AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 Hei! er en kvinne på 29 og jeg trenger gå ned 5 kg. Men man bør spise 20000 kalorier per dag er går man ned om man kutter 500 om dagen da eller bør det være mer? Har ikke greie på sånt. Anonymkode: a55ed...77d
linsejesus Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner vil du gå ned i vekt, forskjellen er bare hvor fort det går. Noen takler fint å spise veldig lite over tid, for andre blir det vanskelig. Begge deler funker.
linsejesus Skrevet 10. juli 2016 #3 Skrevet 10. juli 2016 Om du vanligvis spiser 2000 kcal daglig vil et underskudd på 500 si at du kutter ut en fjerdedel av maten (evt at du spiser like mye, men mindre kaloritett mat). Periodisk faste kan være en grei måte å gjøre det på, f.eks at du dropper frokost og lunsj, eller at du faster mer eller mindre fullstendig en eller to dager i uka.
Pringle Skrevet 10. juli 2016 #4 Skrevet 10. juli 2016 Hvor har du 2000 (regner med at to tusen er det du mener, og ikke tjue tusen) kalorier fra? Det er et tenkt tall for "gjennomsnittskvinnen". Glem henne, hun eksisterer ikke. Beregn ditt eget kaloribehov for å opprettholde den vekten du har nå. Inntar du 500 kalorier mindre enn det, vil du i gjennomsnitt gå ned en halv kilo i uka. Det kan være passe for deg om alt du har å "tape" er fem kilo. Du kan oppnå det ved å spise mindre, eller bevege deg mer, eller en kombinasjon av begge deler. Pass på at du ikke spiser mer fordi du tror at du har forbrent så forferdelig mye på trening at du kan "unne" deg noe ekstra, eller "fortjener" det fordi du har vært flink. Vektnedgang skjer for de aller, aller fleste gjennom hovedfokus på matinntaket. Trening er bra for helsa, uavhengig av vekt. Skaff deg en brukerkonto hos en tjeneste som har kalorikalkulator og matdagbok - jeg har erfaring med Myfitnesspal, Fitbit, Grete Roede, men det fins mange flere, både gratis og mot betaling - så slipper du å gjøre alle disse beregningene selv. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #5 Skrevet 10. juli 2016 2000 er vel også uten trening. Det skal ikke mye aktivitet til før en gjennomsnittlig skandinavisk kvinne passerer det. Anonymkode: cf9fb...8b5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 46 minutter siden, Pringle skrev: Hvor har du 2000 (regner med at to tusen er det du mener, og ikke tjue tusen) kalorier fra? Det er et tenkt tall for "gjennomsnittskvinnen". Glem henne, hun eksisterer ikke. Beregn ditt eget kaloribehov for å opprettholde den vekten du har nå. Inntar du 500 kalorier mindre enn det, vil du i gjennomsnitt gå ned en halv kilo i uka. Det kan være passe for deg om alt du har å "tape" er fem kilo. Du kan oppnå det ved å spise mindre, eller bevege deg mer, eller en kombinasjon av begge deler. Pass på at du ikke spiser mer fordi du tror at du har forbrent så forferdelig mye på trening at du kan "unne" deg noe ekstra, eller "fortjener" det fordi du har vært flink. Vektnedgang skjer for de aller, aller fleste gjennom hovedfokus på matinntaket. Trening er bra for helsa, uavhengig av vekt. Skaff deg en brukerkonto hos en tjeneste som har kalorikalkulator og matdagbok - jeg har erfaring med Myfitnesspal, Fitbit, Grete Roede, men det fins mange flere, både gratis og mot betaling - så slipper du å gjøre alle disse beregningene selv. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 2000 er vel også uten trening. Det skal ikke mye aktivitet til før en gjennomsnittlig skandinavisk kvinne passerer det. Anonymkode: cf9fb...8b5 Anonymkode: 06dee...c6f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #7 Skrevet 10. juli 2016 47 minutter siden, Pringle skrev: Hvor har du 2000 (regner med at to tusen er det du mener, og ikke tjue tusen) kalorier fra? Det er et tenkt tall for "gjennomsnittskvinnen". Glem henne, hun eksisterer ikke. Beregn ditt eget kaloribehov for å opprettholde den vekten du har nå. Inntar du 500 kalorier mindre enn det, vil du i gjennomsnitt gå ned en halv kilo i uka. Det kan være passe for deg om alt du har å "tape" er fem kilo. Du kan oppnå det ved å spise mindre, eller bevege deg mer, eller en kombinasjon av begge deler. Pass på at du ikke spiser mer fordi du tror at du har forbrent så forferdelig mye på trening at du kan "unne" deg noe ekstra, eller "fortjener" det fordi du har vært flink. Vektnedgang skjer for de aller, aller fleste gjennom hovedfokus på matinntaket. Trening er bra for helsa, uavhengig av vekt. Skaff deg en brukerkonto hos en tjeneste som har kalorikalkulator og matdagbok - jeg har erfaring med Myfitnesspal, Fitbit, Grete Roede, men det fins mange flere, både gratis og mot betaling - så slipper du å gjøre alle disse beregningene selv. Siden TS skriver 20 000 kalorier, så er det jo faktisk riktig. Det er 2000 kcal man vanligvis går etter, men ellers enig. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2000 er vel også uten trening. Det skal ikke mye aktivitet til før en gjennomsnittlig skandinavisk kvinne passerer det. Anonymkode: cf9fb...8b5 Det skal faktisk en del aktivitet til for at jeg skal passere 2000 kcal, som skandinavisk kvinne. På en vanlig dag, der jeg når skrittmålet mitt, ligger jeg gjerne rundt 1800 kcal forbrent. I følge pulsklokke/aktivitetsmåleren min, og det stemmer ganske bra med kalorier inn/ut og vektnedgangen min. Anonymkode: 06dee...c6f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå