AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #21 Del Skrevet 10. juli 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at en kartong i uken ikke er mye i forhold til mange andre, men det er jo uansett alt for mye... Og i ferier kan jeg fint drikke en flaske om dagen. Kanskje det ikke er abstinens jeg har, men faktisk er utbrent/angst som legen sier. Uansett vil jeg slutte å drikke da jeg føler vinen styrer meg.. Blir spennende å se hvordan formen utvikler seg uten alkohol. På en måte håper jeg det er abstinens, for da vil jeg bli bra av å slite drikke.. Hater å ha det slik som nå. Ingenting fungerer. Anonymkode: 3daee...de6 En treliters i uka? Det blir cirka en halv liter vin daglig. Det er jo ikke mye selv om det likevel er for mye for kroppen. Tre enheter daglig rundt der? Selv om du spiser sunt og tar hensyn til kaloriene er tilskudd av B-vitaminer og magnesium viktig, like så C-vitaminer. Tenker du vil føle deg i fin form dag nummer fem, men lysten til å dempe uroen vil komme tilbake. Jeg sliter med det samme, og i dag er det søndag så jeg får ikke kjøpt noe hvis jeg ikke går på pub og tror jeg ikke gjør det. Femte dag vil du føle deg bedre, 3. dag er også en bedre dag enn den første. Etter noen uker der du har sagt nei takk, vil du finne tilbake formen. Dette er også noe jeg må takle alene, familien vet at jeg drikker litt for ofte, men de kan ikke gjøre noe annet enn å påføre skyldfølelse. Jeg har vurdert å bli avholdsmenneske, for det er altfor lett å glemme angst og bekymringer når man drukner de i alkohol. Men det er som å tisse i buksa når man fryser. Likevel er det ikke enkelt siden de fleste drikker i lystige lag. Men jeg har slitt med alkoholen i mange år, særlig etter at barna flyttet hjemmefra. Tror man en dag må ta et farvel til denne kjærkomne men listige drikken. Jeg jobber med å motivere meg nå. Noe må man erstatte sine vinkvelder med, finne tilbake til en gammel hobby for eksempel. Jeg klarer ikke se hvor mye jeg lyver for meg selv. Har lagt meg inn par ganger, men det har ikke fungert. Jeg vet jeg må jobbe med å se på meg selv som et avholdsmenneske. Det er en vanskelig og ensom jobb, og særlig når man ofte kjøper inn drikke fordi man føler indre uro og angst. Anonymkode: cf6fa...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå