Gå til innhold

Barnefar med ADHD, blir bv kontaktet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 15 uker på vei, fortsett ikke turt å gå til jordmor :( Er så redd.

Anonymkode: 5fc4c...739

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen automatikk i det, nei. Jordmoren vet vel heller ikke at barnefar har ADHD, så det er jo uansett ikke relevant. 

Anonymkode: 0b0ae...e58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes..

denne frykten for barnevernet altså. Nei, barnevernet blir ikke kontaktet bare fordi far har ADHD. 

Anonymkode: 74ada...e8e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle de det? Er barnefar voldelig i tillegg?

Anonymkode: a1c16...1f0

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 15 uker på vei, fortsett ikke turt å gå til jordmor :( Er så redd.

Anonymkode: 5fc4c...739

Jeg tror det skal en del til for at de tar barnet. Er ikke helt sikker på hvor klare reglene er, eller hva de forskjellige reglene er, men er temmelig sikker på at det skal mer enn en diagnose til for at barnet blir tatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal fremmede vite at han har adhd? Pressenterer han seg med navn og diagnose? 

Anonymkode: 2684b...a83

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint. Du trenger jo ikke opplyse om det hvis du ikke vil. Jeg opplyste min jordmor om det da jeg hadde spørsmål rundt det å få barn med evnt samme diagnose. Her har far ADHD, og det er ikke en barnevernssak. Han har like god evne til å være far om andre folk, men jeg tar meg av organiseringen i hverdagen. ;)

Anonymkode: 11e92...36a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har adhd og har aldri hørt snakk om barnevernet 😮 og jeg er mor til 4 😊

Anonymkode: e23f5...fc2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva i svarte helvetes balle tror du det har det å si at barnefar har ADHD??

Anonymkode: fdb04...55b

• Liker 10
Skrevet

Barnevernet blir kontaktet når det er fare for omsorgssvikt , ikke når noen har en diagonose ADHD ... Kom deg til jordmor med det samme

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes..

denne frykten for barnevernet altså. Nei, barnevernet blir ikke kontaktet bare fordi far har ADHD. 

Barnevernet kommer da til folk som aldri har gjort noe som helst, og helt friske folk. Kun for noen sendte bekymringsmelding på faenskap. De likte ikke moren derfor kontaktet de barnevernet! Så jo alle må frykte barnevernet. Vet aldri når de dukker opp på døra.

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke! De fleste med ADHD er jo bare normale folk, som kan være litt impulsive og ustrukturerte. Kjenner en god del foreldre som har ADHD diagnose og det er bare en av dem som har hatt noe med barnevern å gjøre, men det var for støtte i en tung periode. 

Selv om noen har en diagnose på at de er litt spesielt skrudd sammen, så betyr ikke det at de er uegnet som foreldre. Noen ganger kan det også være en fordel. Kjenner bemerkelsesverdig mange med ADHD som jobber i barnehage, både som pedagoger og assistenter. 

Anonymkode: c5ba5...f26

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Aye skrev:

Barnevernet kommer da til folk som aldri har gjort noe som helst, og helt friske folk. Kun for noen sendte bekymringsmelding på faenskap. De likte ikke moren derfor kontaktet de barnevernet! Så jo alle må frykte barnevernet. Vet aldri når de dukker opp på døra.

For noe tull. Så du regner med at sønnen din blir fjernet fra moren pga deg da eller?

Anonymkode: bd644...ccc

• Liker 8
Skrevet

Tviler jeg sterkt på.

Broren min har ADHD, og han er alenefar til barnet sitt, har faktisk hovedomsorgen.

Var i retten med moren til ungen, og selv om han har ADHD så var det han som vant frem. Hun har annenhver helg. 

Så; BV fjerner ikke unger bare pga en diagnose :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så fort informasjon om barnefars diagnose blir kjent så kontaktes barnevernet. 

Anonymkode: 8215f...f95

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Aye skrev:

Barnevernet er ikke noe å frykte så lenge man er gode foreldre. Selvfølgelig kan de dukke opp i livet til hvem som helst på bakgrunn av en (reell eller ei) bekymringsmelding, men om man da er gode foreldre så forsvinner de like kjapt :)

Hilsen meg som har hatt flere runder med bv pga udugelig barnefar og som like fullt ikke bekymrer meg over å ha dem i livet mitt :) 

Anonymkode: 6a1b3...d4b

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fort informasjon om barnefars diagnose blir kjent så kontaktes barnevernet. 

Anonymkode: 8215f...f95

Tull og tøys.

BV blir ikke kontaktet pga en av foreldrene har ADHD. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Diagnosen sier ingenting om hvordan han er som far. Hvis han er uegnet som forelder pga ADHD-symptomene sine, så bør selvsagt barnevernet kontaktes. Noen er veldig aggressive og uansvarlige. Men det gjelder jo bare noen.

Anonymkode: 0b3ba...48a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet skal du virkelig ikke bekymre deg for.

Jeg har ADHD, og jeg er selv barnevernsbarn med en grusom barndom. Og har en fysisk sykdom, vi søkte om å adoptere, da skal barnevernet hjem til oss for flere møter, da de skal skrive rapport om oss som foreldre. Vi hadde og et barn på 6 år da. Barnevernet kunne ikke fullrose oss nok. Og jeg var selvfølgelig åpen om mine diagnoser, og barndom.

Anonymkode: 02cb4...ac0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Aye skrev:

Selvfølgelig skal de undersøke om de får inn en bekymringsmelding. Finner de ingenting, så henlegger de saken. Så nei, alle må ikke frykte barnevernet. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...