Gå til innhold

Vaskemaskinen stopper ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vasket en hettegenser og når programmet var ferdig var den dryppende våt. Dette skjedde sist når jeg vasket ei badematte også. Da satte jeg på programmet som heter "spin" og etter 20 min var den så og si tørr. Gjorde det samme med denne hettegenseren men nå er problemet at programmet aldri bli ferdig.. det skal ta 20 min. Nå har den stått på i en time og det står fortsatt at det er 20 minutt igjen. Den teller altså ikke ned... what to do?? Fant bruksanvisning men stod ikke noe løsning på problemet der. Prøvde å stoppe programmet, men døren er jo låst.... whirlpool vaskemaskin

Den står på 1200 omdreininger forresten men den sentrifugerer ikke.. høres ut som den vasker men det er ikke vann i maskinen pga programmet jeg valgte

Endret av tørkestativ
La til tekst
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert fordi den ikke klarer å balansere (eller hva det heter) det du skal sentrifugere. Legg inn en stor håndduk sammen med genseren og se om det hjelper. Hadde samme problemet med min forrige vaskemaskin når jeg kun vasket en ting i gangen.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, venus_ skrev:

Sikkert fordi den ikke klarer å balansere (eller hva det heter) det du skal sentrifugere. Legg inn en stor håndduk sammen med genseren og se om det hjelper. Hadde samme problemet med min forrige vaskemaskin når jeg kun vasket en ting i gangen.

Får ikke lagt inn noe annet fordi maskinen aldri stopper. Og hvis jeg stopper programmet selv og skrur av maskinen så er døren fortsatt låst :( 

Skrevet

Burde vel gå greit å dra ut strømmen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, tørkestativ skrev:

Får ikke lagt inn noe annet fordi maskinen aldri stopper. Og hvis jeg stopper programmet selv og skrur av maskinen så er døren fortsatt låst :( 

Hva om du slår på strømmen til maskinen?

De fleste vaskemaskiner er slik, at det tar ca 2 minutter fra programmet stopper/ avbrytes, og til du kan høre en kneppelyd og kan  åpne døren.

Anonymkode: 2c1c8...2e8

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om du slår på strømmen til maskinen?

De fleste vaskemaskiner er slik, at det tar ca 2 minutter fra programmet stopper/ avbrytes, og til du kan høre en kneppelyd og kan  åpne døren.

Slår på strømmen? Nåå henger jeg ikke helt med her :fnise: kan ingenting om vaskemaskiner. I tillegg er det huseier sin så er livredd for å ødelegge

AnonymBruker
Skrevet

Det skal også stå i bruksanvisningen om hva man skal gjøre om døra ikke åpnes

Skrevet

Den stoppet!! Genseren er fortsatt søkkvåt men nå kan jeg endelig gå å legge meg..:fnise: prøver med en full vask i morgen å ser om den sentrifugerer da.. på den forrige vaskemaskinen vi hadde var det en liten luke fremme som man kunne åpne for å sjekke filter. Men finner ingen sånn luke på denne?

Tror maskinen er eldgammel også. Ser sånn ut i hvertfall men må vel gå an å sjekke filteret?

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om du slår strømmen til maskinen?

Slår av strømmen mener du sikkert.

Skrevet
5 minutter siden, tørkestativ skrev:

Slår på strømmen? Nåå henger jeg ikke helt med her :fnise: kan ingenting om vaskemaskiner. I tillegg er det huseier sin så er livredd for å ødelegge

Dra ut kontakten og vent noen min, sån åpner døra seg.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Arabella skrev:

Slår av strømmen mener du sikkert.

Nei :)

Mine vaskemaskiner har vært slik, at døren har nektet å åpne seg dersom man slår av strømmen til vaskemaskina før man hører det lille kneppet i vaskemaskindøra (som gjør til at den kan åpnes).

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, tørkestativ skrev:

Den stoppet!! Genseren er fortsatt søkkvåt men nå kan jeg endelig gå å legge meg..:fnise: prøver med en full vask i morgen å ser om den sentrifugerer da.. på den forrige vaskemaskinen vi hadde var det en liten luke fremme som man kunne åpne for å sjekke filter. Men finner ingen sånn luke på denne?

Tror maskinen er eldgammel også. Ser sånn ut i hvertfall men må vel gå an å sjekke filteret?

Dette er helt vanlig når du har bare ett plagg i maskinen. Den klarer ikke tra trommelen rundt og å få balansert det kliss våte og tungen ene plagget. Derfor vasker ikke erfarne folk bar ett plagg i en billig vaskemaskin der funksjonen ett plagg ikke inngår i maskinens funksjoner. 

Å stoppe en elektrisk maskin ved å ta strømmen eller å slå av av/på bryteren er vanlig praksis når noe er hakkande gale med maskineriet. Og lenge før du ødelegger motoren med å se at maskinen ikke klarer det du mener den bør klare. Nå har du blitt  en lærdom rikere. 

Anonymkode: 3d29a...1a9

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei :)

Mine vaskemaskiner har vært slik, at døren har nektet å åpne seg dersom man slår av strømmen til vaskemaskina før man hører det lille kneppet i vaskemaskindøra (som gjør til at den kan åpnes).

Da misforstod jeg nok.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Da misforstod jeg nok.

Alt i orden :)

Vaskemaskiner er jo forskjellige. Alle er nok ikke slik som de jeg har erfaring med.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er helt vanlig når du har bare ett plagg i maskinen. Den klarer ikke tra trommelen rundt og å få balansert det kliss våte og tungen ene plagget. Derfor vasker ikke erfarne folk bar ett plagg i en billig vaskemaskin der funksjonen ett plagg ikke inngår i maskinens funksjoner. 

Å stoppe en elektrisk maskin ved å ta strømmen eller å slå av av/på bryteren er vanlig praksis når noe er hakkande gale med maskineriet. Og lenge før du ødelegger motoren med å se at maskinen ikke klarer det du mener den bør klare. Nå har du blitt  en lærdom rikere. 

Anonymkode: 3d29a...1a9

Ingen grunn til å være spydig:huh: jeg er ikke vant med gamle vaskemaskiner. Dette gikk helt fint med den forrige jeg hadde, så tenkte ikke noe på det. Men du som vet alt, kan du fortelle meg hvor heg finner filteret? Skrev innlegg litt lengre oppe

Skrevet (endret)

-

Endret av Evilposelos
Skrevet

Ingen som har anbefalt ett tørkestativ? Folk altså.

Hadde en slik der låsen ikke åpna seg om man skrudde av strømmen, uansett om det var vann inni eller ikke. Måtte kjøre en rask vask eller noe som involverte å fylle på med vann og la den kjøre ferdig før den låste seg opp. 

Skrevet
4 timer siden, tørkestativ skrev:

Ingen grunn til å være spydig:huh: jeg er ikke vant med gamle vaskemaskiner. Dette gikk helt fint med den forrige jeg hadde, så tenkte ikke noe på det. Men du som vet alt, kan du fortelle meg hvor heg finner filteret? Skrev innlegg litt lengre oppe

Ikke meg du spurte men filteret finner en som oftest i front nede langs kanten. Pleier å være en liten luke som spretter opp når en trykker på den. Inni der er det et kammer/ hylse som en skrur ut, det er filteret. Vær obs på at det renner vann ut når du åpner denne, det kan være veldig mye vann om maskina ikke har fått tømt seg så det er greit å være forberedt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...