Gå til innhold

Når kan man klage på naboen? Blir sprø!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i blokkleilighet, og i leiligheten over flyttet det for to år siden inn en utenlandsk familie på tre. De har hele tiden laget mye lyd, men for et års tid siden dukket det plutselig opp enda et barn som er litt eldre enn det som har bodd der hele tiden. Disse barna er oppe til 24-01 hver dag, både helg og hverdag, og det er et leven uten like. Jeg vet jo ikke hva de driver med, men ting blir dratt over gulvet, og det høres ut som de løper, hopper og hyler mye. I helgene har de stort sett familieselskaper, noen ganger både fredag og lørdag, og da er det karaoke, musikk og ekstremt høyt lydnivå. Dette pågår alltid til minst kl 24. Nå begynner vi virkelig å bli lei, men vi har vegret oss for å klage til dem, for det virker ikke som at de prater norsk. Må vi klage direkte til dem, eller kan vi sende klage til styret? Hvis vi må klage til dem først, er det ok å sende et brev? Er litt lettere å klage på engelsk i skriftlig form, enn muntlig må jeg si! 

Anonymkode: 321d4...8b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i blokkleilighet, og i leiligheten over flyttet det for to år siden inn en utenlandsk familie på tre. De har hele tiden laget mye lyd, men for et års tid siden dukket det plutselig opp enda et barn som er litt eldre enn det som har bodd der hele tiden. Disse barna er oppe til 24-01 hver dag, både helg og hverdag, og det er et leven uten like. Jeg vet jo ikke hva de driver med, men ting blir dratt over gulvet, og det høres ut som de løper, hopper og hyler mye. I helgene har de stort sett familieselskaper, noen ganger både fredag og lørdag, og da er det karaoke, musikk og ekstremt høyt lydnivå. Dette pågår alltid til minst kl 24. Nå begynner vi virkelig å bli lei, men vi har vegret oss for å klage til dem, for det virker ikke som at de prater norsk. Må vi klage direkte til dem, eller kan vi sende klage til styret? Hvis vi må klage til dem først, er det ok å sende et brev? Er litt lettere å klage på engelsk i skriftlig form, enn muntlig må jeg si! 

Anonymkode: 321d4...8b7

Du kan klage til styret. 

Anonymkode: 9e55f...55a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok jeg ville klaget via styret, ja. Ingen vits i å risikere naboforholdet ytterligere.

Anonymkode: fcde4...9d0

Skrevet

Godt å høre at det er greit å gå den veien. Mulig de skjønner at det er oss uansett. Denne familien leier leiligheten, så de bør jo helst overholde husordensreglene. 

AnonymBruker
Skrevet

du må jo kunne gå å ta en prat med naboen dine før du tar det opp med styret!! Argumentet ditt er at du TROR de ikke snakker norsk og at du er synes det er vanskelig å snakke engelsk. Ikke ta sorgene på forskudd

Greit nok at det er irriterende at de ikke holder seg til ordensreglene, men å klage til styret er NESTE steg å gå, ikke det første. 

Tro  meg, jeg har hatt mange bedritene naboer da jeg bodde i blokk. Har måttet gi beskjed ved flere anledninger for folk ikke tar hensyn. Opplevd at folk takker for tilbakemelding, fordi de ikke viste det var så lytt og forbedret seg. Og det ha vært tilfeller der vi har måttet ta det opp med styret, fordi det ikke har endret seg, selv etter MANGE GANGER med tilsnakk!

Anonymkode: f44ce...9d5

AnonymBruker
Skrevet

Mye bråk her jeg bor også og jeg må sove med hørselvern hver natt.

Anonymkode: 4366c...1f0

Skrevet

Jeg hadde prøvd å snakke med dem, gjore det selv med min nabo :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...