Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det her høres ut som latskap, men jeg ville bare minne om at det finnes mennesker som synes det å pusse tenner er kjempevanskelig på grunn av erfaringer med overgrep. De kan fort framstå som kun late de også når de gjør alt de kan for å slippe å pusse tenna, så greit å ha det i bakhodet. 

Anonymkode: d8608...c75

• Liker 1

Fortsetter under...

På 12.7.2016 den 0.21, tussi84 skrev:

Er du moren hans ts? Jo da du kan fint si at han bør pusse tennene sine men du kan ikke tvinge han. Han er en voksen person og ikke et barn. Jeg vet om flere som ikke er flinke til å pusse tennene sine. Noen pusser de kun på morgen inkl meg selv som oftest, noen pusser de bare før de skal ut, og noen pusser de kun før de skal til tannlegen. Det siste gjelder forsåvidt min egen far som pusset tennene sine maks engang i året. De som pusser tennene slik de skal kan gjerne se på det som ekkelt at andre ikke gjør det samme, men må enten akseptere at vedkommende er slik eller gå. Det er noe som heter velg kampene dine med omhu når man er i et forhold. Du må selv velge om dette er en viktig kamp og ikke. Uansett så kan du ikke presse han til å pusse tenner, og heller ikke dra han med inn på badet for å gjøre det. Hvem kjenner forresten på tannbørsten til kjæresten sin uansett?  Har han dårlig ånde forr? 

Men andre ord så lærte du av faren din at tannpuss ikke er så viktig, og da sier du sikkert det samme til dine egne barn. Og denne kunnskapen ønsker du også og videreformidle til alle KG lesere slik at de også skjønner at tannpuss ikke er så viktig. Jeg er mann, men hadde jeg funnet ut at samboer ikke pusset tennene så tror jeg det hadde vært en deal breaker, hadde sikkert lurt på hvilke andre normale hygienetiltak som ble bortprioritert også, kanskje ikke så nøye med å tørke seg i ræva og skifte undertøy heller. I mine øyne så hadde synet på samboer falt flere hakk. Dårlig ånde kan alle få en gang iblant, men visst du vet at personen slurver med munnhygienen i tillegg så går det fra å være akseptabelt til disgusting. 

Anonymkode: afd86...2d4

• Liker 7
På 10.7.2016 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg gjør det, for å sjekke. 

For å være helt ærlig "tør" jeg ikke kjenne etter på ånden, fordi jeg frykter den er ille når jeg vet hvor sløv han er med pussingen. 

Anonymkode: ff75e...157

Du er ganske heldig om han har så ok ånde at du ikke kjenner den!!

Anonymkode: 8d994...db4

• Liker 2

Æsj, latskap... Hadde vært en dealbreaker om han ikke skjerpet seg asap.

Og når han lyver itilegg? Æsjæsj æsj, hadde blitt kveldsritine og pusse tennene sammen hver kveld frem til han kunne stoles på igjen. Vil han ikke behandles som et barn er det bare å ikke oppføre seg som et.

Anonymkode: f83b6...1c0

• Liker 2

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det her høres ut som latskap, men jeg ville bare minne om at det finnes mennesker som synes det å pusse tenner er kjempevanskelig på grunn av erfaringer med overgrep. De kan fort framstå som kun late de også når de gjør alt de kan for å slippe å pusse tenna, så greit å ha det i bakhodet. 

Anonymkode: d8608...c75

Da kan de gjøre andre ting for å rengjøre. 

Anonymkode: 73ae9...c50

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men andre ord så lærte du av faren din at tannpuss ikke er så viktig, og da sier du sikkert det samme til dine egne barn. Og denne kunnskapen ønsker du også og videreformidle til alle KG lesere slik at de også skjønner at tannpuss ikke er så viktig. Jeg er mann, men hadde jeg funnet ut at samboer ikke pusset tennene så tror jeg det hadde vært en deal breaker, hadde sikkert lurt på hvilke andre normale hygienetiltak som ble bortprioritert også, kanskje ikke så nøye med å tørke seg i ræva og skifte undertøy heller. I mine øyne så hadde synet på samboer falt flere hakk. Dårlig ånde kan alle få en gang iblant, men visst du vet at personen slurver med munnhygienen i tillegg så går det fra å være akseptabelt til disgusting. 

Anonymkode: afd86...2d4

Jeg har aldri nevnt at tannpuss ikke er viktig, og jeg følger heller ikke i min fars fotspor. Når det gjelder egne barn så kommer jeg til å pusse barnas tenner morgen og kveld. 

Derimot handler ikke alltid manglede tannpuss om at den personen som ikke pusser tenner om latskap nødvendigvis. Det kan være underliggende årsaker til at tannpuss ikke blir utført/ikke så ofte. Det kan ligge årsaker bak som depresjon, angst og traumer. Noen kan også ikke se hensikten, da de aldri kommer til å ha råd til å fikse tenna sine uansett pga økonomi så de gir opp å gjøre noe med det.

Det jeg prøver å få frem er at man må prøve å finne årsakene til at ting er sånn. Det er veldig lett å dømme noen, men ting er ikke alltid svart/hvitt. Enn får ikke noen som ikke pusser tenner pga psykiske plager til å pusse tenner ved å kjefte på de/tvinge. Det forverrer bare problemet. I slike tilfeller kan det faktisk hende at vedkommende heller trenger psykisk helse hjelp, for å få hjelp med hovedproblemet før de i det hele tatt klarer å ta i en tann børste. 

1 time siden, tussi84 skrev:

Jeg har aldri nevnt at tannpuss ikke er viktig, og jeg følger heller ikke i min fars fotspor. Når det gjelder egne barn så kommer jeg til å pusse barnas tenner morgen og kveld. 

Derimot handler ikke alltid manglede tannpuss om at den personen som ikke pusser tenner om latskap nødvendigvis. Det kan være underliggende årsaker til at tannpuss ikke blir utført/ikke så ofte. Det kan ligge årsaker bak som depresjon, angst og traumer. Noen kan også ikke se hensikten, da de aldri kommer til å ha råd til å fikse tenna sine uansett pga økonomi så de gir opp å gjøre noe med det.

Det jeg prøver å få frem er at man må prøve å finne årsakene til at ting er sånn. Det er veldig lett å dømme noen, men ting er ikke alltid svart/hvitt. Enn får ikke noen som ikke pusser tenner pga psykiske plager til å pusse tenner ved å kjefte på de/tvinge. Det forverrer bare problemet. I slike tilfeller kan det faktisk hende at vedkommende heller trenger psykisk helse hjelp, for å få hjelp med hovedproblemet før de i det hele tatt klarer å ta i en tann børste. 

Helt sant. Men da er de muligens for syke mentalt til et forhold med meg. 

Anonymkode: 73ae9...c50

• Liker 1
4 timer siden, Villja skrev:

Hvis mannen "glemmer" å pusse tennene på kvelden, tar jeg tannkrem på tannbørsten og stapper den inn i kjeften på han, selv om han ligger i senga. Tenner er viktig😁

Da er det vel greit at han stapper i kjeften på deg noe som er viktig for han også da? ;)

• Liker 1

Annonse

På 10.7.2016 den 23.28, AnonymBruker skrev:

Ved en tilfeldighet for en stund siden oppdaget jeg at tannbørsten hans var tørr etter leggetid. Spurte han "Har du ikke pusset tennene?". "Jo!" svarer han. "Men tannbørsten er jo tørr?". Ehm, han hadde visst ikke det... 

Hadde dette vært en engangsgreie hadde jeg ikke brydd meg, men saken er den at jeg har fersket han i dette gang på gang! Føler meg som mora hans, men har i det siste spurt "Har du pusset tennene nå?" når han går og legger seg. Hver gang svarer han JA, men tannbørsten er tørr. Han juger jo for pokker!

Sist ble jeg ganske sur, og sa at jeg vil ikke kysse med en som ikke engang gidder pusse tennene sine. Han tullet det bare bort og forstår/vil ikke forstå alvoret. Føler meg som en kontrollerende bitch, men dette provoserer meg. Det er direkte ekkelt! Respektløst ovenfor meg, og ikke minst idiotisk mtp egen tannhelse. Jeg trodde det var en selvfølge å pusse tennene før leggetid, men den gang ei...

Altså hva gjør jeg? Jeg har som sagt konfrontert han med dette, men det preller visst av som vann på gåsa. Og attpåtil juge når jeg spør direkte om han har pusset tennene!?

Vi er i slutten av 20årene begge to. 

Anonymkode: ff75e...157

Eksen min var sånn. Han var kvalm til tider. 
Dusjet ikke og skiftet klær. 
Hvis han dusjet så kunne han ha på seg samme bokser igjen.. 

Pusset ikke tennene før han la seg. Hadde belegg på tennene til enhver tid. 

Sendte han til tannlegen og tannlegen fikk sjokk. Han hadde så mye hull og tannsten. Han forstod heller ikke det etterpå. 

Jeg måtte være moren hans å gå inn på badet med rene klær og ta de skitne slik at han ikke hadde de på seg igjen. Jeg nektet han å legge seg i sengen hvis han ikke hadde pusset tennene. 

Det forholdet varte ikke lenge. Han luktet godt da vi ble sammen, men da vi flyttet sammen merket jeg vanene hans. 

Anonymkode: 08db1...b90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...