AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 Fikk en liten krabat på ti uker som raskt lærte sitt og dekk og navnet sitt. Nå er han fjorten uker og begynt å bli tøff nok til å utforske verden og lukte og studere ting, men samtidig begynt å ignorere navnet sitt og kommandoer. Hvordan og hvor mye /ofte trene for å få han lydig igjen? Og nr to er jeg har hatt han alene hjemme noen ganger, i starten gikk det bra når jeg var På butikken feks han pep bare to pip innenfor døren og gikk å la seg men nå blir han helt gal og bjeffer og klorer febrilsk på døra og gråter høyt, hvordan få han trygg alene hjemme?? Anonymkode: b4307...ffc
Tabris Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Jeg vil sterkt anbefale boken "100% positiv hverdagslydighet" av Arne Arrestad og Siri Linnerud. Der står det beskrevet de tingene du nevner, samt mange flere ang valpeoppdragelse.
Portvinpiken Skrevet 11. juli 2016 #3 Skrevet 11. juli 2016 Og boken "Valpen flytter hjemmefra" av Linn Palm :-)
Gjest økonomifrue Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 Mtp å lære hunden til bedre å høre og respondere på navnet sitt anbefaler jeg at du kun bruker navnet i positive settinger, aldri kjeft på den med bruk av navnet. En øvelse som styrker responsen på navnet er at du sier navnet i en lys og vennlig stemme og belønner hver gang den responderer på navnet - da vil den assosiere navnet med godbit og belønning. Hjemme alene trening er vanskelig. Og mange veier til å lykkes. Men det gjelder å være tålmodig og gjøre den treninga når en har tid og er villig til å kjøre så korte sekvenser at dere lykkes. En ting som kan hjelpe hunden til å være alene er at den har noe å drive med, godbiter, tyggebein, tyggeleke. Også må selvsagt hunden være ferdig luftet, ikke sulten og sliten/fornøyd, slik at det er større sjanse for at den vil velge å sovne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå