AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1 Skrevet 9. juli 2016 Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne! I min nyinnkjøpte leilighet (yeeey) må badet totalrehabliteres Det er et mini bad på sikkert ikke mer enn 2 kvadratmeter. Alt må oppgraderes og det er i utgangspunktet svært dyrt men jeg ønsker å spare penger ved å bruke våtromsmaling på vegger og fliser på gulv. Badet skal ha dusjkabinett og vil ikke ha toalett da dette står på eget rom (som ikke skal pusses opp). Jeg kommer ikke til å velge noe dyr baderomsinnredning og dusjkabinettet som allerede står der skal ikke byttes ut. Selve jobben skal utføres av fagfolk. Har dere noe erfaring med kostnader rundt mini bad og oppussing når selve materialene ikke koster mye? Innspill tas i mot med takk! PS: Det haster ikke å pusse opp men jeg syntes det er greit å begynne med forberedelsene i hodet tidlig Anonymkode: 045e6...723
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #2 Skrevet 9. juli 2016 Mine foreldre pusset nylig opp det ene badet, hvor min far er håndtverker og gjorde det meste selv. Jeg tror ikke de brukte mer enn 30-40k på hele badet, inkludert flis på gulv og vegger, nytt dusjkabinett, innredning og toalett. Men badet er nok større enn ditt. Det var mye grunnarbeide med støping av nytt gulv og diverse våtroms standard greier, vegger og gulv skal tettes opp i mente, er vel derfor det blir så dyrt med håndtverkere blant annet. De valgte en klassisk moderne stil som holder seg i tiden men som samtidig ser ny og fresh ut. Alt kjøpte de billig og til og med på tilbud. Jeg synes det ble superfint og ble veldig overrasket når de sa kostnaden. Hvis du har god tid og litt lagringsplass kan du finne gode tilbud og så spare masse penger på inventar og flis. Anonymkode: f1a04...906 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #3 Skrevet 9. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine foreldre pusset nylig opp det ene badet, hvor min far er håndtverker og gjorde det meste selv. Jeg tror ikke de brukte mer enn 30-40k på hele badet, inkludert flis på gulv og vegger, nytt dusjkabinett, innredning og toalett. Men badet er nok større enn ditt. Det var mye grunnarbeide med støping av nytt gulv og diverse våtroms standard greier, vegger og gulv skal tettes opp i mente, er vel derfor det blir så dyrt med håndtverkere blant annet. De valgte en klassisk moderne stil som holder seg i tiden men som samtidig ser ny og fresh ut. Alt kjøpte de billig og til og med på tilbud. Jeg synes det ble superfint og ble veldig overrasket når de sa kostnaden. Hvis du har god tid og litt lagringsplass kan du finne gode tilbud og så spare masse penger på inventar og flis. Anonymkode: f1a04...906 Takk for innspill, det ga meg litt ro i sjelen. Det MÅ tydligvis ikke koste fletta å få et brukbart bad! Anonymkode: 045e6...723
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #4 Skrevet 9. juli 2016 Lønner seg å ha sånn dusj med dører som går innover på et så lite bad. Tar mindre plass. Belegg er billigere enn fliser og mer vanntett. Kan også brukes på veggen i dusjen. Anonymkode: 2a9d8...bd3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #5 Skrevet 9. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lønner seg å ha sånn dusj med dører som går innover på et så lite bad. Tar mindre plass. Belegg er billigere enn fliser og mer vanntett. Kan også brukes på veggen i dusjen. Anonymkode: 2a9d8...bd3 Tusen takk for gode tips!! TS Anonymkode: 045e6...723
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 Om jeg velger belegg på gulv og en fin våtromsmaling på vegger samt alt av rør er fikset og setter opp en liten fin baderomsinnredning, hva er det vi ser på av kostnader? Rundt 25.000? (Jeg skal såklart forhøre meg med en fagmann men liker å høre andres erfaringer i forkant) TS Anonymkode: 045e6...723
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå