altflyter Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 Jeg har bestemt meg for å kjøpe et lesebrett. Har sett litt på kindle sine, men forstår det slik at det er vanskelig å få norske bøker inn på dem. Jeg leser både norsk og engelsk, så det er en fordel at det er mulig å få bøker på begge språk inn på den på en enkel måte (jeg er ikke særlig flink teknisk). Noen som har noen anbefalinger? Hva bør jeg tenke på og hvilken pris må jeg opp i for å få et bra lesebrett? Er det en fordel å kjøpe det i en norsk butikk? Råd tas imot med takk!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Jeg er veldig fornøyd med kindle. Jeg leser kun på norsk og kjøper bøkene mine på tanum.no eller ebok.no. Null problem å få dem over på kindle'n siden man kan registrere den på begge sidene, så når man har kjøpt bøkene er det bare å sende den over til lesebrettet Står ganske godt forklart på siden deres. Anonymkode: b8d95...97b 1
altflyter Skrevet 10. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig fornøyd med kindle. Jeg leser kun på norsk og kjøper bøkene mine på tanum.no eller ebok.no. Null problem å få dem over på kindle'n siden man kan registrere den på begge sidene, så når man har kjøpt bøkene er det bare å sende den over til lesebrettet Står ganske godt forklart på siden deres. Anonymkode: b8d95...97b Okei Takk for svar! Er det en spesiell type du anbefaler? Ser det er litt forskjellige priser på dem, og jeg vil jo helst at det skal være så bra som mulig, men blir dumt å betale mer enn jeg må og... om det gav mening? Selges kindle kun på amazon eller er det mulig å få tak i dem andre steder og? (Regner med at man fortsatt må betale toll på lesebrett)
Gjest Jørild Skrevet 10. juli 2016 #4 Skrevet 10. juli 2016 Kindle paperwhite. Du MÅ ha med lys. Jeg elsker å kunne lese akkurat hvor jeg vil uten å plage noen med leselampe.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #5 Skrevet 10. juli 2016 2 minutter siden, altflyter skrev: Okei Takk for svar! Er det en spesiell type du anbefaler? Ser det er litt forskjellige priser på dem, og jeg vil jo helst at det skal være så bra som mulig, men blir dumt å betale mer enn jeg må og... om det gav mening? Selges kindle kun på amazon eller er det mulig å få tak i dem andre steder og? (Regner med at man fortsatt må betale toll på lesebrett) Har bare erfaring med det jeg har nå, tror det er paperwhite 2014 jeg har og den fungerer kjempebra iallefall. Ser paperwhite 2015 fikk best i test på tv2 hjelper deg i fjor, så vil tro den er bra. Jeg kjøpte min på multicom. http://www.multicom.no/searchresult.aspx?q=kw:kindle Anonymkode: b8d95...97b
Kelsier Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 Jeg har Kindle Voyage og syns den er toppers. Til forskjell fra Paperwhite har den sideskift-knapper i tillegg til touchscreen, som gjør det enklere å lese med bare én hånd. 1
Amfeila Skrevet 10. juli 2016 #7 Skrevet 10. juli 2016 Jeg har Kindle Paperwhite og leser både norsk og engelsk på den. Kunne selvsagt likt å ha Voyager, men ser ikke noen grunn til å bytte ut noe som fungerer helt strålende.
Cata Skrevet 10. juli 2016 #8 Skrevet 10. juli 2016 Har Kindle Paperwhite og er veldig fornøyd. Hadde jeg skullet kjøpe i dag ville det nok blitt en Kindle Voyage siden den er tynnere og lettere. Jeg leser både norsk og engelsk på den. Jeg pleier kjøpe mine norske bøker på Bokkilden.no, men er faktisk usikker på om jeg får dem i epub-format der. Det er så lenge siden jeg kjøpte en norsk bok. Jeg er nemlig gått over til å kjøpe mye e-bøker på Amazon siden prisene der er så mye snillere på mange bøker. Uansett, jeg bruker Calibre som arkiv for e-bøkene mine og der er det lett å endre format til et som Kindle aksepterer. Jeg kjøpte for øvrig min Kindle direkte fra Amazon. Husker det var veldig kort leveringstid på den sammenliknet med andre ting som jeg kjøper fra USA.
altflyter Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #9 Skrevet 11. juli 2016 Da landet jeg på en Kindle Paperwhite :D Så er det bare å vente på at den skal komme i posten Tusen takk for svar og tips!
Gjest Sunhands Skrevet 11. juli 2016 #10 Skrevet 11. juli 2016 26 minutter siden, altflyter skrev: Da landet jeg på en Kindle Paperwhite :D Så er det bare å vente på at den skal komme i posten Tusen takk for svar og tips! Den har jeg, og jeg er superfornøyd enda jeg har hatt den i et par år også. Har ikke hatt problemer med å få tak i noen bøker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå