AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1 Skrevet 9. juli 2016 Skal på to ukers sydenferie. Har lyst å ha med hele sommergarderoben. Men det blir jo et nytt antrekk hver dag, så det sier seg selv at jeg ikke trenger. Er fullstendig klar over at jeg vil trenge minimalt. Men så er jo den kjolen knallfin, og den blusen passer jo så bra med det skjørtet, og da kan jeg jo og ha med den buksa for den går og fint med blusen. Og når jeg har den buksa så passer det jo med den toppen der, men da må jeg jo ha den shortsen. Og, oi, der var den kjolen og den tunikaen hadde jeg glemt osv osv. Så hvor mye pakker dere med dere? Jeg har ikke lyst å vaske så veldig mye heller, men litt vil det nok bli. Anonymkode: 86719...dc2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #2 Skrevet 9. juli 2016 Jeg pakker alltid alt for mye. Et nytt antrekk til hver kveld, 3-4 shortser til dagtid og 4-7 kjoler&skjørt til dagtid (strand) og en hel haug av t-skjorter/singleter etc... Klarer aldri bestemme meg.. og det ender alltid opp med at jeg bruker det samme til/fra stranda hver dag, så trenger ikke så masse dagtids-klær. Men hva vhis... Anonymkode: eb9c5...22a 1
skruf Skrevet 9. juli 2016 #3 Skrevet 9. juli 2016 Jeg pakker minst mulig. Da blir det minst mulig å dra på i kofferten, pluss det er plass i kofferten på tilbaketuren hvis jeg shopper noe Og et nytt antrekk til hver kveld tar jeg iallefall ikke med! Da er det greit å finne noe man kan kombinere og bytte på. Var nettopp ei uke på tur nå, jeg hadde med: 2 shorts, 1 kort skjørt, 1 langt skjørt, 2 bluser, 3 tskjorter, 2 finere topper, 2 bikinier, 1 strandkjole. Reiste i sneakers og hadde med birkenstock-sandaler, joggesko og 1 par flippfloppere til strandbruk. Og såklart undertøy og treningstøy. Bruker å kjøpe sånn engangspakker med håndvaskpulver fra biotex som jeg tar med, greit å skylle opp et plagg hvis man er uheldig å få en flekk på. Tar ikke noe plass i kofferten, og plagget er tørt neste dag når det henger ute over natta på verandaen.
Hecubaa Skrevet 9. juli 2016 #4 Skrevet 9. juli 2016 Jeg pakker alltid mye mer enn jeg trenger og kunne i tillegg til undertøy og det jeg reiste i klart meg med et par bikinier, to shorts, tre t-skjorter/topper, to enkle kjoler og flipflops for ei uke i syden. Jeg har de siste årene reist med ei venninne og våre turer er veldig lavterskel så vi pynter oss ikke på kveldene eller noe sånn, så det hadde kanskje blitt pakket noe mer hvis jeg skulle reist med kjæresten eller som del av et større reisefølge hvor det er stas å føle seg litt finere.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #5 Skrevet 9. juli 2016 Det kommer an på hvor jeg skal. Jeg reiser sjelden til "sydenreisemål" i Europa, men hvis jeg gjør det har jeg med meg klær til hele turen (dvs. noen shortser som jeg bruker om igjen og en topp til hver dag, 3 bikinier og nesten en kjole til hver kveld) Det samme gjelder dersom jeg reiser til Karibien, siden jeg ikke syntes det er så mye å shoppe der heller. Reiser jeg til Asia, som jeg gjør oftest dersom jeg skal på badeferie reiser jeg med omtrent tom koffert (bortsett fra badetøy og kanskje to shortser og topper og en kjole) Der får man kjøpt alt man behøver av kjoler og strandtøy til en billig penge. Anonymkode: c36bc...5c1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 Tenkte (foruten undertøy) to sommerkjoler, tre shorts, et skjørt, en langermet florlett tunika, to kortermede tunika, tre pene topper, to lange singlet, en sånn chiffongreie til å ha over bikini etc og tre bikini. Reiser i ei florlett langbukse med en pen topp og en lett cardigan. Er litt i tenkeboksen om jeg skal ta med ei kort linbukse med en pen topp til og et blyantskjørt. Det meste av dette kan mixes og matches om hverandre. reiser i et par pene sko som er veldig gode å gå i og har med et par pene sandaler og et par strandsko. Smykker tar jeg ikke med, kjøper heller noe billig juggel der. Anonymkode: 86719...dc2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #7 Skrevet 10. juli 2016 Har med ett undertøysskift for hver dag, en overdel og en underdel eller kjole for hverdag, samt klær til bruk utenpå solkrem, som regel en solkjole/strandkjole. De klærne du har utenpå solkrem og svett hud får du aldri fri for lukt og kliss av solkremmer. I håndbagasjen har jeg alltid bikini og et klesskift samt sandaler i tilfelle kofferten ikke kommer frem. Anonymkode: 06e08...172 2
fresia Skrevet 10. juli 2016 #8 Skrevet 10. juli 2016 jeg pakker med meg ganske mye, men jeg liker å ha litt å velge mellom. da jeg var en uke i Hellas pakket jeg med 4 bikinier, 7 truser, 4 bher, 4 shorts, 4 kjoler, 2 skjørt, 3 jumpsuits, 1 strandplagg, 8 topper (!), 1 bluse, 6 sko som sagt liker jeg å ha valgmuligheter. mye ble jo ikke brukt, men kofferten veide bare 12 kg så man har jo plass til å ha med mye klær! for to uker ville jeg i hvertfall ha tatt med en del så lenge kofferten ikke veier for mye :-)
tirben Skrevet 12. juli 2016 #9 Skrevet 12. juli 2016 Tar alltid med for mye! Men har nå lært at jeg bruker stort sett den samme tunikaen til og fra stranda hver dag. Da bruker jeg strandsko. Holder med 2 bikinier. På kvelden liker jeg helst å ha en luftig kjole, og da holder det med 4-5 stykker. Bruker sandaler til det. Har ofte med en shorts i tilfelle vi drar på båttur eller andre turer og selvfølgelig t-skjorter til det. I tillegg kanskje et par skjørt. Reiser enten i skjørt eller i luftig silkebukse. Har med en cardigan. That's it! 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå