AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 Har en datter på snart 4 år. Hun er utadvent,sosial, og litt avventende i nye sosiale settinger. Vi har nylig vært 1 uke utenlands -hennes første tur. Vi hadde det fint,men hun slet med å sove....vi var mye nær henne spesielt ved legging Vel hjemme er det vante omgivelser, og hun burde føle seg trygg. Likevel har det vært annerledes. Bhg levering har vært et mareritt, hyling og gråting. Det er bare Jeg som mamma som må legge. I dag satte hun ord på det å s hun var redd for at jeg skulle forlate henne. Får Helt vondt. ..er dette seperasjonsangst? Hva kan vi gjøre for å lette sit? Anonymkode: 4bedd...803
atropos Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Når barn er rundt fire år begynner de å forstå hva døden er. Det gjør at de ofte har en periode med mye angst for å bli forlatt. Det er helt normalt og vil gå over etter en stund. Det eneste du egentlig kan gjøre er å si igjen og igjen at du ikke skal bli borte fra henne og at du alltid kommer igjen. ( selv om du kommer til å dø en gang, men vi kan jo ta utgangspunkt i at det ikke skal skje før hun er voksen og har større fatteevne.)
Sulosi Skrevet 11. juli 2016 #3 Skrevet 11. juli 2016 Jeg vil anbefale at du googler COS - VEILEDNING og leser deg opp på det. Jeg bruker den I jobb med de nye barna I barnehagen. Spør barnehagen om de har kjennskap til COS og om de bruker det aktivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå