AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1 Skrevet 9. juli 2016 Blir vanlige BH-er (kjøpt på H&M, Cubus etc.) ødelagt av å vaskes på 40 grader i maskin? Tidligere har jeg alltid vasket på 30 grader, fordi "eksperter" sier at de helst skal håndvaskes, og ikke mer enn 30 grader i maskin. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg bor i en studentbolig hvor jeg må betale for hver gang jeg bruker vaskemaskina i kjelleren. Siden BH er det eneste plagget jeg vasker på 30 (resten på 40 eller 60) er det derfor gunstig å slippe å sette på en vask bare for disse. Føler heller ikke de blir rene nok av håndvask, siden de faktisk sitter tett inntil kroppen hele dagen og derfor bør vaskes mer skikkelig, etter min mening. Anonymkode: 156bd...2a6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #2 Skrevet 9. juli 2016 Det kommer jo an på bh-en. Sjekk vaskelappen! Anonymkode: 69953...a44
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #3 Skrevet 9. juli 2016 Jeg vasker alle bh'ene mine (både dyre og billige) på 60 grader uten at de blir ødelagte. Så 40 grader bør de vel tåle. Anonymkode: a61de...946
Merete87 Skrevet 9. juli 2016 #4 Skrevet 9. juli 2016 Jeg tar hånd/ullvask i sånn pose. Føler de blir rene nok. Men vasker de ofte da, klarer ikke mange dager før vask😄
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #5 Skrevet 9. juli 2016 Bher bør ikke vaskes sammen med annet tøy i maskin, særlig ikke dersom de har spiler. Jeg har dyre bher til nærmere tusen kroner stykket, og vasker dem på 40 grader i maskinen. Men aldri sammen med annet tøy. Jeg samler opp en liten uke og kjører en bh vask. Blander heller ikke farger. Har du prøvd å legge dem i bløt i blå Biotex over natten i en liten balje eller vaskebøtte? Anonymkode: b0e10...602
Hjärtat Skrevet 9. juli 2016 #6 Skrevet 9. juli 2016 Jeg vasker alltid bher på 40 grader i vaskepose. De holder jo ikke for alltid, men holder jo ett år eller tre. 2
Merete87 Skrevet 9. juli 2016 #7 Skrevet 9. juli 2016 Du kan jo prøve med en bh på 40, og se hvordan det går 🙂
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #8 Skrevet 9. juli 2016 Tusen takk for svar! På vaskelappen står det håndvask i alle mine. Har helst ikke lyst til å "teste" med en BH for å se om den blir ødelagt, da jeg ikke eier så mange, og har heller ikke råd til å kjøpe ny akkurat nå. Skjønner jo at de ikke skal vare for alltid, men hvis de ikke tåler 40 grader men likevel vaskes på det, blir de vel mye fortere ødelagt enn de ellers ville blitt. Bruker sånn vaskepose Å kjøre en vask med bare BH er uaktuelt når jeg må betale for hver gang jeg vasker. Det blir ganske mye ekstra penger over tid. Det vanlige her er å samle opp så mye skittentøy som mulig, og så sette på en vask. Som regel blir det en 40- og en 60-grader i løpet av 1-2 uker. Så tenkte om det kunne vært mulig å legge med BH-ene i 40-gradersvasken. Anonymkode: 156bd...2a6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #9 Skrevet 9. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! På vaskelappen står det håndvask i alle mine. Har helst ikke lyst til å "teste" med en BH for å se om den blir ødelagt, da jeg ikke eier så mange, og har heller ikke råd til å kjøpe ny akkurat nå. Skjønner jo at de ikke skal vare for alltid, men hvis de ikke tåler 40 grader men likevel vaskes på det, blir de vel mye fortere ødelagt enn de ellers ville blitt. Bruker sånn vaskepose Å kjøre en vask med bare BH er uaktuelt når jeg må betale for hver gang jeg vasker. Det blir ganske mye ekstra penger over tid. Det vanlige her er å samle opp så mye skittentøy som mulig, og så sette på en vask. Som regel blir det en 40- og en 60-grader i løpet av 1-2 uker. Så tenkte om det kunne vært mulig å legge med BH-ene i 40-gradersvasken. Anonymkode: 156bd...2a6 Jeg vasker som sagt mine bh'er på 60 grader, sammen med håndduker, truser og sokker. De fleste er 3-4 år gamle og er så og si like fine fortsatt. Og jeg er ganske sikker på at det står håndvask i alle mine også. Anonymkode: a61de...946
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #10 Skrevet 9. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner jo at de ikke skal vare for alltid, men hvis de ikke tåler 40 grader men likevel vaskes på det, blir de vel mye fortere ødelagt enn de ellers ville blitt. Bruker sånn vaskepose Sjekk hva bh-en er laget av. Silke skal ikke vaskes på førti grader, mens det meste annet går bra. Anonymkode: 69953...a44
Gjest Sisti Skrevet 9. juli 2016 #11 Skrevet 9. juli 2016 Vasker alle mine på 40 grader, både de dyre og de billige. Bruker vaskenett og vasker med andre klær. Har aldri opplevd at de blir ødelagte, utenom at hvite bh-er kan bli litt grålige i fargen.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #12 Skrevet 9. juli 2016 Det burde gå fint å vaske H&M- og Cubus-BH-er på 40 grader. Jeg gjør det med mine, bare legger de i en vaskepose, og det går helt fint. Anonymkode: cae3e...012
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #13 Skrevet 9. juli 2016 Jeg har dem i vaskepose og vasker med lav sentrifugering på 30 eller 40 grader. Blir ikke skikkelig rent hvis jeg bare vasker for hånd hver gang. Anonymkode: a996b...ab4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #14 Skrevet 9. juli 2016 Vasker de på 40 i vaskepose. Anonymkode: a399e...cb9
CoolSistah Skrevet 9. juli 2016 #15 Skrevet 9. juli 2016 Jeg vasker de på 60 i vaskepose. Passer på at bhen er lukket,slik at ikke de festene henger seg fast i noe og blir ødelagte. Det er klart at det sliter jo litt på de, men utenom at fargen falmer litt synes jeg ikke det gjør noe. De skal ikke brukes i et Victorias secret-show, og andre som ser de får bare tåle at pudderrosa etterhvert blir blekrosa. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå