Gå til innhold

Mus på loft?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var oppe og lette etter noe, så fant jeg muselort rundt pipa... Er ikke observert noe andre plasser, kun rundt pipen.

Kommer dem inn via taket? Rundt innsug? via glise ved takstenene?

Lagt ut 8 musefeller rundt om på loftet...

Leiligheten er forøvering bygget i 2007. 

Panikk.. Noen som har vært borti samme greia? 

Litt vanskelig og forstå størrelsen på lorten, men dem ekkje så store.

mus.jpg

Anonymkode: f1b10...3b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig usikker på hva du egentlig lurer på? Vi kan jo ikke svare på hvor den kan komme seg inn hos deg, men det som er sikkert er at den trenger veldig liten åpning. 

Siden huset er såpass nytt kan det være en ide å ringe et skadedyrfirma, og se om de kan klare å tette igjen så musene ikke kommer inn. Hadde huset vært gammelt hadde det antakelig vært et håpløst prosjekt pga. alt for mange muligheter. Da hadde det bare vært å belage seg på å tømme musefeller i uoverskuelig framtid. 

Lykke til - jeg krysser fingrene for at du kan bli kvitt dem permanent! :) Selv har jeg dessverre ikke det håpet.

Anonymkode: 4161b...1be

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veldig usikker på hva du egentlig lurer på? Vi kan jo ikke svare på hvor den kan komme seg inn hos deg, men det som er sikkert er at den trenger veldig liten åpning. 

Siden huset er såpass nytt kan det være en ide å ringe et skadedyrfirma, og se om de kan klare å tette igjen så musene ikke kommer inn. Hadde huset vært gammelt hadde det antakelig vært et håpløst prosjekt pga. alt for mange muligheter. Da hadde det bare vært å belage seg på å tømme musefeller i uoverskuelig framtid. 

Lykke til - jeg krysser fingrene for at du kan bli kvitt dem permanent! :) Selv har jeg dessverre ikke det håpet.

ah, er du plaget med mus ?

Får ringe skadedyrfirma på mandag, så kan dem få sjekke loftet..Tar dem bilder osv som ser varme sånn at dem kan finne ut om det er mus i vegger ect?  Er ikke muselort noe andre plasser en på loftet.

Ts.

AnonymBruker
Skrevet

ah, er du plaget med mus ?

Får ringe skadedyrfirma på mandag, så kan dem få sjekke loftet..Tar dem bilder osv som ser varme sånn at dem kan finne ut om det er mus i vegger ect?  Er ikke muselort noe andre plasser en på loftet.

Ts.

Mindre plaget nå enn før vi pusset opp, men de finner fremdeles måter å komme seg inn på, krekene. :angry:  Gode musefeller er viktig her i huset. 

Jeg vet ikke noe særlig om hvordan skadedyrfirmaene opererer. Mulig de vil legge ut gift. Det liker jeg ikke i det hele tatt selv, siden det har en ekkel tendens til å lukte død mus i hele huset. Både skadedyrfirmaene og mange som legger ut gift selv påstår at det ikke lukter, men jeg som kommer utenfra kjenner lukten godt samme hva de sier. Takke meg til feller så jeg har kontroll på hvor det blir av den døde musa! 

AnonymBruker
Skrevet

Mindre plaget nå enn før vi pusset opp, men de finner fremdeles måter å komme seg inn på, krekene. :angry:  Gode musefeller er viktig her i huset. 

Jeg vet ikke noe særlig om hvordan skadedyrfirmaene opererer. Mulig de vil legge ut gift. Det liker jeg ikke i det hele tatt selv, siden det har en ekkel tendens til å lukte død mus i hele huset. Både skadedyrfirmaene og mange som legger ut gift selv påstår at det ikke lukter, men jeg som kommer utenfra kjenner lukten godt samme hva de sier. Takke meg til feller så jeg har kontroll på hvor det blir av den døde musa! 

Ja gift er vel ikke noe særlig, tenke på at du har en død mus en plass.. 

Ska ringe skadedyrfirma på mandag, er ikke store leiligheten.. Må høre med naboene om dem er plaget med mus på loft.

Så skal jeg se i morgen om jeg har fått noe i dem 8 fellene ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det ligger masse gratis katter på Finn. Slik ble vi kvitt museplagen. Koster jo litt kattemat (ca 500kr/mnd for to) og når de er på jakt må det ikke ligge åpen plast, type presenning noe sted - det tisser de på. Ellers effektivt! :)

Anonymkode: d0da1...26d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...