Gå til innhold

Hvilken str til en baby på 6 mnder?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal kjøpe gave til til min venninnes baby. Ungen er 6 mnder, så jeg lurte på hvor store klær de bruker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en datter på 6 mnd. og ville gå for 74cm. Kanskje litt stort, men heller det. Mulig å brett opp armer og ben i alle fall......

Skrevet

Hadde gått for 74, evt 80 så har hun det til litt senere.

Skrevet

Det som er lurt om du skal følle rådene over om å kjøpe noen størrelser større så pass på at du ikke kjøper størrelse slik at det passer på sommeren.

Høst/vinterklær som passer til sommeren = bor kastet.

eller så sier jeg at størrelse 75 er en ok størrelse og velge.

Skrevet
Det som er lurt om du skal følle rådene over om å kjøpe noen størrelser større så pass på at du ikke kjøper størrelse slik at det passer på sommeren.

Høst/vinterklær som passer til sommeren = bor kastet.

Helt sant!

Vi har en lekker sommerkjole, som ikke passer med klær under (tynne stropper) i str 74, som er str jenta mi bruker nå.........Kjedelig.

Samme med kortermet som vil passe på vinteren.

Skrevet
Jeg har en datter på 6 mnd. og ville gå for 74cm. Kanskje litt stort, men heller det. Mulig å brett opp armer og ben i alle fall......

Ups, er 74 litt stort til din 6 mnd datter....? Snuppa mi er 3 mnd og bruker 74! Hun tar til seg næringa, kan man si... :wink:

Tipset er vel å spørre mora hvilken størrelse ungen bruker / trenger, siden ungene varierer en del i størrelse, som du ser.

Skrevet

Hør med foreldrene. Kanskje har de skapet fullt av 74 fordi folk ikke kjøpte annet i barselgave.

Skrevet
Hør med foreldrene. Kanskje har de skapet fullt av 74 fordi folk ikke kjøpte annet i barselgave.

Eller kjøp i en butikk det er enkelt å bytte klærne i.

Fikk mange like plagg.

Og spesielt irriterende når jenta mi var 2 mnd og fikk str 56 fra en eller annen gudsforlatt butikk, umulig og bytte.

Skrevet

"Pluggen" her er fem mnd og bruker str 80. Men er stor for alderen.

Skrevet

Gullet mitt er snart 9 mnd og bruker 80/86.

Ville ikke kjøpt mindre enn 80 til en 6 mnd.

Gjest Anonymous
Skrevet
"Pluggen" her er fem mnd og bruker str 80. Men er stor for alderen.

Og min prinsesse er 1,5 år og fortsatt litt liten for størrelse 86..... :wink:

Med andre ord; hvis du ikke aner om babyen er liten eller stor må du ihvertfall sørge for at klærne kan byttes!

Jeg tipper at str 74 ikke er så gæernt - det vil sjelden være for lite og vil trolig passe i løpet av vinteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...