AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1 Skrevet 9. juli 2016 Har prøvd i litt over 1 år nå, fremdeles ingenting. Har hatt time hos gynekolog, så ikke noe galt med meg på ultralyd. Meg og mannen har tatt blodprøver, å skal teste svømmerne hans og få svar på prøvene i begynnelsen av august. Å begynner å miste gnisten på prøvingen, å gi opp håpet den "vanlige" metoden. Er det mange her som har prøvd eller holder på med prøverør? Hvordan funker det? Henviser gynekolog eller fastlege? Å hvor gjøres dette? Sykehus, gynekolog, legen? Er det stor sjanse for å lykkes? Vet jo ikke hvorfor det ikke har klaffet for oss enda, kunne jo ønske det bare funket uten hjelp men... Setter stor pris på alle som vil dele erfaringer 😊 Anonymkode: f53da...153
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #2 Skrevet 9. juli 2016 Jeg ble henvist til fertilitetsavdeling vad sykehus av gynekolog. Kom inn på samtale der, så la vi en plan for behandling, ventet noen måneder, og så var vi igang. Fikk barn av første forsøk. Mange lykkes, men det kommer jo an på hva som er "feil". Anbefaler deg å Google IVF-behandling og lese fra et sykehus sine forklaringer. Det er enkelt og oversiktlig. Det er kjedelig å ikke få det til selv, men for min del var det lettere med en gang "noe skjedde" i form av planlegging, behandling og ikke minst det å lære mye nytt. Jeg syntes det var medlsinsk sett veldig spennende å holde på med. Og når det da også gikk bra, ble det jo en veldig fin opplevelse for oss å holde på med dette. Anonymkode: 8f9c7...97a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #3 Skrevet 9. juli 2016 Jeg vet om mange som har fått barn med prøverør! Anonymkode: 7e8a1...d83
LittleBabyBlue Skrevet 9. juli 2016 #4 Skrevet 9. juli 2016 Suksessen er ganske høy med ivf, husker ikke prosenten. Kjenner tre som har lykkes med ivf, ei som har gitt opp og det ser mørkt ut for meg også. Hun første hadde barn fra før, men nymannen hadde ingen så det ble privat ivf og klaff på første forsøk. Nr 2 har endometriose og ble gravid på første forsøk. Hun fikk også egg på frys og et av de ble barn nummer to. Nr 3 gikk igjennom en hel haug med forsøk uten hell. Nr 4 har ikke snakket så mye om det, men problemet var henne og de har nå et barn. Og jeg har hatt to og de har ikke festet seg.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #5 Skrevet 10. juli 2016 Har enda ikke lyktes med det. Første forsøk avbrutt, andre festet seg ikke. Snart i gang med 3 forsøk. Anonymkode: ae0df...4a4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 Mener at ca 80% lykkes med prøverør i dag, men husker ikke helt hvor jeg har de tallene fra. For noen vil det ikke gå, men for de fleste går det fint. Det er også stor sjangs for å lykkes på de første innsettene. Vi var uforklarlig barnløse. Lykkes på første innsett. Anonymkode: 41298...efa
Gjest Sisti Skrevet 10. juli 2016 #7 Skrevet 10. juli 2016 Min klinikk sier at 60-70% lykkes i løpet av tre forsøk, men det er en privatklinikk, så de tar gjerne imot ekstra vanskelige tilfeller, som igjen gjør at statistikken er litt "styggere". Vet at 80% er et vanlig tall på tre forsøk. Og av de 20% som ikke lykkes på tre forsøk vil gjerne flere lykkes på forsøk 4, 5 eller 6. 3 er ikke et magisk tall. Vi lyktes på første forsøk. Sannsynligheten for å lykkes avhenger jo veldig av hva som feiler en, og alder. Her var det manglende EL hos meg og redusert sædkvalitet hos mannen, altså ikke noe komplisert tilfelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå