Gå til innhold

Kjæresten pusser ikke tennene!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ved en tilfeldighet for en stund siden oppdaget jeg at tannbørsten hans var tørr etter leggetid. Spurte han "Har du ikke pusset tennene?". "Jo!" svarer han. "Men tannbørsten er jo tørr?". Ehm, han hadde visst ikke det... 

Hadde dette vært en engangsgreie hadde jeg ikke brydd meg, men saken er den at jeg har fersket han i dette gang på gang! Føler meg som mora hans, men har i det siste spurt "Har du pusset tennene nå?" når han går og legger seg. Hver gang svarer han JA, men tannbørsten er tørr. Han juger jo for pokker!

Sist ble jeg ganske sur, og sa at jeg vil ikke kysse med en som ikke engang gidder pusse tennene sine. Han tullet det bare bort og forstår/vil ikke forstå alvoret. Føler meg som en kontrollerende bitch, men dette provoserer meg. Det er direkte ekkelt! Respektløst ovenfor meg, og ikke minst idiotisk mtp egen tannhelse. Jeg trodde det var en selvfølge å pusse tennene før leggetid, men den gang ei...

Altså hva gjør jeg? Jeg har som sagt konfrontert han med dette, men det preller visst av som vann på gåsa. Og attpåtil juge når jeg spør direkte om han har pusset tennene!?

Vi er i slutten av 20årene begge to. 

Anonymkode: ff75e...157

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvordan oppdaget du at tannbørsten hans var tørr første gangen?

Anonymkode: 79d1e...1b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Æsj! 

Kjøp elektrisk tannbørste til han. Da går det raskere og tennene blir renere. Det hjalp på motivasjonen hos min mann som også hadde samme problem. Jeg tvang gubben til tannlege til slutt og nekta å kysse han hvis han ikke fulgte opp munnhygiene. Det ble bedre da.

Anonymkode: 65b3f...91d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går du å tar på tannbørsten til kjæresten din? Oo man merker jo om en person har pusset tennene ved å kjenne på ånden da. Så hvorfor du klår på tannbørsten skjønner jeg ikke, 

Anonymkode: fbc28...c93

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han føner den tørr etter bruk. Neida.

Men har han ferie nå? Er ikke uvanlig at vaner man vanligvis er nokså rigide på sklir litt ut når man ikke har spesifikke planer dagen etter. Ikke for å unnskylde ham på noen måte, det ER jo ekkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går du å tar på tannbørsten til kjæresten din? Oo man merker jo om en person har pusset tennene ved å kjenne på ånden da. Så hvorfor du klår på tannbørsten skjønner jeg ikke, 

Nei, det er ikke akkurat hygienisk..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Pusser han tennene om morgenen da?

Kan være han gjør det av og til, men ikke noen fast rutine. Har aldri sett det liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan oppdaget du at tannbørsten hans var tørr første gangen?

Glasset tannbørstene våres står i veltet på gulvet og jeg merket det da jeg skulle ta de oppi at hans var knusktørr rett etter han hadde lagt seg og "tatt kveldsstellet" (som jeg antok ihvertfall:P).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj! 

Kjøp elektrisk tannbørste til han. Da går det raskere og tennene blir renere. Det hjalp på motivasjonen hos min mann som også hadde samme problem. Jeg tvang gubben til tannlege til slutt og nekta å kysse han hvis han ikke fulgte opp munnhygiene. Det ble bedre da.

Anonymkode: 65b3f...91d

Skulle hatt en fancy en med musikk og greier:p Kanskje litt gøyere og dessuten lettere for meg å høre at han gjør det;) Men føles jo litt som jeg har en 5-åring i hus, ikke en snart 30-åring.

Fikk min til tannlegen i høst. Han hadde mange hull. Det var før jeg fersket han i å droppe tannpussen; jeg trodde det var "uflaks, stakkars deg med dårlige tenner". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg gjør det, for å sjekke. 

For å være helt ærlig "tør" jeg ikke kjenne etter på ånden, fordi jeg frykter den er ille når jeg vet hvor sløv han er med pussingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glasset tannbørstene våres står i veltet på gulvet og jeg merket det da jeg skulle ta de oppi at hans var knusktørr rett etter han hadde lagt seg og "tatt kveldsstellet" (som jeg antok ihvertfall:P).

Apropos munnhygiene, det falt deg ikke inn å kaste de tannbørstene som hadde ligget på badegulvet og satt nytt glass med nye børster?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legg litt tannkrem i munnen din og gi ham et fransk kyss hver kveld før leggetid, da vil han ha rene og friske tenner fremover. :)

Anonymkode: c9e6c...303

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en demolerings hammer og en do børste. Sett do børsten I demo hammeren, klin den inn med tannkrem. Så når han HR lagt seg stormer du inn på rommet med demo hammer på full flis mens du roper gap opp! Her kommer tannfeen!! 

Da tipper jeg han tar hintet. Så er det bare å la demo hammeren stå I kroken på badet for å minne han på det:)

Her er en fin demo hammer.

http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/el-verktoy-og-maskiner/borhammer/kompressorer/demoleringshammer-001064/

Her er en fin børste

http://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/vann-og-sanitar/baderomstilbehor/baderomsartikler/toalettborste-434362/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krigerunge

Jeg var sammen med en mann som ALDRI pusset tennene sine. Merkelig nok hadde han aldri dårlig ånde, men det er irrelevant (men likevel må jeg påpeke det). Det kan ikke alltid merkes at noen ikke er flink til å pusse tennene. Måtte konstant mase på han om å pusse dem og dra han med meg på badet når jeg skulle pusse mine. Da pusset han sine også. Gjør det sammen med han i stedet for å klage over at han ikke gjør det, det hjelper ikke å si "du må pusse tennene dine gutt", du må gjøre det sammen med han. Eventuelt kjøre "puss puss så får du en suss" stil. Sug på en tube tannkrem og gi han et kyss i tide og utide bare for å poengtere saken om du virkelig ikke får han til å pusse tennene sine. 

Sannsynligheten for at han voks opp uten god tannpleierutine er rimelig stor. Min ekskjæreste var utsatt for kraftig omsorgssvikt i barndommen og det ble aldri til en vane å pusse tennene. Ja, han var opplyst om hva som kunne skje om han utelukket tannpussen men det har lite å si når man ikke har det for vane og er vandt til å faktisk rengjøre dem. Så det trenger ikke være latskap, selv om det er stor mulighet for at det kun er latskap om du har påpekt det flere ganger og inviterer han til å pusse tenner når du selv gjør det. Kjøp han eventuelt en fancy tannkost, enten elektrisk eller en søt med Hello Kitty motiv på eBay. Kun fantasien setter grenser.

En god tannkrem kan være lurt også, tannkrem for barn smaker godt men er kvalmende. Det finnes også tannkrem med baconsmak, ufyselig og ekkelt men noen liker vell sånt? Så kan dere oppgradere etterhvert som han venner seg til å pusse. Kyssestreik er innafor i et slikt tilfelle tenker jeg. Du gjør han bare en stor tjeneste, god tannhelse er viktig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å både si fra direkte og å komme med små hint. Typen min har tydeligvis aldri blitt presset til å pusse tennene som barn, og prøver å lure seg unna så ofte som mulig. På kveldene blir han alltid like overrasket over at jeg både renser ansiktet OG pusser tennene. Han er veldig fornøyd når jeg ikke gidder å gjøre det, for da trenger heller ikke han.

Har sagt fra om at jeg hater morgenånde og at jeg alltid merker om noen ikke har pusset tennene, men han forstår det ikke. Så nå bruker jeg heller å si det rett ut. "Ånden din stinker, gå og puss tenna".

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du moren hans ts? Jo da du kan fint si at han bør pusse tennene sine men du kan ikke tvinge han. Han er en voksen person og ikke et barn. Jeg vet om flere som ikke er flinke til å pusse tennene sine. Noen pusser de kun på morgen inkl meg selv som oftest, noen pusser de bare før de skal ut, og noen pusser de kun før de skal til tannlegen. Det siste gjelder forsåvidt min egen far som pusset tennene sine maks engang i året. De som pusser tennene slik de skal kan gjerne se på det som ekkelt at andre ikke gjør det samme, men må enten akseptere at vedkommende er slik eller gå. Det er noe som heter velg kampene dine med omhu når man er i et forhold. Du må selv velge om dette er en viktig kamp og ikke. Uansett så kan du ikke presse han til å pusse tenner, og heller ikke dra han med inn på badet for å gjøre det. Hvem kjenner forresten på tannbørsten til kjæresten sin uansett?  Har han dårlig ånde forr? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
På 12.7.2016 den 0.21, tussi84 skrev:

Er du moren hans ts? Jo da du kan fint si at han bør pusse tennene sine men du kan ikke tvinge han. Han er en voksen person og ikke et barn. Jeg vet om flere som ikke er flinke til å pusse tennene sine. Noen pusser de kun på morgen inkl meg selv som oftest, noen pusser de bare før de skal ut, og noen pusser de kun før de skal til tannlegen. Det siste gjelder forsåvidt min egen far som pusset tennene sine maks engang i året. De som pusser tennene slik de skal kan gjerne se på det som ekkelt at andre ikke gjør det samme, men må enten akseptere at vedkommende er slik eller gå. Det er noe som heter velg kampene dine med omhu når man er i et forhold. Du må selv velge om dette er en viktig kamp og ikke. Uansett så kan du ikke presse han til å pusse tenner, og heller ikke dra han med inn på badet for å gjøre det. Hvem kjenner forresten på tannbørsten til kjæresten sin uansett?  Har han dårlig ånde forr? 

Velge sine kamper med omhu ja. Når kjæresten forventer å dele munnen sin med meg, forventer jeg at han har normal munnhygiene. Om ikke så blir det plagsomt for meg, og jeg mister all lyst på fysisk kontakt. Ergo er det en ganske viktig «kamp». Egentlig synes jeg det blir som å nekte å dra ved i do etter seg, eller å nekte dusjing. Det er ekkelt! Om man bor sammen, og er intime med hverandre synes jeg man må ta hensyn. Orker ikke kysse noen som ikke har pussa tenna på over ett døgn. 🤢

Anonymkode: d5251...373

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2016 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Apropos munnhygiene, det falt deg ikke inn å kaste de tannbørstene som hadde ligget på badegulvet og satt nytt glass med nye børster?

Jepp legg skylda på dårlig hygiene på TS så glemmer vi han som ikke pusser tenner.

Anonymkode: afd86...2d4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...