, og han sammenligner jentene med meg. Og de holder liksom ikke mål. Jeg har snakket med og møtt flere menn, og tenkt at dette går riktig så bra, men likevel går det ikke fordi jeg vet jeg kommer til å gifte meg med barndomsvennen. Hvor jeg vil med dette innlegget er jeg ikke helt sikker på. Kanskje en bekreftelse eller bare å lufte tankene. Jeg har vel innsett at vi snart må teste ut oss som et par eller legge ballen helt dø, men frykten for å miste hverandre som venner er der uansett. Dette med venner, forelskelse og forhold er ikke lett altså!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #3 Skrevet 10. juli 2016 Jeg tenker at om dere er så gode venner så vil ikke vennskapet gå dukken selv om dere prøver dere som kjærester:) Og hva vil du i så fall angre mest på i ettertid? At vennskapet gikk dukken eller at dere ikke gav det et forsøk? Jeg er i alle fall en sånn person som angrer mer på ting jeg ikke har gjort enn ting jeg har gjort. Og selvsagt, fortell ham det du skriver her:) Anonymkode: bfd0f...4b2 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #4 Skrevet 10. juli 2016 Hadde dere ikke vært sammen forlengst da? Tror ikke han er klar. Hold lav profil og ikke ødelegg vennskapet. Anonymkode: 496b5...97a
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #5 Skrevet 11. juli 2016 Men dersom vennskapet ødelegger for utvikling av andre forhold er jo dette vennskapet ganske dødfødt uansett, eller hva? Det er jo en idé å prøve dere ut som et par. Dersom det ikke fungerer kan det jo godt hende at dere fortsatt har et godt og sterkt vennskap, men da har dere jo slått fra dere tanken om fremtidsplanene sammen slik at dere kan investere i andre forhold. Så to gode utfall kan jo komme ut av å prøve dere som et par. 1. Holde sammen eller 2. klare å gå videre med andre forhold. Anonymkode: 3efe5...e26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå