AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1 Skrevet 9. juli 2016 Hva syns dere om det? Min mor ble lagt inn på sykehjem for noen uker siden. Jeg besøker henne ofte og har lagt merke til at mange bruker ørepynt. Er to kvinner der som har slike store hull i ørene også og bruker øredobber som man ser gjennom, om noen skjønner hva jeg mener! Disse kvinnene bruker derimot ikke sminke eller neglelakk, men har lange negler. Der er flere sykepleiere som både bruker øredobber, mye sminke og har gifteringer på seg. Flere har også vanlige smykker på seg. Heldigvis går de med langt hår med håret oppsatt, men reagerer på all bruken av sminke, øredobber og ikke minst neglelakk. Overhørte en pasient som kommenterte neglene til en av pleierne. Der er også en pleier som lakker neglene til pasientene og slik det ser ut bruker hun samme lakken på alle? Er ikke det uhygienisk? Er ellers fornøyd med pleiepersonellet, er ikke alle som smykker seg og sminker seg mye men syns dette virker rart.. Er ikke reglene like strenge på sykehjem? Anonymkode: 28506...013
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #2 Skrevet 9. juli 2016 At hun bruker samme lakk på alle er da helt greit. Giftering er lov. Enkle øredobber er greit. Resten kan diskuteres Anonymkode: 270ac...9fc 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #3 Skrevet 9. juli 2016 Hvorfor skal ikke de som jobber der få bruke sminke??? Ørepynt, halskjeder, ringer, lange negler og negelak er ikke lovt og blir slått ned på de stedene jeg har jobbet, men vet det syndes flere mange steder. Jeg ville tatt det opp med ledelsen. Ser ikke noe problem i at samme negelak blir brukt til flere pasienter. Om noen har et problem med det kan de jo kjøpe egen neglelakk til sin mor/bestemor/tante. Anonymkode: 8c5dd...934 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #4 Skrevet 9. juli 2016 Syns ringer, lange negler og parfyme teller mest når det kommer til pleierne. Men tenker ikke over samme lakk på pasienter, det blir gjort i neglesalonger også. Har forresten utvidede hull i ørene selv og kan si av erfaring at vi oftere har bedre ørehygiene enn de fleste med små huller. Rett og slett fordi det er et større hull, øredobbene og hullene må vaskes og pleies ofte. Så den delen hadde jeg ikke reagert på. Anonymkode: cb629...da6 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #5 Skrevet 9. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal ikke de som jobber der få bruke sminke??? Hygiene, selvsagt. Anonymkode: 2848e...166
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #6 Skrevet 9. juli 2016 Jeg dropper lange negler, ringer, smykker og øredobber. Det er like mye for min egen sikkerhet. Av sminke bruker jeg kun maskara på jobb. Full sminke er en fin grobunn for bakterier. Anonymkode: a6487...352
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #7 Skrevet 9. juli 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva syns dere om det? Min mor ble lagt inn på sykehjem for noen uker siden. Jeg besøker henne ofte og har lagt merke til at mange bruker ørepynt. Er to kvinner der som har slike store hull i ørene også og bruker øredobber som man ser gjennom, om noen skjønner hva jeg mener! Disse kvinnene bruker derimot ikke sminke eller neglelakk, men har lange negler. Der er flere sykepleiere som både bruker øredobber, mye sminke og har gifteringer på seg. Flere har også vanlige smykker på seg. Heldigvis går de med langt hår med håret oppsatt, men reagerer på all bruken av sminke, øredobber og ikke minst neglelakk. Overhørte en pasient som kommenterte neglene til en av pleierne. Der er også en pleier som lakker neglene til pasientene og slik det ser ut bruker hun samme lakken på alle? Er ikke det uhygienisk? Er ellers fornøyd med pleiepersonellet, er ikke alle som smykker seg og sminker seg mye men syns dette virker rart.. Er ikke reglene like strenge på sykehjem? Anonymkode: 28506...013 Hvor godt tror du bakterier trives i neglelakk, egentlig? Det er lakk. Dårlig med organiske stoffer, og masse løsemidler ... Anonymkode: d907c...157 9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #8 Skrevet 9. juli 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva syns dere om det? Min mor ble lagt inn på sykehjem for noen uker siden. Jeg besøker henne ofte og har lagt merke til at mange bruker ørepynt. Er to kvinner der som har slike store hull i ørene også og bruker øredobber som man ser gjennom, om noen skjønner hva jeg mener! Disse kvinnene bruker derimot ikke sminke eller neglelakk, men har lange negler. Der er flere sykepleiere som både bruker øredobber, mye sminke og har gifteringer på seg. Flere har også vanlige smykker på seg. Heldigvis går de med langt hår med håret oppsatt, men reagerer på all bruken av sminke, øredobber og ikke minst neglelakk. Overhørte en pasient som kommenterte neglene til en av pleierne. Der er også en pleier som lakker neglene til pasientene og slik det ser ut bruker hun samme lakken på alle? Er ikke det uhygienisk? Er ellers fornøyd med pleiepersonellet, er ikke alle som smykker seg og sminker seg mye men syns dette virker rart.. Er ikke reglene like strenge på sykehjem? Anonymkode: 28506...013 Dette er ikke det verte. Det verste er dem som har helt på seg en flaske parfyme før de går på jobb. Er du kvalm fra før så brekker du deg før de kommer nær sengen av stanken deres. Anonymkode: d4424...67e 2
Meley Skrevet 9. juli 2016 #9 Skrevet 9. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor godt tror du bakterier trives i neglelakk, egentlig? Det er lakk. Dårlig med organiske stoffer, og masse løsemidler ... Anonymkode: d907c...157 Bakterier trives kjempegodt under neglelakken faktisk. Så den trives ikke i lakken men under den. Derfor får ikke helsepersonell bruke den. Heller ikke ringer, armbånd, øredopper, smykker å slikt. Hygieniske forskrifter. At lakken blir brukt til flere pasienter gjøres over alt, også på neglesalong. 2
skruf Skrevet 9. juli 2016 #10 Skrevet 9. juli 2016 Det er faktisk lov til å bruke sminke. Såklart, man sminker seg ikke som om man skal ut på byen en lørdagskveld, men hverdagssminke er grei. Hva har min mascara og mineralpudder med hygiene til pasientene å gjøre? Jeg bruker det jo ikke på de akkurat.. Ellers så er jeg enig: smykker, øredobber og ringer skal man ikke bruke (ringer er ei skikkelig bakteriefelle, det samler seg opp bakterier under ringen uansett hvor flink man er med håndvask eller spriting). Da jeg hadde om hygiene under studiet så fikk vi vite at en enkel gullring og enkle øredobber som ikke henger ned var ok, men dette er det gått bort ifra de siste årene. Så mulig det er noen eldre sykepleiere eller hjelpepleiere som fortsatt henger igjen der. Negler på oss ansatte skal være korte og uten neglelakk. Igjen pga bakterier og smittefare. Derimot så er det ingenting i veien for at beboere på et sykehjem skal få lov til å pynte seg med neglelakk! Jeg bruker selv å lakke neglene til de som ønsker det og trenger hjelp til det. Ikke lett å lakke negler med giktiske fingre. Beboere på et sykehjem kjenner hverandre godt og danner vennskap, så heller ikke uvanlig at de låner bort neglelakken sin til andre damer som vil pynte seg. Dette er det ikke opp til oss ansatte å nekte de. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #11 Skrevet 9. juli 2016 2 minutter siden, skruf skrev: Det er faktisk lov til å bruke sminke. Såklart, man sminker seg ikke som om man skal ut på byen en lørdagskveld, men hverdagssminke er grei. Hva har min mascara og mineralpudder med hygiene til pasientene å gjøre? Jeg bruker det jo ikke på de akkurat.. Bakterievekst. Anonymkode: 2848e...166
Gjest Jørild Skrevet 9. juli 2016 #12 Skrevet 9. juli 2016 Det er ingen regler mot sminke, heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #13 Skrevet 9. juli 2016 8 minutter siden, Meley skrev: Bakterier trives kjempegodt under neglelakken faktisk. Så den trives ikke i lakken men under den. Derfor får ikke helsepersonell bruke den. Heller ikke ringer, armbånd, øredopper, smykker å slikt. Hygieniske forskrifter. At lakken blir brukt til flere pasienter gjøres over alt, også på neglesalong. Under lakken, ja. Dette er altså komplett irrelevant når TS reagerer på at pleierne bruker samme lakk på flere pasienter, med tanke på bakterievekst. Anonymkode: d907c...157 7
Meley Skrevet 9. juli 2016 #14 Skrevet 9. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Under lakken, ja. Dette er altså komplett irrelevant når TS reagerer på at pleierne bruker samme lakk på flere pasienter, med tanke på bakterievekst. Anonymkode: d907c...157 Jeg svarte på det med ansatte brukte neglelakk! 1
skruf Skrevet 9. juli 2016 #15 Skrevet 9. juli 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bakterievekst. Anonymkode: 2848e...166 Det er fortsatt ingen regler mot sminke i helsevesenet.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #16 Skrevet 9. juli 2016 4 minutter siden, Meley skrev: Jeg svarte på det med ansatte brukte neglelakk! Du siterte innlegget mitt der jeg snakket om bakterievekst i flytende neglelakk. Anonymkode: d907c...157 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #17 Skrevet 9. juli 2016 2 minutter siden, skruf skrev: Det er fortsatt ingen regler mot sminke i helsevesenet. Det kommer an på hvor du jobber, gitt. Mange steder har forbud mot sminke. Anonymkode: 2848e...166
Ruccula Skrevet 9. juli 2016 #18 Skrevet 9. juli 2016 Herregud, hva er problemet med sminke?? Ringer og lange negler er uhygenisk, men sminke??
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #19 Skrevet 9. juli 2016 1 minutt siden, Snublefella skrev: Herregud, hva er problemet med sminke?? Umoralsk kanskje? En del eldre er sterke i troen. Anonymkode: aa3e8...af4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #20 Skrevet 9. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Umoralsk kanskje? En del eldre er sterke i troen. Det har vel blitt svart flere ganger nå, hygiene. Jeg ville heller ikke likt å se min tante få sårstell av noen med full krigssminke. Anonymkode: 2848e...166
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå