Gå til innhold

Føler meg ikke fin nok til å date.. gi opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært igjennom mye kjærlighetssorger de siste 5 årene. De har vært ganske tøffe. Men kanskje er det mer normalt enn man tror? Årene går og alderen er ikke helt med meg lenger heller. Fyller snart 40 år. 

Jeg kjenner at jeg er litt sårbar, og redd for å gå på date med noen fra nettet. Redd for å sløse med tiden, og bare gå på avslag etter avslag. Har så mye å gjøre på i livet mitt at jeg føler at å gå på en date har blitt et stressende tiltak å tenke på. Tror ikke at det er bare angsten for avslag, men også det at jeg er lei av skuffelser rett og slett. 

Føler ikke at jeg er spesiellt fin heller.. Men jeg tror ikke at jeg ser så ille ut for å være nesten 40. 

Noen som har tips til meg for å få motivasjon tilbake? :) 

Anonymkode: 20d41...3a4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta en pause? Jeg gjorde det. Nekta plent å gå på date med noen. Men jeg trengte det. 

Anonymkode: bab85...ad2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en pause? Jeg gjorde det. Nekta plent å gå på date med noen. Men jeg trengte det. 

Anonymkode: bab85...ad2

Ja kjenner at det ble litt for mange skuffelser. Sier det ikke for å syte, men når man i en periode møtte mann etter mann etter mann etter mann, og trodde på alt de sa, for så å sitte dumpet og grinete tilbake, så tror jeg at jeg nå har godt av en pause. Siste forhold varte rundt et år, og da hadde jeg brukt så vannvittig av min tid på han. Hver eneste dag, og så forsvant han. Jeg spyr av dating, og alt det. Det er bare en belastning og stress for meg. Jeg savner nærheten og kroppskontakten, men jeg savner ikke påkjenningene og å gå igjennom på nytt datingfaser hele tiden. Det er som full repetesjon av tidligere hendelser. 

Ja, sant: jeg tror jeg ikke gidder å være hysterisk etter å date, og tar heller å finner roen. Jeg er nesten 40 år, og for meg har det nå blitt et ork å holde på sånn. 

Nyter livet med barna, og familien. viktigste jeg har. :)  Og kanskje troen kommer tilbake på forhold før eller siden.

Takk for tips. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kikk deg i speilet så sier du til deg selv: "De definerer ikke meg som person. Jeg er verdt å elske. Og jeg skal finne kjærligheten." Gjenta dette tre ganger hver morgen til deg selv.

Anonymkode: b8cc4...ae0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kikk deg i speilet så sier du til deg selv: "De definerer ikke meg som person. Jeg er verdt å elske. Og jeg skal finne kjærligheten." Gjenta dette tre ganger hver morgen til deg selv.

Det har jeg sagt så mange ganger og så blitt dumpet ;) . Og nå orker jeg det ikke mer. Men jeg skal fortsette å gjøre som du sier, også får vi se om jeg en gang får lyst igjen. Tror et avbrekk kan være sunt når jeg føler at jeg ble så ulykkelig av dating og kjærlighetsletingen, pluss broken heart. Kanskje lysten kommer, kanskje ikke, men akkurat nå så føler jeg det hele som et stort slit. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg sagt så mange ganger og så blitt dumpet ;) . Og nå orker jeg det ikke mer. Men jeg skal fortsette å gjøre som du sier, også får vi se om jeg en gang får lyst igjen. Tror et avbrekk kan være sunt når jeg føler at jeg ble så ulykkelig av dating og kjærlighetsletingen, pluss broken heart. Kanskje lysten kommer, kanskje ikke, men akkurat nå så føler jeg det hele som et stort slit. 

Skjønner greia, har vært der selv. En pause er sikkert lurt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner greia, har vært der selv. En pause er sikkert lurt.

Jepp det er pga erfaringene som gjør at jeg er gått lei  Masse dårlige erfaringer. Og det har gjentatt seg hele tiden så nå er jeg lei og trøtt av å lete. Men én dag så blir jeg gjerne mer motivert. Håper det. Takk for svar og forståelse til at en pause kan gjøre godt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok meg en pause! Trengte det veldig, for jeg begynte bare å tenke det verste om menn jeg møtte. Hadde også en tendens til å bare møte menn som ikke var interessert, ikke hadde funnet seg selv, etc. Så er sikkert lurt med en pause, gjør noe bra for deg selv isteden.

Nå vil jeg heller møte noen gjennom felles venner/hobbyer. Så man kan henge og bli kjent uten alt det presset dating innebærer. 

Anonymkode: 4e61f...991

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok meg en pause! Trengte det veldig, for jeg begynte bare å tenke det verste om menn jeg møtte. Hadde også en tendens til å bare møte menn som ikke var interessert, ikke hadde funnet seg selv, etc. Så er sikkert lurt med en pause, gjør noe bra for deg selv isteden.

Nå vil jeg heller møte noen gjennom felles venner/hobbyer. Så man kan henge og bli kjent uten alt det presset dating innebærer. 

Anonymkode: 4e61f...991

Jeg har tatt skrekken etter erfaringene jeg har bak meg. Livet er mer enn å gå rundt såret hele tiden. Derfor tar jeg pause. En dag så vil jeg kanskje få lysten tilbake. Kanskje jeg finner en mann en gang / kanskje aldri. Men viktigste er å finne roen i hverdagen og ikke gå på evig jakt og stress. 

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja kjenner at det ble litt for mange skuffelser. Sier det ikke for å syte, men når man i en periode møtte mann etter mann etter mann etter mann, og trodde på alt de sa, for så å sitte dumpet og grinete tilbake, så tror jeg at jeg nå har godt av en pause. Siste forhold varte rundt et år, og da hadde jeg brukt så vannvittig av min tid på han. Hver eneste dag, og så forsvant han. Jeg spyr av dating, og alt det. Det er bare en belastning og stress for meg. Jeg savner nærheten og kroppskontakten, men jeg savner ikke påkjenningene og å gå igjennom på nytt datingfaser hele tiden. Det er som full repetesjon av tidligere hendelser. 

Ja, sant: jeg tror jeg ikke gidder å være hysterisk etter å date, og tar heller å finner roen. Jeg er nesten 40 år, og for meg har det nå blitt et ork å holde på sånn. 

Nyter livet med barna, og familien. viktigste jeg har. :)  Og kanskje troen kommer tilbake på forhold før eller siden.

Takk for tips. 

Leit å høre at du ikke får fast fisk, - jeg er en mann som har opplevd det samme, - selv om jeg ikke er stygg, har normal oppførsel og har ingen rare eller ekle ting ad sengekoz, og er fin for varm jente for å si det slik.  Lever likevel i håpet om noe varig, så inntil den tid får en overleve med beibene på internett, selv om det er en fattig trøst for en varm mann i rett alder.

Gjest Tekola
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og avsporinger, samt svar til dette.

Tekola, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...