AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 Var i tenårene plaget med sorte prikker, og akne. Etter hvert forsvant kvisene, og nesten satt igjen kun med sorte prikker. Nå har jeg jaggu meg begynt å få de tilbake igjen, i tillegg til at huden føles stram, og er sensitiv. Har nettopp kjøpt meg en fuktighetskrem for cosmica for fet hud, men begynner å lure på om jeg kanskje heller burde ha valgt for normal til kombinert hud. Jeg er veldig nøye på å velge alt tilpasset fet hud, men tenker at det kanskje ikke er så mye forskjell på kremer til kombinert hud og kremer for fet hud? Hva tenker dere? Jeg har hørt fra en hudpleier jeg var til før sommeren at huden min trenger mye fukt og ikke fett. Jeg synes det er en jungel å velge mellom og ønsker enkle kremer uten så mye "dilldall". Har brukt salongmerker før, men for å være helt ærlig så synes jeg merker fra apotek er like bra. Anonymkode: c31bd...e81
Gjest Krigerunge Skrevet 11. juli 2016 #3 Skrevet 11. juli 2016 Jeg har kun personlig erfaring å gå ut ifra. Min hud produserer så mye olje at det er direkte ekkelt, jeg sliter med sorte prikker og kviser. Kvisene har dog meldt avbud etter at jeg begynte på antibiotika mot dem, så jeg har kun hormonelle kviser per nå og de kan ikke unngås. Det kan jeg leve med. Huden min er fet i absolutt hele ansiktet. En kombinert hud er gjerne kun fet på haken, rundt nesa og i pannen, mens resten av huden muligens er tørr eller normal. Kviser kommer da gjerne i områder hvor huden er fet. At huden føles stram kan være et tegn på at du mangler fukt, og det må tilføres gjennom ulike kremer. Se forskjell på fete kremer og fuktighetsgivende kremer. Fete kremer er for de som sliter med tørr hud og fuktighetsgivende krem er for de som trenger fukt. Selv om huden din kan være fet i perioder så betyr det ikke at du skal sløyfe alt av fuktighetsgivende produkter. Ansiktet skal ikke kjennes stramt, det skal ikke svi og det skal ikke være ubehagelig å bruke hudpleieprodukter. Med andre ord er det veldig troverdig det hudpleieren har sagt til deg, at huden din trenger fukt. Det er definitivt en jungel av produkter der ute og jeg har ikke noen konkrete anbefalinger å komme med. Slår derimot et slag for koreansk hudpleie, søk litt rundt, kjøp deg noen bøker eller titt på Youtube. Det er derimot mye dilldall om du skulle være interessert i å prøve koreanske hudpleieprodukter, det er vell hovedsaklig kun for spesielt interesserte og for de som orker å sette seg inn i hele systemet. Apotekprodukter kan være like bra som salongprodukter, jeg mener det handler litt om smakssans. Jeg er ferdig med salongprodukter etter å ha bommet på flere svindyre merker. Ellers finnes det hudpleiemerker som har ulike serier som fokuserer på diverse hudproblemer. Søk på omtaler av de produktene du eventuelt er nysgjerrig på.
Paeonia Skrevet 11. juli 2016 #4 Skrevet 11. juli 2016 Det høres absolutt ut som at du har kombinert hud hvertfall. Som warchild sier er kombinert hud at du har områder med fetere hud enn resten av ansiktet og dette er typisk i T-sonen. Det er viktig å ha produkter for riktig hudtype, så les ihvertfall nøye på pakkene du kjøper Alternativt kan du bestille fra blivakker og bruke internett til å søke deg frem til hva som er gode produkter. Jeg har tidligere brukt mye makeupalley, hvor andre brukere forteller om sin opplevelse med produkter
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #5 Skrevet 11. juli 2016 Takk for svar. :-) Da har jeg nok kombinert hud ja. Er blitt litt forvirret for en hudpleier har sagt fet, mens en annen har sagt kombinert. Nå er jeg snart 25 da, så tipper huden min begynner å bevege seg litt mer mot "normalen". Jeg bestemte meg for å prøve Cosmica. Kjøpte den kremen for fet hud og kan jo evt gå over til kombinert hud serien fra samme merke når høsten faller på. :-) Det eneste som gjør meg litt skeptisk til kremen er at jeg ser det er canola oil i kremen og myristyl myristate. Begge er visst oljer så vidt jeg vet, og jeg vet at huden min skal ha minst mulig olje, men samtidig så er den jo beregnet for fet hud så jeg tipper de vet hva de gjør :-) aqua, glycerin, ethylhexyl stearate, polyglyceryl-3 dicitrate/stearate, canola oil, propanediol, dimethicone, myristyl myristate, tapioca starch, tocopheryl acetate, panthenol, cetearyl alcohol, xanthan gum, ammonium acryloyldimethyltaurate/vp copolymer, sodium benzoate, polymethylsilsesquioxane, sodium lactate, lactic acid, citric acid, phenoxyethanol Anonymkode: c31bd...e81
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #6 Skrevet 11. juli 2016 Har i tillegg til kombinert/fet hud seboreisk eksem som er nokså sensitiv. Synes og selv jeg har antydning til couperose, men sist jeg var til hudpleier så mente hun at rødheten kom av eksemet, og at huden var noe betent. Eksemet har jeg endelig fått nogenlunde kontroll på, så da gjenstår det å få kontroll på den fete huden. Anonymkode: c31bd...e81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå