Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har hatt mye kynnere i svangerskapet, hadde dere en rask fødsel? Jeg har hatt mye kynnere siden uke 16 cirka, og svigermor mener dette gjør at fødselen blir kortere. Hva tror dere? 

Anonymkode: f9955...4c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stemmte ikke hos meg hvertfall. Fødsel varte i 36 timer, hadde myyye kynnere. 

Anonymkode: 73d91...d12

• Liker 2
Skrevet

Tror dessverre ikke det har noen sammenheng. Jeg kjenner mange som har hatt veldig mye kynnere og hatt lange fødsler og mange som har hatt få kynnere og hatt kjappe fødsler, og selvsagt omvendt. Jeg hadde helt normalt med kynnere begge ganger og fødte raskt begge gangene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte 12 timer fra jeg ringt meg inn på sykehuset til baby var ute.

Anonymkode: f5590...8f3

Skrevet

5 timers fødsel og masse kynnere😊

Skrevet

Hadde ofte kynnere og fødselen var unnagjort på nesten et par timer. 

Skrevet

Kynnere har dessverre ikke noe å si for fødselslengden 😕

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare en myte, det sa i alle fall jordmor.

Anonymkode: 943f8...2cd

AnonymBruker
Skrevet

Kilde?:) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Tamina82 skrev:

Kynnere har dessverre ikke noe å si for fødselslengden 😕

Kilde?:)

Skrevet

😄 Kan du vise til en kilde som sier det motsatt? Jeg kan heller ikke gi deg kilder på at hvorfor man ikke kan tro på at det blir fint vær i morgen om man ser ei humle, hvorfor ulltråd rundt foten ikke hjelper på rastløse bein, eller hvorfor klyster ikke gir tidlig fødsel, det gir ingen mening. Det er kjerringråd, sånt gjøres det ikke seriøst forskning på. Det er vell streng tatt de som påstår/tror at slikt fungere som skylder andre "bevis", ikke de andres oppgave å motbevise alle slag ideer/teorier. 

Dette havnet i samme kategori som at man kan se på magen om det blir gutt eller jente. Eller magnet trikset der man vet kjønn ut ifra om magneten går i sirkel eller pendel. At kvalme betyr gutt, eller var det jente? Osv

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde mye kynnere, fra uke 15 med begge mine. Første fødsel varte i 17 timer, og andre i 1,5 time.

Skrevet

Har hatt veldig lite kynnere og veldig raske fødsler.

Skrevet

Om det er sammenheng.. aner ikke. men har 2 veldig raske og effektive fødsler med gode/sterke rier. Hadde MYYYE kynnere ofte og tidlig med begge barna

AnonymBruker
Skrevet

Huff. Håper ikke det😂 Jeg er 41 uker i morgen, har ikke hatt en eneste kynner! 

Anonymkode: d5b94...89b

Skrevet

Hadde forferdelig mye kynnere fra omtrent halvveis, og de ble bare sterkere og hyppigere mot slutten. Hadde vonde rier i 1,5 døgn før baby var ute. 16 timer aktiv fødsel. Så det stemte dessverre ikke på meg! :sprettoy:

AnonymBruker
Skrevet

Hadde mye kynnere, vonde kynnere og mye maserier. Endte med regelmessige rier over veldig lang tid hvor de til slutt etter både å ha tatt vann og gitt meg drypp - måtte ende det hele med keisersnitt. 

Anonymkode: 5881f...796

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt lite (merkbare) kynnere i mine 3 svangerskap. Har hatt 3 raske fødsler

Anonymkode: 956db...ef2

Skrevet

Hadde kynnere fra uke 15 og jeg hadde en rask fødsel :)

Skrevet

Hadde ingen kynnere som jeg merka noe til. Ikke annet enn i timene før fødsel starta. Fødselen gikk lynraskt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...