Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby på 8 uker har gult puss som renner fra øyet.

Dette har vart noen dager, og jeg har ringt fastlegen vår. Der mente de vi skulle prøve å vaske vekk pusset med saltvann,i tillegg til å dryppe morsmelk i øyet.

Nå har det snart gått 1 uke, men det renner fortsatt litt fra øyet.

Hvor lenge bør vi prøve med saltvann/morsmelk, før vi bør få dråpper eller salve fra lege heller?

Anonymkode: 0fdc6...f04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ihvertfall tatt han med til lege. Pass også på din hygiene, slik at du ikke blir smittet😊

AnonymBruker
Skrevet

Min lille hadde dette i noen uker før det plutselig gikk over. Jeg vasket øyet og huden rundt nøye med saltvann og kompress, passet på å få med alt pusset og ta ny kompress for hvert øye. Så dryppet jeg med morsmelk. Flere ganger om dagen, eller etter behov. Jeg fikk beskjed om at hvis det hvite i øyet eller huden rundt ble rød og så betent ut så måtte jeg kanskje gå over på antibiotika drypp eller krem, men morsmelk var visst både mer effektivt (!) og mer skånsomt for barnet enn antibiotikadråpene. 

Hvis det blir så ille at øyet klistrer seg igjen så må du bare dryppe morsmelk på det og la det løse seg opp før du prøver å gni det vekk.

Anonymkode: 23b0a...375

AnonymBruker
Skrevet

Gå til legevakten i dag eller få time når fastlegen åpner i morgen tidlig. Første som ringer får de ledige hastetimene som er. 

Anonymkode: 58c0c...d95

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er rødt og ser betent ut så trenger du ikke dra til legen med det. Det er vanlig at de har puss pga trange tårekanaler i den alderen din er nå.  

Anonymkode: 23b0a...375

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Det hvite i øyet, er ikke rødt. Øyet er heller ikke hovent. Men det renner puss ut, og huden rett over øyekroken er litt rødt.

Vasker med saltvann flere ganger daglig, og drypper morsmelk i.

Ringer fastlegen i morgen, om det ikke skjer store forandringer, for da har der gått 1 uke.

Ts

Anonymkode: 0fdc6...f04

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...