Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært veldig treig med å gå over til Windows 10, men i dag gjør jeg også det. Noen viktige tips, hint eller annet som er bra å vite når man begynner å bruke Windows 10?

Har "startvanskene" rettet seg ut nå, for dere som har opplevd noen problemer? 

Anonymkode: b4d97...1b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gjør det. Du kan oppleve at maskinen blir tregere, for at det ligger da to OS på den. Er flere som har gått tilbake etter å oppgradert.

Skrevet

Det er bare å gå over. Det er ekstremt overdrevet at folk har problemer med oppdateringen. Siste tall fra Microsoft er vel at 350 millioner mennesker har oppgradert (og fremdeles bruker) Windows 10.

350 millioner mennesker tar ikke feil.

• Liker 4
Gjest 2Bhonest
Skrevet
Den 10/07/2016 at 22.00, tdm900 skrev:

Ikke gjør det. Du kan oppleve at maskinen blir tregere, for at det ligger da to OS på den. Er flere som har gått tilbake etter å oppgradert.

Tøv og forbandet svada.

Oppgrader eksisterende OS.
Lage en USB fra Media Creation tool programmet.
Kjøp ny SSD disk.
Skift til den nye disken og installer Windows 10 fra den USB pennen du laget tidligere.

Skrevet
1 time siden, 2Bhonest skrev:

Tøv og forbandet svada.

Oppgrader eksisterende OS.
Lage en USB fra Media Creation tool programmet.
Kjøp ny SSD disk.
Skift til den nye disken og installer Windows 10 fra den USB pennen du laget tidligere.

Det svaret kunne du gitt til ts. For min del er win pælma ut for godt!! Og det er det en årsak for!

Gjest 2Bhonest
Skrevet
28 minutter siden, tdm900 skrev:

Det svaret kunne du gitt til ts. For min del er win pælma ut for godt!! Og det er det en årsak for!

Ikke dermed sagt at du har kunnskaper til å hevde det du gjør. Ditt svar tilsier også at du ikke har nok kunnskaper.

Win10 kjører lettere enn Win7 Basta!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, 2Bhonest skrev:

Ikke dermed sagt at du har kunnskaper til å hevde det du gjør. Ditt svar tilsier også at du ikke har nok kunnskaper.

Det kan hende, men det beste er å gjøre en "clean install" av win 10. Hvis man oppgraderer så drar man med seg gamle filer som sinker systemet.

Anonymkode: 860e0...49f

AnonymBruker
Skrevet
Den 10. juli 2016 at 22.00, tdm900 skrev:

For noe tull, når man går over til Windows 10 så gjør man en clean install, og da blir det gamle operativsystemet slettet. 

Maskinen blir heller ikke tregere, Windows 10 er mer effektiv og folk har strengt tatt opplevd det motsatte at maskinen går raskere med Windows 10.

Anonymkode: e1d99...664

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, tdm900 skrev:

For meg høres du uerfaren og som en som har lite peiling på data. Har man litt kunnskap og datavett så er det ingen grunn til å kaste vekk Windows. Du kan ikke klandre Microsoft og Windows 10 for egne brukerfeil.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull, når man går over til Windows 10 så gjør man en clean install, og da blir det gamle operativsystemet slettet. 

Maskinen blir heller ikke tregere, Windows 10 er mer effektiv og folk har strengt tatt opplevd det motsatte at maskinen går raskere med Windows 10.

Jepp, ikke noe vits å dra med seg 20-30GB med gamle filer. Hvis man velger å oppgrade uten en clean install så kan man fjerne windows.old mappa så blir det litt bedre.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For meg høres du uerfaren og som en som har lite peiling på data. Har man litt kunnskap og datavett så er det ingen grunn til å kaste vekk Windows. Du kan ikke klandre Microsoft og Windows 10 for egne brukerfeil.

Hørt om Linux? Kan hende h*n bruker det.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten så er den eneste fordelen med windows er at man kan kjøre hva som helst av programmer på det. Ellers så er windows usikkert, dyrt, lite brukervennlig og spyware for Microsoft AS.

Skrevet
Den 10.7.2016 at 13.36, AnonymBruker skrev:

Har vært veldig treig med å gå over til Windows 10, men i dag gjør jeg også det. Noen viktige tips, hint eller annet som er bra å vite når man begynner å bruke Windows 10?

Har "startvanskene" rettet seg ut nå, for dere som har opplevd noen problemer? 

Anonymkode: b4d97...1b9

Jeg har ingenting negativt å si om 10eren, og sikkerheten skal visst nok være mange ganger bedre også. Det tok 6 timer å fullføre nedlastingen med min maskin da!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg innstallerte og avsinnstallerte.Opplevde bare problemer med Windows10. Det største problemet var at skjermen ofte ble svart, programmer ville ikke starte, at gikk VANVITTIG tregt og så gikk alt i svart igjen. Helt håplst på min maskin :(

Anonymkode: ff168...78b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende, men det beste er å gjøre en "clean install" av win 10. Hvis man oppgraderer så drar man med seg gamle filer som sinker systemet.

Nettopp!

Skrevet (endret)
2 timer siden, 2Bhonest skrev:

Da kan du for pokker meg se innleggene som kommer under her, og så kan forklare du også hvorfor det går så tregt!!

Som sagt, så er det en årsak til at jeg ikke bruker windows mer!

Endret av tdm900
Gjest 2Bhonest
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forresten så er den eneste fordelen med windows er at man kan kjøre hva som helst av programmer på det. Ellers så er windows usikkert, dyrt, lite brukervennlig og spyware for Microsoft AS.

Du verden så mye du kan om data! 4 påstander og alle er feil.

Gjest 2Bhonest
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forklar på hvilken måte gamle filer sinker et system? Er det alderen eller hva som gjør systemet tregere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...