AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1 Skrevet 9. juli 2016 Hvordan var forholdet mellom deg og katten din når du kom hjem? Jeg regner med at katter har det bra på kattepensjonat så lenge det er et som er ordentlig, men vil det å være borte fra en katt i f.eks tre måneder ødelegge for en tett relasjon mellom en katt og et menneske? Anonymkode: d2a17...7cd
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Tviler på at jeg noen sinne ville hatt katten på pensjonat. Da hadde jeg heller fått noen til å passe den for meg. Stoler ikke på at fremmede med ansvar for masse dyr gir mitt dyr den tid og omsorg som kreves. Anonymkode: 9a57c...ae7 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #3 Skrevet 10. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Tviler på at jeg noen sinne ville hatt katten på pensjonat. Da hadde jeg heller fått noen til å passe den for meg. Stoler ikke på at fremmede med ansvar for masse dyr gir mitt dyr den tid og omsorg som kreves. Anonymkode: 9a57c...ae7 Dette er ikke en diskusjon om pensjonat eller ikke. Det jeg lurer på er hvordan forholdet mellom katt og menneske vil bli påvirket. Anonymkode: d2a17...7cd 2
Tvist Skrevet 10. juli 2016 #4 Skrevet 10. juli 2016 De fleste pensjonater er dårlige. Kattene sitter i små bur og får mat og vann og ren dokasse, ingenting annet. Hadde min katt på pensjonat to uker en gang - aldri mer. Men det finnes gode pensjonater, der kattene får gå fritt sammen med andre katter og får mye oppmerksomhet. Et slikt sted kunne jeg hatt katten. Hvordan katten reagerer kommer an på personligheten. Vi var borte 2 uker i sommer. Den ene katten min er veldig glad for å se meg og superkosen, mens den andre gjemte seg og kjente meg ikke igjen. Den kom seg når vi kom hjem, men jeg tror ikke hun hadde taklet det bra om jeg hadde vært borte 3 mnd.
Skelly Skrevet 10. juli 2016 #5 Skrevet 10. juli 2016 Har hatt katten min på pensjonat en måned 2 ganger. Han ble mere overrasket av å se meg igjen første gang. Virket som han ikke visste helt hvordan reagere. Han var litt rar de første dagene hjemme igjen, men så ble han kosete og vanlig igjen. Andre gang kom han forsiktig til meg, men så skulle han som hadde pensjonatet bare støvsuge buret hans (da flere katter hadde brukt det som seng, blandt annet en drøss av kattunger som fulgte etter min kastrerte guttepus) og da freaker selvfølgelig katten min ut. Igjen tok det noen dager før han ble helt normal igjen. 3 måneder høres lenge ut da, men pensjonat er bedre enn ingenting. Hvordan er katten din med fremmedfolk?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 Jeg var bort fra katten min i to år(!), og da jeg fikk henne tilbake var jeg redd for at hun ikke kjente meg igjen. Først var hun mer interessert i leiligheten (hadde flyttet) enn meg, men etter et kvarter der hun undersøkte hver krik og krok skulle hun kose hele tiden. Ville ikke gå ned fra fanget. Og hun lå oppå brystet mitt hele natta som at hun ikke ville at jeg skulle dra noen steder. Om det var på grunn av meg eller noe annet vet jeg ikke, men hun har aldri vært slik før. Anonymkode: e3d91...525
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #7 Skrevet 10. juli 2016 3 timer siden, Tvist skrev: De fleste pensjonater er dårlige. Kattene sitter i små bur og får mat og vann og ren dokasse, ingenting annet. Hadde min katt på pensjonat to uker en gang - aldri mer. Men det finnes gode pensjonater, der kattene får gå fritt sammen med andre katter og får mye oppmerksomhet. Et slikt sted kunne jeg hatt katten. Hvordan katten reagerer kommer an på personligheten. Vi var borte 2 uker i sommer. Den ene katten min er veldig glad for å se meg og superkosen, mens den andre gjemte seg og kjente meg ikke igjen. Den kom seg når vi kom hjem, men jeg tror ikke hun hadde taklet det bra om jeg hadde vært borte 3 mnd. Takk for svar! Det pensjonatet jeg har i tankene er ikke et dårlig et, det har stor innhegning ute hvor kattene får ferdes fritt. Personligheten til min katt er at han er ekstremt lojal, trygg og rolig, har massevis av selvtillit og han har lett for å sosialiseres med mennesker. Det som bekymrer meg er om vi mister noe av den tette relasjonen vi har, som at han vil ligge tett inntil meg hver natt. Jeg har nemlig reist bort før, men da måtte han bo hos noen venner hvor han måtte være en del alene pga andre dyr i huset, i tillegg til at han måtte ha krage store deler av tiden. Når jeg kom hjem til han da så var han ekstremt kosete med en gang, men det tok en måneds tid før han ville ligge tett inntil meg igjen. Så jeg er redd for om det samme kommer til å skje igjen, evt at han helt mister tilliten til meg, dersom han er på et kattepensjonat hvor han har det bra, i tre måneder. Er ikke så lett å vite med disse kattene som av instinkt skal være så selvstendige, iallefall ikke når de har en slik personlighet som min katt og som tydeligvis har et tett bånd til meg. 3 timer siden, Skelly skrev: Har hatt katten min på pensjonat en måned 2 ganger. Han ble mere overrasket av å se meg igjen første gang. Virket som han ikke visste helt hvordan reagere. Han var litt rar de første dagene hjemme igjen, men så ble han kosete og vanlig igjen. Andre gang kom han forsiktig til meg, men så skulle han som hadde pensjonatet bare støvsuge buret hans (da flere katter hadde brukt det som seng, blandt annet en drøss av kattunger som fulgte etter min kastrerte guttepus) og da freaker selvfølgelig katten min ut. Igjen tok det noen dager før han ble helt normal igjen. 3 måneder høres lenge ut da, men pensjonat er bedre enn ingenting. Hvordan er katten din med fremmedfolk? 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var bort fra katten min i to år(!), og da jeg fikk henne tilbake var jeg redd for at hun ikke kjente meg igjen. Først var hun mer interessert i leiligheten (hadde flyttet) enn meg, men etter et kvarter der hun undersøkte hver krik og krok skulle hun kose hele tiden. Ville ikke gå ned fra fanget. Og hun lå oppå brystet mitt hele natta som at hun ikke ville at jeg skulle dra noen steder. Om det var på grunn av meg eller noe annet vet jeg ikke, men hun har aldri vært slik før. Anonymkode: e3d91...525 Takk for svar ! Anonymkode: d2a17...7cd
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #8 Skrevet 10. juli 2016 Kanskje ikke helt relevant, men har hatt en voksen hankatt som plutselig bare ble borte i flere måneder. (Fra november til mars). Aner ikke hvor han har vært, men plutselig en dag så bare var han der som ingenting skulle hendt. Sov på plassen sin i sofaen igjen, koste med oss og var akkurat som før. Den hadde iallefall ikke glemt oss på de månedene den var borte. Anonymkode: e9a82...66d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #9 Skrevet 10. juli 2016 3 timer siden, Skelly skrev: 3 måneder høres lenge ut da, men pensjonat er bedre enn ingenting. Hvordan er katten din med fremmedfolk? Glemte å svare på dette, han kan være litt skeptisk til fremmedfolk ute (god egenskap synes nå jeg), men om man er innendørs kan han fort komme opp i fanget og ville kose så det er lett å vinne tilliten hans sånn sett. Anonymkode: d2a17...7cd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #11 Skrevet 11. juli 2016 Seriøse pensjonat vil ikke ta inn en katt for så lang tid som 3 mnd. Dette fordi de mener (med all rett) at det er for lang tid. De jeg kjenner sier max 4 uker. For lengre tid er det bedre å finne en vertsfamilie (søsken/foreldre el.l) som kan tenke seg å la katten bo hos dem. Anonymkode: 9d5a6...32c 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #12 Skrevet 11. juli 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøse pensjonat vil ikke ta inn en katt for så lang tid som 3 mnd. Dette fordi de mener (med all rett) at det er for lang tid. De jeg kjenner sier max 4 uker. For lengre tid er det bedre å finne en vertsfamilie (søsken/foreldre el.l) som kan tenke seg å la katten bo hos dem. Anonymkode: 9d5a6...32c Nettopp. Og med har god erfaring sett hvor stusserlig det faktisk er på mange av disse stedene. Ser og høres bra ut, men så klemmer de selvsagt så mange dyr som overhodet mulig inn der. Om TS må dra avgårde så lenge så gjør alt du kan for å få en venn, familie, noen du stoler på 100% å bo I hjemmet ditt mens du er borte. Jeg stoler kun på nær familie og barndomsvenner mht å passe på dyr. Anonymkode: 5d286...324
Purple Basil Skrevet 12. juli 2016 #13 Skrevet 12. juli 2016 Noen som vet om et fint kattepensjonat i Oslo? Vi skal på ferie en uke i september, og hadde ordnet dyrepass hos familie. Men nå har de trukket seg og vi risikerer å tape mange tusen om vi ikke drar. Er uaktuelt å reise fra kattene så jeg trenger å finne en løsning.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #14 Skrevet 13. juli 2016 Ligger ikke i Oslo, men jeg vet de henter/bringer i Oslo: https://enggarddotno.wordpress.com/priser/ Vi har alltid kattene her når vi drar på tur. Kattene har luftebalkonger, får gå fritt i hele pensjonatet og har tilgang til uteplass med grønt. Det er rent og pent og de får masse kos og leker. Kattene våre trives veldig godt der, aldri sure miner når vi skal hente dem. Gården har også en Facebook-side med flere bilder. Anonymkode: cd180...5a4
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 13. juli 2016 #15 Skrevet 13. juli 2016 Min sibirkatt har vært på pensjonat en gang. Hun ble deprimert og døde nesten Nekta å spise eller drikke. Fikk moren min til å hente henne og da var hun veldig innpåsliten. Min rescue cat er vant til å bli flytta på så han takler det nok helt fint. Hver gang jeg kommer hjem fra reise er de helt i 100,kosete som bare det.
Lille-pus Skrevet 14. juli 2016 #16 Skrevet 14. juli 2016 Den 11. juli 2016 at 0.35, AnonymBruker skrev: Nettopp. Og med har god erfaring sett hvor stusserlig det faktisk er på mange av disse stedene. Ser og høres bra ut, men så klemmer de selvsagt så mange dyr som overhodet mulig inn der. Om TS må dra avgårde så lenge så gjør alt du kan for å få en venn, familie, noen du stoler på 100% å bo I hjemmet ditt mens du er borte. Jeg stoler kun på nær familie og barndomsvenner mht å passe på dyr. Anonymkode: 5d286...324 Alltid lurt å besøke pensjonatet først. Jeg har så lagt alltid klart å finne de små pensjonatene som drives av ett menneske og hvor hver katt får god og personlig omsorg etter kattens eget ønske. Så de finnes, men det er flere av de som driver større. Dermed ikke sagt at de driver dyreplageri, på langt nær, men det blir like like personlig som å være hjemme. Noen ganger er det bare ikke mulig å få være hjemme, og da er slike små og personlige pensjonat gode alternativ 1
Perelandra Skrevet 14. juli 2016 #17 Skrevet 14. juli 2016 Den 9.7.2016 at 1.03, AnonymBruker skrev: Hvordan var forholdet mellom deg og katten din når du kom hjem? Jeg regner med at katter har det bra på kattepensjonat så lenge det er et som er ordentlig, men vil det å være borte fra en katt i f.eks tre måneder ødelegge for en tett relasjon mellom en katt og et menneske? Anonymkode: d2a17...7cd Jeg har ingen erfaring med å ha katt på pensjonat, men levde i flere år i et avstandsforhold til katten min hvor han bodde hos min mamma. Gjensynsgleden var stor selv om det hadde gått flere uker siden sist vi møttes. Det var aldri noen tvil om at han kjente meg igjen.
Mathilde12 Skrevet 26. februar 2024 #18 Skrevet 26. februar 2024 Hei dere som har hatt katt på pensjonat før. Leverte akkuratt min katt og hun skal være der 4 uker. Noen som har noen opplevelser fra det?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #20 Skrevet 9. april 2024 Mathilde12 skrev (På 26.2.2024 den 18.59): Hei dere som har hatt katt på pensjonat før. Leverte akkuratt min katt og hun skal være der 4 uker. Noen som har noen opplevelser fra det? Dyrlegen sa til meg at mange katter blir stresset og syke etter å ha vært på kattepensjonat Anonymkode: afa71...5b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå