Gå til innhold

Kan jeg redusere prisen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt malere til å male huset mitt. Pris var avtalt på forhånd.

Nå er jobben "utført" og bare betaling gjenstår. Det viser seg at de har glemt å male noen steder + ingen av ende-bordene er blitt malt. Noe jeg mener er viktigst av alt pga fuktighet kan trekkes opp i treverket. I tillegg er det malingflekker på ALLE vinduene i hele huset. De skulle fjerne det, men de dro bare malingen enda mer utover, slik at det ser helt for jævlig ut. 

Er jeg nazi hvis jeg sier nei takk til at de kommer å maler det som er glemt? Jeg orker ikke mer søl! Jeg kommer også til å betale de noen lapper mindre, rett og slett pga alt malingsøl og at de har glemt mye. Jeg må i tillegg leie inn noen som kan skrape og rengjøre vinduene mine. (høyt hus...er selv i det minste laget, så jeg trenger hjelp)

Anonymkode: a4c19...bd7

AnonymBruker
Skrevet

Du gir beskjed omat du ikke betaler noe som helst før alt er malt og malinggriset fjernet. Det er vanlig praksis. Du må gi skriftlig beskjed muntlig er ikke godt nok. Da kan de sende fakturaen til inkasso.

Anonymkode: 0b6d8...a74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gir beskjed omat du ikke betaler noe som helst før alt er malt og malinggriset fjernet. Det er vanlig praksis. Du må gi skriftlig beskjed muntlig er ikke godt nok. Da kan de sende fakturaen til inkasso.

Anonymkode: 0b6d8...a74

Jeg har gitt skriftlig beskjed flere ganger. De har "fjernet" malingsølet, men det ble jo 10 ganger verre. Vinduene ser ikke ut.

Nå vil han komme å "fikse", men jeg vil ikke ha nærme huset mitt igjen. Nok er nok.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mr_White skrev:

Du kan lese gjeldene lover og regler her:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1989-06-16-63?q=kj%C3%B8p%20av%20tjenester#KAPITTEL_4

Slik jeg forstod det så kan du ikke nekte dem å "fikse" med mindre du har meget god grunn. Jeg forstod det også slik at du kan kreve prisavslag tilsvarende det det vil koste for deg å leie inn andre til å fullføre arbeidet. 

Takk :)

Forstår jeg det riktig, at de må få lov til å utbedre manglene, men at jeg likevel kan kreve avslag?

Skrevet

Om de fikser opp alle manglene (renser vinduene og maler det som var glemt) så tror jeg ikke du kan kreve avslag. Mulig du kan ta dem på at de har brukt lang tid + skapt evt. ulempe for deg, men dette er det nok vanskeligere å sette pris på og å få igjennom. Har ikke finlest loven på det området. 

AnonymBruker
Skrevet

Her er én av tidenes beste "idioter på jobb"-tråder:

http://www.byggebolig.no/dor-amp-vindu/vanlig-med-dryppskjaerte-vannbord/100

De folka fikk nå 10% rabatt <i>etter</i> oppretting av feil. Men det ser nå ikke så fantastisk ut lel og det virker som om de måtte kjempe i ukesvis.

Lærdommen generelt er nok at man bør prøve å gjøre det meste selv.

Anonymkode: 1e10e...9d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...