Gå til innhold

Hvor i utlandet har du eller ville du kjøpt ferieleilighet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Selv tenker jeg Italia, Frankrike eller Kroatia, kanskje Spania, men også Sør-Afrika kunne vært noe - men har gjort for lite forundersøkelser foreløpig, og har heller ikke penger akkurat nå, men kanskje om noen år..

Tenker at det må være et sted med sjø og fin natur, bra kommunikasjon (mange fly fra Norge), grei infrastruktur og rimelig trygt, og slik at jeg kan gjøre meg språklig forstått. Og så er det en fordel om sesongen er lengst mulig.Hva med deg?

Anonymkode: 4b44d...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne tenkt meg lite landsted i England, gjerne i Sør-England. Jeg er anglofil, så det ville passet meg perfekt. Ellers kunne jeg tenkt meg en leilighet i London. Og New York. Men da må jeg vinne i lotto først. :) 

Ellers hadde jeg ikke sagt nei til en leilighet eller hus i Italia, Spania eller Portugal. Et sted i Italia hadde vært gøy, da kunne jeg fått praktisert italiensken min også. ;) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg en leilighet i London, Hong Kong, Singapore, New York eller Ulsan i Sør-Korea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zumo de Melocotón

Jeg er så heldig at jeg har overtatt en leilighet i Spania med panaromautsikt mot havet, svær terrasse og takterrasse. Den ligger i en relativt autentisk spansk landsby med akkurat passelig fordeling av spanjoler og turister. Føler meg privilegert og fullstendig avslappet når jeg er der. Elsker å sovne til lyden av sirisser og bølgebrus, og å våkne opp med solen og ligge å kikke ut på utsikten. Det er også kjekt å invitere til grillings på takterrassen, og stranden når jeg på 3 min. Foretrekker å ha leilighet et sted hvor jeg kan kommunisere med innbyggerne, så land de snakker spansk eller engelsk er best for min del. :goodbye:

Endret av Zumo de Melocotón
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg skulle slippe å tenke økonomi overhodet: Bali eller Miami beach.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på nippet til å kjøpe en splitter ny leilighet i Egypt til 260 tusen for noen år siden. Kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at jeg ikke gjorde det! :) Skal aldri eie noe i et annet land.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenke meg en leilighet i Spania, som lå ved havet. Med stor terrasse og fantastisk utsikt. Ønsker fastland, og ikke for langt unna en større by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kysten av sør afrika uten tvil! Vakkert, europeisk følelse selv om du ikke er i tvil om at du er i afrika, trendy, rent, billig, god mat, alle prater engelsk, eksotisk.

Anonymkode: 98da0...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har et hus i Monte Carlo. Er omtrent aldri der, men satser på at vi kommer til å tilbringe mer tid der når vi blir godt voksne og alle barna har flyttet hjemmefra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ønsker meg leilighet i Amsterdam sentrum, med en liten balkong ut mot en kanal. Skulle ha reist dit så ofte jeg kunne, blitt kjent med naboene, kjøpt friske blomster i blomstersjappa på hjørnet, og innredet enkelt men koselig. Bodde i den byen som student, og savner den veldig mye... Ser for meg at man får utvidet livet sitt med en ekstra dimensjon hvis man plutselig får enda et sted å kalle hjemme, hvis man snakker språket til lokalbefolkningen og er der så ofte/lenge om gangen at man deltar i lokalsamfunnet. To parallelle liv! Jeg tipper lotto med dette som mål.

Anonymkode: 48e3d...ebe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den Sunday, July 10, 2016 at 20.39, Veslefrikk skrev:

Vi har et hus i Monte Carlo. Er omtrent aldri der, men satser på at vi kommer til å tilbringe mer tid der når vi blir godt voksne og alle barna har flyttet hjemmefra. 

Hvorfor er dere ikke der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Spania. Trygt land, enkelt å komme seg dit og stabilt klima. Dessuten er det forholdsvis enkelt å lære seg språket.  

Italia har for mye byråkrati og er mer ustabilt økonomisk. Hellas usikkert økonomisk. Tyrkia ustabilt politisk. Kroatia er fint, men været er ikke like stabilt som Spania. Thailand er fint, men for langt unna til å eie mitt eget. Bor der heller på hotell.  Sør Afrika passer meg ikke klimamessig.  Vil ikke ha et sted som er for kaldt på sommeren.  Frankrike er bra, men der er det for dyrt !! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg allerede bor i syden så måtte det blitt kanskje Asia eller Sør-Amerika. Kanskje Kambodsja eller Peru for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...