Gå til innhold

Er det greit å urinere på gaten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i storbyen. På andre siden av gaten ligger en matbutikk, baksiden vender mot oss - det er der de tar inn matvarene og andre leveranser, men det er på ingen måte en "bakgate".

I dag rundt lunsjtider så jeg en mann gå inn i en krok for å tisse, like ved døren der varene vanligvis kjøres inn. Jeg synes dette er avskyelig oppførsel, så jeg åpnet vinduet og ropte "Hei du, jeg håper ikke du har tenkt til å pisse der?? Vi kan se deg herfra skjønner du!" 

Han puttet utstyret tilbake i buksa og gikk slukøret mot bilen parkert litt lenger borte. Han så imidlertid ikke meg, men skjønte godt at det var han det ble ropt til.

Kompisen min som var på besøk mente at det var slemt gjort: "Kanskje han var hjemløs, du ydmyket ham foran hele gaten. Når en mann må tisse, så må han bare, men han prøvde jo å skjule seg"

Jeg på min side mener at voksne folk må greie å holde seg til de kommer til et toalett - enten man er mann eller kvinne.. Hjemløs tviler jeg på at han var, for bilen stod som sagt i nærheten og han så ut som en vanlig ung mann.

Likevel fikk jeg litt dårlig samvittighet etterpå, for jeg VET jo ikke om han var syk eller lignende, men jeg synes det er ekkelt med folk som pisser i gata, spesielt i områder der matleveranser tas inn.

Meninger?

Anonymkode: 36793...1f3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg. Det er en uting uansett hvor, unntaket er vel egentlig bare små barn som ikke klarer å holde seg frem til nærmeste toalett. Voksne mennesker merker som regel i god tid at de må og greier å holde seg (det finnes selvfølgelig unntak, men jeg antar de skjønner at det ikke er dem jeg mener...). Det typisk er at det er vel nesten utelukkende menn som driver å pisser på hushjørner. Jeg har i hvertfall til gode å se kvinner trekke ned buksene bak et hjørne og gjøre sitt fornødne..

Anonymkode: 3f537...6c5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så han kinesisk ut?

Anonymkode: 5ca7c...e7d

AnonymBruker
Skrevet

En gang så jeg en utlending fra et eller annet EU land med I på skiltet som tømte en sånn bobil do i en rist i byparken i Bergen. Han så skikkelig skyldig ut når jeg så på han, og etter de hadde kjørt så det dopapir og bæsj oppå risten så alle kunne se! :spy: 

Anonymkode: f3747...e2a

AnonymBruker
Skrevet

Definitivt ikke greit. Enda til ulovlig - du får fort noen tusenlapper i bot for å urinere på offentlig sted, hvis du blir oppdaget. Veldig uhygenisk hvis folk skal springe rundt å gjøre fra seg overalt. 

(Når det er sagt - har ingen problem med de som går bak en busk i skogen altså. Får være måte på hysteri. Men i boligstrøk/by så gjør man ikke sånt. Og ingen grunn til at du skal akseptere det heller...)

Anonymkode: 7d0bb...7f2

AnonymBruker
Skrevet

Det er like avskyelig som at en stor hamburgerkjede har nye matvarer stående ute i en bakgård i timesvis, etter at de blir levert, og før de taes inn med rotter og duer løpende rundt, over og under. Derfor spiser jeg heller ikke på det stedet. 

I tillegg er urinering på offentlig sted forbudt og kan straffes med bøter om polititet ser det. 

Anonymkode: eb518...59b

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en av de tingene jeg driter i :fnise:

Anonymkode: c1ce7...ec4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...