Minogmittliv Skrevet 9. juli 2016 #1 Skrevet 9. juli 2016 Hei! Jeg kjenner på at jeg har en tomhet i meg. Jeg mangler noe. Som liten jente var jeg personlig kristen og det var viktig for meg(ikke oppvokst i en kristen familie), på en punkt i livet ble troen hvisket sakte men sikkert ut. Jeg så meg ikke selv som en ateist, men mer en "tradisjonell" kristen, hvis man kan si det. Jeg har samboer og barn, og i slutten av 20-åra. Jeg kjenner veldig på denne tomheten. Jeg ønsker å finne meg selv igjen, og jeg føler Gud er veien. Samboeren min støtter meg i valget og vil gjerne bli med meg på gudtjenester. ønske mitt er å gå i misjonskirken, da jeg har gode minner derfra fra barndommen, men vil de ta meg godt i mot og "vise meg veien" selv om jeg har samboer og barn utenfor ekteskap? håper noen i misjobskirken kan svare meg!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #2 Skrevet 9. juli 2016 Er det ikke bedre å gå til psykolog? Anonymkode: 63048...e03 1
Dormouse Skrevet 9. juli 2016 #3 Skrevet 9. juli 2016 I noen menigheter er de litt mer tilbaketrukken når det gjelder samboerskap - andre ikke. Kanskje du må bare prøve for å finne ut? Begynne smått å finne ut hvilke aktiviteter de har som kan passe barnet ditt og deg? masse lykke til! Så lenge du er åpen så tAr de nok godt i mot deg
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #4 Skrevet 9. juli 2016 1. Har du vonde minner? Da burde du vurdere om de burde bearbeides 2. Har du store konflikter i livet ditt nå? Mye stress? Det må eventuelt ryddes i 3. Med mindre du har en diagnose, så er nøkkelen til å fylle tomheten å begynne å sette pris på alt du allerede har, selv om det ikke er mye. Så søke utover etter svar vil aldri fylle hullet. Du tror kanskje det kristendommen er det som mangler, men sannsynligvis er det noe annet i livet ditt som stresser deg og som du må bearbeide. Prøver du å søke andre ting vil du ikke bli kvitt den følelsen Anonymkode: 0b11d...5c4 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #5 Skrevet 9. juli 2016 Jeg synes du burde se dokumentarer som vekker kunnskapsinteressen din. Anbefaler DMT-the soul molecule og zeitgeist filmene. Kanskje vekker det interessen din for hvem menneskene er og hvor vi kommer i fra. Og kanskje skjønner du at du ikke trenger Gud. At det er spennende nok å bare leve i et fantastisk univers hvor alt henger sammen. Anonymkode: 80cc3...342
linsejesus Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 Jeg har ikke vært i Misjonskirken selv, men om de hører til Misjonsforbundet er min erfaring at det er forholdsvis høyt under taket. Det er kanskje ikke uvanlig å møte mye skepsis hvis du blir samboer og får barn etter at du er blitt kristen/medlem, men hvis du er det fra før bør det ikke være noe problem. Bor du på et større sted bør det finnes massevis av menigheter å velge mellom. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå