AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1 Skrevet 9. juli 2016 Hei. Min samboer mener jeg har for mange kontoer og mener jeg er gal. Jeg selv liker og ha litt kontroll. - brukskonto - regningskonto, bsu1&2, minibuffer (til fysiobeh som jeg jevnlig tar, lege, tannlege osv), egenkapital/buffer (som aldri røres men setter inn når bsu er full og en sparekonto som jeg bruker fra når jeg trenger. Og hvilken bank har dere høyrentekonto i? 😃 Jeg er småskeptisk til ukjente banker 😃 Anonymkode: d08a4...282
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #2 Skrevet 9. juli 2016 Og en felles sammen😃 Anonymkode: d08a4...282
tøysekopp Skrevet 9. juli 2016 #3 Skrevet 9. juli 2016 Vi har en felles regningskonto, jeg har en brukskonto, en sparekonto og en BSU. Får ikke spart kjempemye siden jeg betaler på studielån, så en sparekonto holder for meg. Har forresten pensjonssparing i tillegg, men den regner jeg ikke med siden jeg ikke skal bruke den til bolig eler annet forbruk . Bruker banken jeg alltid har brukt, har ikke sjekket renter og sånn i andre banker, har gått i lojalitetsfella 😜 men vi fikk rimelig boliglån gjennom min bank, har fått beskjed fra andre banker om at de ikke kan matche lånet vi har nå.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #4 Skrevet 10. juli 2016 Den 9. juli 2016 at 17.47, elisa87 skrev: Vi har en felles regningskonto, jeg har en brukskonto, en sparekonto og en BSU. Får ikke spart kjempemye siden jeg betaler på studielån, så en sparekonto holder for meg. Har forresten pensjonssparing i tillegg, men den regner jeg ikke med siden jeg ikke skal bruke den til bolig eler annet forbruk . Bruker banken jeg alltid har brukt, har ikke sjekket renter og sånn i andre banker, har gått i lojalitetsfella 😜 men vi fikk rimelig boliglån gjennom min bank, har fått beskjed fra andre banker om at de ikke kan matche lånet vi har nå. Betaler du da mye i studielån, føler alltid vi blir rådet til å ikke gjøre dette? Betaler studielån selv men det er ikke snakk om mer enn en 1000 lapp i mnd , men nå har jeg ikke boliglån utenom da. Anonymkode: d08a4...282
tøysekopp Skrevet 10. juli 2016 #5 Skrevet 10. juli 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betaler du da mye i studielån, føler alltid vi blir rådet til å ikke gjøre dette? Betaler studielån selv men det er ikke snakk om mer enn en 1000 lapp i mnd , men nå har jeg ikke boliglån utenom da. Anonymkode: d08a4...282 Betaler rundt 1000-lappen på studielånet, er vel heller lønna som ikke er på topp, i tillegg til at jeg er en dårlig sparer/liker å bruke penger ☺ vi har ganske høy husleie i borettslaget vi bor i nå, håper vi finner noe som er litt rimeligere etterhvert slik at vi får ned fellesutgifter, sånn at jeg kan sette av litt mer til sparing.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 Har Nordea: - Brukskonto - Regningskonto (setter over fast beløp hver gang jeg får lønn) - Sparekonto - dette er egentlig en konto hvor jeg bare får inn microsparpengene, for jeg flyttet sparepengene mine for noen år siden. Og så har jeg sparekonto i Bank Norwegian. De hadde på det tidspunktet høyere rente enn alle de andre store bankene. Sikkert ikke nå lenger. Har også to fond jeg sparer i, men jeg tør ikke ha mesteparten av sparepengene mine i noe så usikkert. Har tapt litt penger på fond. Anonymkode: b834a...205
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå