AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 Jeg kan ikke av helsemessige årsaker få barn nr 3. Legene anbefaler ikke flere svangerskap av risiko for min helse. Men, jeg klarer ikke legge fra meg ønsket om flere barn. Er nesten villig til å ta den ridikoen dette innebærer for mindrl bare for å få dette siste barnet. Hva tenker dere? Er det egoistisk sette min helse på spill for dette siste barnet? Hva ville dere ha gjort? TS Anonymkode: bbd89...c2d
Britt Banditt Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Selvfølgelig er det egoistisk. Husk at du har to andre barn også, og de fortjener ikke at du risikerer helsa di. 21
Mearrasámi Skrevet 10. juli 2016 #5 Skrevet 10. juli 2016 Enig med de andre. Det er dumt å risikere helsa si når du allerede har to barn som trenger deg. Hvorfor ikke vurdere å bli fosterhjem om du så sterkt ønsker deg et barn nr 3? 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 Hvorfor ikke fokusere på de barna du har? Anonymkode: 001d3...984 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #7 Skrevet 10. juli 2016 Ser dere mener dette blir "for dumt".. Nå er det en risiko- ikke gitt at et siste svangerskap vil gå utover min helse. Det kan gå helt fint. Men er en liten risiko for at det kan få alvorlige konsekvenser for meg. Men jeg tenker at det er det jo for alle? Et svangerskap er jo ikke risikofritt og en belastning for kroppen selv uten ekstra risiko. TS Anonymkode: bbd89...c2d
Antoinette Skrevet 10. juli 2016 #8 Skrevet 10. juli 2016 Forskjellen er vel at du har fått det jeg tolker som klar beskjed fra lege om at dette er risikofylt. Alle svangerskap medfører en viss risiko selv om man er helt frisk. Så ja, dette er dumskap. Du får ikke noen martyrstatus av å dø i barsel. 13
Britt Banditt Skrevet 10. juli 2016 #9 Skrevet 10. juli 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser dere mener dette blir "for dumt".. Nå er det en risiko- ikke gitt at et siste svangerskap vil gå utover min helse. Det kan gå helt fint. Men er en liten risiko for at det kan få alvorlige konsekvenser for meg. Men jeg tenker at det er det jo for alle? Et svangerskap er jo ikke risikofritt og en belastning for kroppen selv uten ekstra risiko. TS Anonymkode: bbd89...c2d Tuller du bare..? Det er litt som å si: "Det er jo liten risiko for en bilulykke, så vi trenger ikke sikre barna i bil. Vi lar de sitte uten bilsete". 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #10 Skrevet 10. juli 2016 Den beskjeden fikk jeg også, når jeg gikk gravid med nr 2. En meget sterk anbefaling om å ikke får flere barn. Og med tanke på hvor dårlig jeg var i det svangerskapet, og hvor utrolig dårlig mamma jeg var for eldste en periode da, skal jeg så absolutt følge det rådet! Tanken på å bli så dårlige eller verre igjen, og med 2 barn som trenger mammaen sin, det er det faktisk ikke verdt! Jeg sliter faktisk enda etter sisste svangerskap for 4 år siden, og hadde jeg visst at det kom til å bli så ille, tror jeg ikke jeg hadde fått nr2.... Det er rett og slett galskap og utsette seg for en slik rissiko, spessielt når du har blitt velsignet med to flotte barn allerede! Hvis barneønske er så sterk, ville jeg heller vurdert å bli forsterhjem, eller avlastingshjem for barn som trenger det. Anonymkode: 46c45...749 11
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #11 Skrevet 10. juli 2016 Takker alle som tar seg tid lese og svare meg her! Er vel klar over innerst inne at det er en egoistisk tanke risikere min helse fir et barn nummer 3, men tanken er altoppslukende og jeg klarer ikke legge ønsket bort. Det gnager og jeg ønsker meg så inderlig et barn til. Min risiko er ikke svangerskapsrelatert. Men et svangerskap kan utløse denne "sykdommen" hos meg. Har lette svangerskap med få plager så kan fint være mamma for mine to andre barn ved en evt ny graviditet. TS Anonymkode: bbd89...c2d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #12 Skrevet 10. juli 2016 Det man ikke kan få ,er det det man mest vil ha. Føler att det er litt sånn. PS du vet vel at ingen svangerskap er like.. og ja egoistisk. 2 barn som trenger deg. De bryr seg veldig lite om at du vil ha ny beby. De vil bare ha deg de. Anonymkode: 267cd...72c 2
Antoinette Skrevet 10. juli 2016 #13 Skrevet 10. juli 2016 Og du nevner ikke barnas far med ett eneste ord i hele tråden. Det er visst bare DEG alt handler om eller? Synes han det er helt fint og sitte igjen med tre barn og en død kone. 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #14 Skrevet 10. juli 2016 Tenkte på far ja. Som hun skrev over meg. Er han like ivrig på 3 barn og muligvis en veldig syk mamma. Anonymkode: 267cd...72c 1
Gjest Belle âme Skrevet 10. juli 2016 #15 Skrevet 10. juli 2016 Kva med å adoptere eller være fosterforeldre? Då får dåkke kinda barn nummer 3, samtidig som du ikkje risikerer helsa
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #16 Skrevet 10. juli 2016 Far liker selvfølgelig ikke risikoen et nytt svangerskap innebærer for meg. Men ønsker også et barn nr 3. Så avgjørelsen er opp til meg. Er veldig redd angre på evt svangerskap om jeg blir syk eller angre på at jeg ikke fikk 3 barn. Vanskelig selv om dere mener saken er opplagt. Takker for alle svar. Hører gjærne fra noen i liknende situasjon og om meninger rundt mitt valg. TS Anonymkode: bbd89...c2d
Raven Emerald Skrevet 10. juli 2016 #17 Skrevet 10. juli 2016 Ryddet for personangrep. Raven Emerald, mod.
Polly Ester Skrevet 10. juli 2016 #18 Skrevet 10. juli 2016 Jeg er enig med alle de andre tidligere i tråden her. Alle sier at det er ego av deg, alle anbefaler deg å fokusere på det du har framfor å dyrke lengselen etter nr. 3. Alle her pluss legen din. Trenger du bare én eneste en som kan si at "det gikk bra med meg, så det går sikkert bra med deg også" for å få en bekreftelse og så er det det som kommer til å telle for deg? Nei. Da er det bedre å være beredskapshjem eller fosterfamilie. 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #19 Skrevet 10. juli 2016 Det er kun ungene som er uskyldige det går utover om det går galt. Så selvsagt er det egoistisk. At du er villig til å ta risikoen er igrunn irrelevant. Hva med barna dine om det gjør det? Anonymkode: fe27c...06b 2
Jobbermedbarn Skrevet 10. juli 2016 #20 Skrevet 10. juli 2016 (endret) Nå var min historie litt annerledes enn din, men jeg kjenner igjen følelsen å ikke få det en ønsker seg... Vi fikk ikke til den 3., og det var en stor sorg! På samme tid gikk jeg gjennom en veldig belastende, psykisk tung tid og jeg tror rett og slett bare kroppen sa stopp for meg! Nå i ettertid klarer jeg å se det var det beste, sorgen er gått over og jeg gleder meg over de to fantastiske vi fikk! Hva med fosterbarn? Jeg fikk hjelp til å takle alt, kanskje du trenger hjelp til å snu litt på tankene, komme videre? Lykke til! Endret 10. juli 2016 av Jobbermedbarn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå