Gå til innhold

Ja så er det snart på han igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannens bror kommer hjem på ferie med sin hær. De har egen plass å,bo, og takk og lov for det. Men typisk er at de bare levner ungene hos oss eller svigers og så drar de på turer og utflukter uten barn. Mannen har ikke ferie enda, men det har jeg. Så det er jeg som får hovedtrøkken. Jeg kan ikke planlegge noe, ikke kafe med venninner enhang. Ikke vet jeg hvor mange unger som er eller tenker å være hos oss. Det som gjør saken uutholdelig er at ene barnet er frekt og plager ene min konstant, så jeg kan ikke la de være alene i samme hus. Skal disse to være på,samme sted, må det være en voksen tilstedet. Barnet har generelt en adferd som er høyst merkelig og til tider ganske skremmende. Lyver og lager historier og har så mange rare ideer at jeg har ikke ord.På toppen av dette så tar svigers med seg disse besøkende barnebarna på div greier. Turer, shopping etc, noe de ALDRI gjør med våre. Så når det skjer må jeg ta meg av mine egne skuffede barn som ser forskjelsbehandlingen. Svigers er ikke akkurat diskre heller. Også er det middags"shopingen" til disse ungene. De drar rundt/ringer rundt og hører hvem som skal servere hva til middag. Og så spiser de der hvor det serveres det de liker best. Klin umulig å planlegge middager når de er her. Kona til min manns bror kommer aller nådigst innom her på "pliktbesøk" som varer i toppen 15 min og på den tida sitter hun å sukker og stønner og ruller på øya og syns alt og alle er så dumme og teite og rare. Ikke vanskelig å se hvem ungene tar etter.

eldste min har begynt å reise bort når de kommer, han orker ikke være her sier han. Mannen har en gang prøvd å ta opp denne oppførselen på ungene med dem, men da ble de sure og skulle plutselig reise hjem.

gruer meg allerede. Tror jeg tar med ungene å drar på hytta. 

Dagens utblåsning.

Anonymkode: 82391...768

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra på hytta. Kanskje de skjønner tegninga. 

Anonymkode: 20ec2...a96

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet

Du har jo løsningen alt: ta med ungene og dra på hytten! 

Sørg for å ikke være der når dere ubedt blir barnevakter. Og når det gjelder middags "shoppingen" deres: bare svar at dere har kun planlagt middag til dere hver gang de prøver. Når det blir valuta av det svarer du bare at du - som sant er - ikke driver restaurant der du må være forberedt på storinnrykk som likevel ikke kommer fordi de har funnet bedre meny et annet sted.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dra på hytta. Kanskje de skjønner tegninga. 

Har jævlig lyst. Iallefall om det blir bra vær. 

Tror de kanskje, de burde iallefall det om ting indet hele tatt fungerer oppi hodet på de, har begynt å fatte poenget med at ene vår alltid velger å reise bort.

• Liker 1
Skrevet

Her må du kort og greit sette ned foten TS! Tropper de opp på døra, si at du har planer og be de ringe på forhånd neste gang. Ringer ungene ang middag så sier du at dere kunn har planlagt til dere selv. Skulle ungene alikevel dukke opp så server brødskiver. Du har allerede gitt beskjed om at du ikke har mat til dem. Eventuelt så tar du med deg ungene og drar på tur.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

HYTTA! Gi ungene dine en ferie uten gale barn, ufordtagelige voksne og forskjellsbehandling! :)

Anonymkode: 0be8d...dbc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke orket det der. Uansett vær, dra bort. 

De kommer vel ikke ens ærend for å treffe dere, så at dere skal på hytta kan jo være planlagt en stund. 😉

Jeg hadde dratt en dag eller 2 før de kommer, og kommet hjem en dag eller 2 etter de har reist.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde garantert dratt på hytta!! Samme situasjon her, men vi har ikke hytte. :icon_frown:

Anonymkode: 446d6...cf2

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannens bror kommer hjem på ferie med sin hær. De har egen plass å,bo, og takk og lov for det. Men typisk er at de bare levner ungene hos oss eller svigers og så drar de på turer og utflukter uten barn. Mannen har ikke ferie enda, men det har jeg. Så det er jeg som får hovedtrøkken. Jeg kan ikke planlegge noe, ikke kafe med venninner enhang. Ikke vet jeg hvor mange unger som er eller tenker å være hos oss. Det som gjør saken uutholdelig er at ene barnet er frekt og plager ene min konstant, så jeg kan ikke la de være alene i samme hus. Skal disse to være på,samme sted, må det være en voksen tilstedet. Barnet har generelt en adferd som er høyst merkelig og til tider ganske skremmende. Lyver og lager historier og har så mange rare ideer at jeg har ikke ord.På toppen av dette så tar svigers med seg disse besøkende barnebarna på div greier. Turer, shopping etc, noe de ALDRI gjør med våre. Så når det skjer må jeg ta meg av mine egne skuffede barn som ser forskjelsbehandlingen. Svigers er ikke akkurat diskre heller. Også er det middags"shopingen" til disse ungene. De drar rundt/ringer rundt og hører hvem som skal servere hva til middag. Og så spiser de der hvor det serveres det de liker best. Klin umulig å planlegge middager når de er her. Kona til min manns bror kommer aller nådigst innom her på "pliktbesøk" som varer i toppen 15 min og på den tida sitter hun å sukker og stønner og ruller på øya og syns alt og alle er så dumme og teite og rare. Ikke vanskelig å se hvem ungene tar etter.

eldste min har begynt å reise bort når de kommer, han orker ikke være her sier han. Mannen har en gang prøvd å ta opp denne oppførselen på ungene med dem, men da ble de sure og skulle plutselig reise hjem.

gruer meg allerede. Tror jeg tar med ungene å drar på hytta. 

Dagens utblåsning.

Mannen får fortsette å ta det opp med dem, så slipper dere besøk. Virker ikke akkurat som noe tap.

Dersom du vil dra på hytta med dine unger, så gjør du det. Vil du heller være hjemme, så ha låst ytterdør, og instruer ungene til at de ikke skal åpne dersom det ringer på. Ser du at de kommer og dere sitter ute, så fort deg opp, og si at "beklager, med Olemann og Lillegull kan ikke være her, for vi skal bort nå". Og "nei, ungene deres kan ikke bli med oss". Kommer ungene ubedt på besøk, og oppfører seg dårlig, så si med "kjerring"-stemme at "det er mulig dere får oppføre dere slik hjemme, men slik oppførsel er ikke greit i dette huset. Oppfør deg/dere som folk eller dra hjem". Oppfører de seg fortsatt ikke, så kast de fysisk ut.

Vedr middag - server ubudne gjester tørre brødskiver. Husk at du kun har mat til din familie. Ringer de for å høre hva dere skal ha til middag, så svar blodpudding, lever eller saltsild. Hver gang. 

Men jeg lurer: Hva sier dine svigerforeldre? Syns de at oppførselen til denne familien er grei? I så fall får de ta hele støyten. Du og din familie skal ikke måtte bite i dere slik oppførsel. Virkelig ikke. 

Anonymkode: dc1d9...f24

AnonymBruker
Skrevet

Jamen, her har du tre valg: Ta opp det som plager deg, eller dra på hytta, eller godta at det er slik det blir de neste årene også. Ditt valg!:)

Anonymkode: b2aef...2f1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...