Nafiaa Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 Vi skal ha hagefest for ca 20 personer neste helg og jeg trenger litt hjelp til ideer. Jeg tenker langbord og hvite lange duker og blomster på bordene i små fine glassflasker. Utenom det trenger jeg tips til pynt og andre tips som kommer til nytte. Gjerne ting man kan lage selv å pynte med, eller andre ting som ikke koster skjorta. Da maten og drikke blir dyrt nok. Er det noen som vet om noen morsomme hageleker for voksne også kanskje? Trenger mest ideer på pynt og smarte løsninger, men kom med hva som helst som kan passe Takk for svar på forhånd
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Jeg syns det enkle ofte er best når det kommer til pynt. Blomster må man jo ha, og de er fine i det meste:) Flasker er jo en fin ide. Ellers kan du jo se om du finner noen fine greiner å pynte med, steiner, kongler, bregner... Bare du danderer det fint så blir det bra. Men hvis du vil lage noe, kan du jo for eksempel flette blomsterkranser, eller en lang remse.. Flette blomster rundt en lang grein, male en grein i fine farger, male steiner... Fylle store syltetøyglass med fine sommerting, og ha et stearinlys på toppen. Du kan for eksempel fylle med vann, gress, oppskjært sitron og appelsin, og blomster.. og andre gule/grønne ting. Eller om du har tilgang til sand og skjell kan du fylle med det. Er bare fantasien som setter grenser! Så kan du knyte en fin sløyfe eller noe rundt. Jeg syns også det er fryktelig koselig med sånne lyslenker/"juletrelys" som henger rundt omkring "Alle" har det, så det er ikke noe nytt, men jeg syns det er fryktelig koselig når det begynner å bli mørkt:) Sånne vimpler som henger rundt omkring er også fint. Hvis du har tilgang til en benk, sett den ut i hagen, sett et lite bord ved med noe blomster og stearinlys. Med noen puter og et pledd blir det en koselig plass for folk å sitte og skravle utover kvelden. Du kan også sette ut piknikteppe og puter et sted. Pynt med en bøtte (noe som tåler å velte) med blomster. Evt en balje med vann med flytende stearinlys (så hvis det velter eller noen kommer borti så er det vann der). Når det gjelder aktiviteter syns jeg man burde gå for noe enkelt som alle kan være med på. Quiz er jo alltid en slager! Ikke noe nyskapende dette, men "alle" syns det er gøy! Mimelek er også moro. Adjektivfortelling er også fryktelig gøy. Å synge sanger til selskap er heller ikke nytt, og mange assosierer det med gamle sanger i 60-årslag og konfirmasjon.. Men det kan også gjøres gøy! Ha noen morsomme sanger alle kan være med på. For eksempel er denne kjempemoro, og du kan gjøre om teksten til å passe ditt selskap. http://www.hedalen.no/OPPSLAG/2013/oktober/7b/6.pdf --- Alle versene er som første vers, bare at man bytter ut det ene ordet om hvem som skal reise seg:) Anonymkode: be6ff...3b7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå