WubWub Skrevet 9. juli 2016 #1 Skrevet 9. juli 2016 Jeg blir beskrevet som Dr Jekyll and Mr Hyde, og jeg tenker.. Hvorfor? Gjennom oppveksten har gode manerer, folkeskikk og underdanighet blitt banket inn med min morsmelk. Gode verdier og omsorg er for meg som ABC. Jeg har lært at løgn er bra om mottageren blir positivt stimulert av løgnen. Vi lever alle liv med uendelige fasader og masker. Bak hver enhver maske så finnes det en ny maske. Vår personlighet styres av kausalitet, årsak og virkning, kjemi og påvirkning fra eksterne og interne påvirkninger. Dine tanker er et resultat av elektroner som reagerer i din hjerne og eliktrisitet mellom nevronene og synapsene. Selv ønsker jeg alle mennesker godt. Og det er grunnen til at jeg støtter så mange mennesker som jeg gjør. Hos meg får mennesker en frihavn hvor man kan prate om alt man vil og du vil motta omsorg og støtte. De siste årene har jeg chattet med litt over 1000 jenter som ikke har det så greit. Jeg har også pratet med en jekke jenter som babler om relasjon, psykisk lidelse, kjærlighet og kjærlighetssorg. Jeg gjør som et godt menneske bør gjøre: Jeg støtter. Jeg svarer med engasjement, jeg skriver utfyllende med store formuleringer. Jeg støtter og jeg gir kjærlighet. Jenter elsker dette og de kan aldri få nok av oppmerksomheten og kjærligheten jeg gir de. Men så fort jeg sier noe om meg selv så blir jeg møtt med "hehe ok" og det er her ting blir stygt. Jeg ønsker alle mennesker godt og jeg vil støtte deg når du sliter. Men jenter flest bryr seg bare om seg selv og de gir helt beng i meg som person. Jeg kan avbryte selvforherligelsen med å si noe om meg selv og de skriver bare "hehe ok." så begynner de prate om seg selv igjen. Så blir jeg tegnet som "svarte-per", ond og kald når jeg reagerer? Hvorfor er det jeg som blir betegnet som ond etter at jeg har støttet ei dame i 6 måneder for så å si at "hei , du er ikke senteret av universet. jeg har faktisk følelser jeg også".
Summers Skrevet 9. juli 2016 #2 Skrevet 9. juli 2016 Litt uventet at samtlige av de over 1000 jentene du snakker med ikke ville gi noe tilbake. Men om du ønsker en å snakke med så tror jeg du bør sikte etter personer med akkurat de samme problemene du har. Man er som ofte for egoistisk til å å bry seg om andre problemer. 2
WubWub Skrevet 9. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2016 Et øyeblikk siden, Summers skrev: Litt uventet at samtlige av de over 1000 jentene du snakker med ikke ville gi noe tilbake. Men om du ønsker en å snakke med så tror jeg du bør sikte etter personer med akkurat de samme problemene du har. Man er som ofte for egoistisk til å å bry seg om andre problemer. Ja, jeg syntes også det er rart at mennesker flest er så egoistiske som de er
Summers Skrevet 9. juli 2016 #4 Skrevet 9. juli 2016 1 minutt siden, WubWub skrev: Ja, jeg syntes også det er rart at mennesker flest er så egoistiske som de er Ja, vi lever nok i et bruk- og kast-samfunn av mennesker.
Cathrine88 Skrevet 9. juli 2016 #5 Skrevet 9. juli 2016 Det er problemet med å gi seg ut for å være noe man ikke er. Du bør snakke om deg selv, dine egentlige meninger og problemene dine lenge før det har gått seks måneder. Du kan ikke forvente at noen som har sett på deg som en menneskelig klagemur så lenge plutselig skal få øynene opp for at du er en person med følelser. 21
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #6 Skrevet 9. juli 2016 Dette husker jeg du snakte om for lenge siden, og det kom brukere fra KG og sa at de hadde snakket med deg og gitt deg oppmerksomhet og at dette var bare syting fra din side. Anonymkode: 11131...990 4
WubWub Skrevet 9. juli 2016 Forfatter #7 Skrevet 9. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette husker jeg du snakte om for lenge siden, og det kom brukere fra KG og sa at de hadde snakket med deg og gitt deg oppmerksomhet og at dette var bare syting fra din side. Anonymkode: 11131...990 Ok det er syting at men vil prate om meg selv så greit. Alle som skriver til meg babler om psykiske problemer eller kjærlighetsproblemer. De griner og de klager. Jeg støtter alt jeg kan. Så kommer dagen hvor jeg nevner noe om meg selv så blir jeg møtt med en iskald kommentar som "hehe ok". Ja da går Mr Jekyll til Mr Hyde. Jeg er snill og grei så lenge folk ikke utnytter meg.
LoryBrooks Skrevet 9. juli 2016 #8 Skrevet 9. juli 2016 Er det virkelig ingen som sier noe mer enn "hehe ok" og lignende? Det er jo utrolig dårlig gjort. Samtidig så tenker jeg kanskje du kunne prøve å gå litt annerledes frem om det kun er slike reaksjoner du får. Prøve både gi og ta helt fra starten, sånn at de du snakker med blir vant til å høre om deg også. Eller er dine problemer typiske tabubelagte temaer slik at jentene blir satt ut og ikke veit hvordan de skal forholde seg til deg? Sier ikke at det nødvendigvis er din "feil" at det blir sånn, bare noen tanker fra min side. 1
WubWub Skrevet 9. juli 2016 Forfatter #9 Skrevet 9. juli 2016 Et øyeblikk siden, LoryBrooks skrev: Er det virkelig ingen som sier noe mer enn "hehe ok" og lignende? Det er jo utrolig dårlig gjort. Samtidig så tenker jeg kanskje du kunne prøve å gå litt annerledes frem om det kun er slike reaksjoner du får. Prøve både gi og ta helt fra starten, sånn at de du snakker med blir vant til å høre om deg også. Eller er dine problemer typiske tabubelagte temaer slik at jentene blir satt ut og ikke veit hvordan de skal forholde seg til deg? Sier ikke at det nødvendigvis er din "feil" at det blir sånn, bare noen tanker fra min side. Jo, jeg chatter med mange mennesker. Stort sett er temaet at motparten sliter på en eller annen slags måte. Jeg støtter så alt jeg kan med utfyllende setninger og engasjement. Jeg har prøvd mange forskjellige åpninger og innfallsvinkler men damers narsissisme slår absolutt aldri feil. Uansett hvordan jeg fremstår eller hva jeg sier så bryr kvinner seg bare om seg selv og sitt.
Gjest *Micki* Skrevet 9. juli 2016 #10 Skrevet 9. juli 2016 Men hvorfor venter du så lenge med å gi av deg selv og vise hvem du er? Du har ingenting å være redd for.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #11 Skrevet 9. juli 2016 46 minutter siden, WubWub skrev: Jeg blir beskrevet som Dr Jekyll and Mr Hyde, og jeg tenker.. Hvorfor? Gjennom oppveksten har gode manerer, folkeskikk og underdanighet blitt banket inn med min morsmelk. Gode verdier og omsorg er for meg som ABC. Jeg har lært at løgn er bra om mottageren blir positivt stimulert av løgnen. Vi lever alle liv med uendelige fasader og masker. Bak hver enhver maske så finnes det en ny maske. Vår personlighet styres av kausalitet, årsak og virkning, kjemi og påvirkning fra eksterne og interne påvirkninger. Dine tanker er et resultat av elektroner som reagerer i din hjerne og eliktrisitet mellom nevronene og synapsene. Selv ønsker jeg alle mennesker godt. Og det er grunnen til at jeg støtter så mange mennesker som jeg gjør. Hos meg får mennesker en frihavn hvor man kan prate om alt man vil og du vil motta omsorg og støtte. De siste årene har jeg chattet med litt over 1000 jenter som ikke har det så greit. Jeg har også pratet med en jekke jenter som babler om relasjon, psykisk lidelse, kjærlighet og kjærlighetssorg. Jeg gjør som et godt menneske bør gjøre: Jeg støtter. Jeg svarer med engasjement, jeg skriver utfyllende med store formuleringer. Jeg støtter og jeg gir kjærlighet. Jenter elsker dette og de kan aldri få nok av oppmerksomheten og kjærligheten jeg gir de. Men så fort jeg sier noe om meg selv så blir jeg møtt med "hehe ok" og det er her ting blir stygt. Jeg ønsker alle mennesker godt og jeg vil støtte deg når du sliter. Men jenter flest bryr seg bare om seg selv og de gir helt beng i meg som person. Jeg kan avbryte selvforherligelsen med å si noe om meg selv og de skriver bare "hehe ok." så begynner de prate om seg selv igjen. Så blir jeg tegnet som "svarte-per", ond og kald når jeg reagerer? Hvorfor er det jeg som blir betegnet som ond etter at jeg har støttet ei dame i 6 måneder for så å si at "hei , du er ikke senteret av universet. jeg har faktisk følelser jeg også". Du må sile ut disse kvinnene tidlig med å snakke mer om deg selv. Virker som om du har et mønster med at du skal bare være støttende, og da er det slike "trengende" mennesker du treffer også, og du opprettholder deres oppførsel med å hele tiden være støttende, støttende, støttende.... På en eller annen måte må du få det til å handle om noe annet. Jeg er selv kvinne, og har møtt slike kvinner, og hatt noen som venninner i mange år. Men på et tidspunkt ble jeg drita lei av det, og har begynt å kutte ut slike mennesker tidlig. Jeg orker ikke snakke om andres problemer hele tiden. Jeg kjente også en mann som var slik, så det er ikke spesielt for kvinner. Anonymkode: 1b511...2e0 6
LoryBrooks Skrevet 9. juli 2016 #12 Skrevet 9. juli 2016 2 minutter siden, WubWub skrev: Jo, jeg chatter med mange mennesker. Stort sett er temaet at motparten sliter på en eller annen slags måte. Jeg støtter så alt jeg kan med utfyllende setninger og engasjement. Jeg har prøvd mange forskjellige åpninger og innfallsvinkler men damers narsissisme slår absolutt aldri feil. Uansett hvordan jeg fremstår eller hva jeg sier så bryr kvinner seg bare om seg selv og sitt. Da foreslår jeg at du blir kjent med damer som ikk sliter så veldig. Psykisk syke er jo ofte ganske selvsentrerte, uten å tenke over det selv. Du hadde nok hatt mer utbytte av et vennskap som ikke starter med at du hjelper noen med problemene sine. Det kan komme senere når dere er bedre kjent. Virker jo som jentene behandler deg som en psykolog og ikke tenker på deg som en venn. Men som du ser i tråden her, så finnes det jo mange mennesker, også kvinner, som er interesserte i å hjelpe deg også. Ellers hadde jo ingen svart. 4
WubWub Skrevet 9. juli 2016 Forfatter #13 Skrevet 9. juli 2016 5 minutter siden, *Micki* skrev: Men hvorfor venter du så lenge med å gi av deg selv og vise hvem du er? Du har ingenting å være redd for. Jo fordi ingen vil ha mitt vennskap om jeg er åpen og årlig om hvem jeg er. For jeg har nemlig ikke empati, men jeg kan late som. Om du forteller meg tåredryppende historier så kan jeg støtte deg å late som om jeg er med deg. Men sannheten er at den eneste tanken min er "hva skal jeg få igjen for å høre på deg syte og grine?".
Gjest Minesveiper Skrevet 9. juli 2016 #14 Skrevet 9. juli 2016 (endret) 10 minutter siden, WubWub skrev: Jo fordi ingen vil ha mitt vennskap om jeg er åpen og årlig om hvem jeg er. For jeg har nemlig ikke empati, men jeg kan late som. Om du forteller meg tåredryppende historier så kan jeg støtte deg å late som om jeg er med deg. Men sannheten er at den eneste tanken min er "hva skal jeg få igjen for å høre på deg syte og grine?". Men, du er jo ikke snill. Du skriver at du ikke eier empati og det eneste du tenker på når du snakker med damene er hva du kommer til å få ut av det. Du gjør kanskje gode handlinger, men de er jo absolutt ikke genuine. Nei, hvis du vil møte kvinner som gir deg noe tilbake så møt normale damer som er morsomme og som ikke suger all energien ut av deg. Endret 9. juli 2016 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #15 Skrevet 9. juli 2016 5 minutter siden, WubWub skrev: Jo fordi ingen vil ha mitt vennskap om jeg er åpen og årlig om hvem jeg er. For jeg har nemlig ikke empati, men jeg kan late som. Om du forteller meg tåredryppende historier så kan jeg støtte deg å late som om jeg er med deg. Men sannheten er at den eneste tanken min er "hva skal jeg få igjen for å høre på deg syte og grine?". Hadde du hatt empati hadde du skjønt at folk flest blir skremt når du sier at du ikke har empati. Folk tenker da umiddelbart at du kommer til å banke, drepe eller voldta dem fordi du ikke har den sperren som empati er. Slik tenker de fleste, at har du ikke empati = ond eller kan lett gjøre onde handlinger Men uansett, du vet et vennskapforhold bør avsluttes når du er komt til et punkt der du tenker "jeg driter i problemene dine og vil ha mer oppmerksomhet". Da er det et dårlig vennskap fra begge sider og du bør finne noen andre. Du vet du har potensiale for et bra vennskap når du du tenker på vennen i ledige stunder og vil snakke med den, når du ser for deg deg og vennene dine i fremtiden som har det like moro som nå eller når du håper at du vil være venn med vedkommende resten av livet. Å ha gode venner er som å ha et semi-forhold. I stedet for å være den som blir snyltet på, kanskje du burde lete etter venner du kan snylte oppmerksomhet fra i stedet? Det virker som om det er det du liker best, og da nytter det ikke finne en annen snylter også. Da vil dere begge prøve å vri oppmerksomheten på dere selv, og begge vil være misfornøyde. Ikke finn en annen snylter som venn, finn en giver. Anonymkode: 11131...990 6
WubWub Skrevet 9. juli 2016 Forfatter #16 Skrevet 9. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du hatt empati hadde du skjønt at folk flest blir skremt når du sier at du ikke har empati. Folk tenker da umiddelbart at du kommer til å banke, drepe eller voldta dem fordi du ikke har den sperren som empati er. Slik tenker de fleste, at har du ikke empati = ond eller kan lett gjøre onde handlinger Men uansett, du vet et vennskapforhold bør avsluttes når du er komt til et punkt der du tenker "jeg driter i problemene dine og vil ha mer oppmerksomhet". Da er det et dårlig vennskap fra begge sider og du bør finne noen andre. Du vet du har potensiale for et bra vennskap når du du tenker på vennen i ledige stunder og vil snakke med den, når du ser for deg deg og vennene dine i fremtiden som har det like moro som nå eller når du håper at du vil være venn med vedkommende resten av livet. Å ha gode venner er som å ha et semi-forhold. I stedet for å være den som blir snyltet på, kanskje du burde lete etter venner du kan snylte oppmerksomhet fra i stedet? Det virker som om det er det du liker best, og da nytter det ikke finne en annen snylter også. Da vil dere begge prøve å vri oppmerksomheten på dere selv, og begge vil være misfornøyde. Ikke finn en annen snylter som venn, finn en giver. Anonymkode: 11131...990 Altså. Folk renner meg ned med problemene sine fordi jeg svarer engasjert og omsorgsfullt. De griner til meg å syter til de blir blå i trynet og jeg gjør det jeg kan for å lindre smerten deres. Men jeg bryr meg ikke egentlig til tross for at jeg later som. Jeg felte ingen tårer når mine foreldre døde. Jeg blir aldri redd eller lei meg. Men jeg kan hjelpe andre mennesker allikevel da jeg kan leve meg inn i andres følelsesliv. Men jeg gjør ikke dette gratis. Det skal være balanse i regnskapet. Om du syter og griner til meg så skal jeg ha noe igjen for det. Jeg får ingenting ut at å høre noen grine eller sippe over livet sitt da jeg ikke er sadist.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #17 Skrevet 9. juli 2016 1 minutt siden, WubWub skrev: Altså. Folk renner meg ned med problemene sine fordi jeg svarer engasjert og omsorgsfullt. De griner til meg å syter til de blir blå i trynet og jeg gjør det jeg kan for å lindre smerten deres. Men jeg bryr meg ikke egentlig til tross for at jeg later som. Jeg felte ingen tårer når mine foreldre døde. Jeg blir aldri redd eller lei meg. Men jeg kan hjelpe andre mennesker allikevel da jeg kan leve meg inn i andres følelsesliv. Men jeg gjør ikke dette gratis. Det skal være balanse i regnskapet. Om du syter og griner til meg så skal jeg ha noe igjen for det. Jeg får ingenting ut at å høre noen grine eller sippe over livet sitt da jeg ikke er sadist. Hvordan kan du leve deg inn i deres følelsesliv om du ikke har empati? Anonymkode: 9ed4c...f82 4
WubWub Skrevet 9. juli 2016 Forfatter #18 Skrevet 9. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du leve deg inn i deres følelsesliv om du ikke har empati? Anonymkode: 9ed4c...f82 Psykopater og narsissister er eksperter på å lese andres følelser. Det betyr ikke dermed med at vi bryr oss.
WubWub Skrevet 9. juli 2016 Forfatter #19 Skrevet 9. juli 2016 Det har bygd seg opp et enormt irritasjonsmoment for meg de siste 2 ukene da jeg daglig mottar syting, sipping og annet møkk fra rundt 10 damer på et daglig nivå. Mennesker som syter å griner der de sitter å gir 100% beng i meg og mine tanker. Alt de ønsker er de at jeg skal dulle med de å gi de 100% oppmerksomhet, jeg blir kvalm. Men allikevel gir jeg disse narssisistene kjærlighet og omsorg for jeg er et godt menneske.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #20 Skrevet 9. juli 2016 16 minutter siden, WubWub skrev: Altså. Folk renner meg ned med problemene sine fordi jeg svarer engasjert og omsorgsfullt. Ja, slutt med det. Problem solved Anonymkode: 11131...990 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå