Gå til innhold

Hvit kjole i bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som sier noe til barnets mor.. Men det er godt mulig de tenker og sier sitt når du ikke er der ;) 

Ser ut som folk diskuterer hvorvidt det er greit at barn går i hvitt i bryllup eller ei, ikke din spesifikke sak. 

Anonymkode: 735b6...5bc

Jeg tror jeg hadde ledd meg ihjel dersom noen jeg kjente var så firkanta og faktisk diskuterte det med andre, så det synes jeg hun kan ta helt med ro.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det var noen som spurte meg som brud om det var greit ville jeg av høflighet sagt ja, men ergret meg over at noen ikke klarte å velge hvilken som helst annen farge. På en annen side ville jeg uansett hatt barnefritt bryllup.

Syntes du skal velge en annen av respekt. Den hvite kjolen kan hun bruke i bursdag, på sommerfest, grillfest, båttur, hvor som helst. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Cathrine88 skrev:

T Jeg tror jeg hadde ledd meg ihjel dersom noen jeg kjente var så firkanta og faktisk diskuterte det med andre, så det synes jeg hun kan ta helt med ro.

Vel, det hadde ikke jeg :-) og jeg hadde antagelig vært enig med dem som kommenterte det. Jenta er ikke brudepike, og det virker som kjolen blir valgt på trass. TS har fått nok av tilbakemeldinger her på at folk kan syntes det blir rart og "feil", men gjorde det uansett ;) 

Hvorfor, tenker jeg da. Hvorfor ikke bare velge en annen? Hvorfor risikere at folk syntes at det er rart og unødvendig? Hvorfor risikere at datteren blir antatt at er brudepike, i et bryllup hvor hun ikke er det? Hvorfor må det på død og liv brukes hvit kjole i bryllupet? Er det bare for å lage bølger? Være litt småekkel? Lage noen riper i dagen

Det er ikke noe problem å kle ungen i en vanlig finkjole. Hun MÅ ikke gå i hvitt. Men det har visst mor bestemt ;) 

• Liker 5
Skrevet

Reglene er jo i grunn at man ikke skal ha på seg hvitt, rødt eller svart i bryllup. Men synes jo i grunn hvertfall ikke man skal ha hvitt eller svart. Er bare bruden som eventuelt skal være hvit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Vackra skrev:

Hvis det var noen som spurte meg som brud om det var greit ville jeg av høflighet sagt ja, men ergret meg over at noen ikke klarte å velge hvilken som helst annen farge. På en annen side ville jeg uansett hatt barnefritt bryllup.

Syntes du skal velge en annen av respekt. Den hvite kjolen kan hun bruke i bursdag, på sommerfest, grillfest, båttur, hvor som helst. 

Jeg spurte ikke, men vi snakket om det. Jeg tok opp at jeg var usikker på hvilken kjole hun skulle ha på seg, og bruden nevnte at det hadde vært fint med rosa for det skulle brudepikene ha. Jeg nevnte den hvite kjolen med rosa tilbehør og hun var bare positiv. 

Som sagt har bryllupet vært. 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det hadde ikke jeg :-) og jeg hadde antagelig vært enig med dem som kommenterte det. Jenta er ikke brudepike, og det virker som kjolen blir valgt på trass. TS har fått nok av tilbakemeldinger her på at folk kan syntes det blir rart og "feil", men gjorde det uansett ;) 

Hvorfor, tenker jeg da. Hvorfor ikke bare velge en annen? Hvorfor risikere at folk syntes at det er rart og unødvendig? Hvorfor risikere at datteren blir antatt at er brudepike, i et bryllup hvor hun ikke er det? Hvorfor må det på død og liv brukes hvit kjole i bryllupet? Er det bare for å lage bølger? Være litt småekkel? Lage noen riper i dagen

Det er ikke noe problem å kle ungen i en vanlig finkjole. Hun MÅ ikke gå i hvitt. Men det har visst mor bestemt ;) 

Hvis du leser hva jeg har skrevet ble denne kjolen godkjent av bruden, men var jeg som var usikker. Ikke noe trass. Virker heller som det er du som er trassig og har et stort behov for å diskutere...

At folk syntes det er "rart og unødvendig" kan jeg ikke forholde meg til. 

Syntes heller det er du som er småekkel her. Hun MÅ ikke gå i hvitt, men det har mor OG bruden bestemt ;) 

(Og selv om hun ikke gikk opp kirken med bruden fikk hun være med på bildene. Hadde hun vært litt eldre hadde hun vært brudepike også.)

Nå har jeg sagt at bryllupet er over, så nå trenger jeg ikke fler svar fra deg.

Anonymkode: 09afb...715

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Den 17. juli 2016 at 18.19, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte ikke, men vi snakket om det. Jeg tok opp at jeg var usikker på hvilken kjole hun skulle ha på seg, og bruden nevnte at det hadde vært fint med rosa for det skulle brudepikene ha. Jeg nevnte den hvite kjolen med rosa tilbehør og hun var bare positiv. 

Som sagt har bryllupet vært. 

Hvis du leser hva jeg har skrevet ble denne kjolen godkjent av bruden, men var jeg som var usikker. Ikke noe trass. Virker heller som det er du som er trassig og har et stort behov for å diskutere...

At folk syntes det er "rart og unødvendig" kan jeg ikke forholde meg til. 

Syntes heller det er du som er småekkel her. Hun MÅ ikke gå i hvitt, men det har mor OG bruden bestemt ;) 

(Og selv om hun ikke gikk opp kirken med bruden fikk hun være med på bildene. Hadde hun vært litt eldre hadde hun vært brudepike også.)

Nå har jeg sagt at bryllupet er over, så nå trenger jeg ikke fler svar fra deg.

Bruden foreslo rosa.. Og du kler datteren din opp i hvitt ;)  Mange er konfliktsky, og lar gjestene holde på som de vil... Men du burde hatt skamvett nok til å kle ungen i en annen farge i et bryllup.. Spesielt når det er brudepiker, og datteren din ikke er en av dem. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruden foreslo rosa.. Og du kler datteren din opp i hvitt ;)  Mange er konfliktsky, og lar gjestene holde på som de vil... Men du burde hatt skamvett nok til å kle ungen i en annen farge i et bryllup.. Spesielt når det er brudepiker, og datteren din ikke er en av dem. 

Hva er problemet her? Brudepikene var kledd i rosa, så hun kunne ikke forveksles med dem. Er du redd for at noen av gjestene forvekslet ettåringen med bruden?

Og til det andre innlegget ditt: en brud som mener at "dagen får riper" fordi ei lita jente er kledd i feil farge må ha alvorlige problemer som virkelig ikke har noe med farger å gjøre.

• Liker 8
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Den 18. juli 2016 at 0.08, AnonymBruker skrev:

😂😂😂

Synd du ikke leser hva jeg skriver. Men du er vel en sånn person.... (;))

• Liker 1
Skrevet
Den 18.7.2016 at 0.08, AnonymBruker skrev:

Ha ha, litt ironisk å bruke "skamvett" når ts forteller at bruden foreslo å bruke samme farge som brudepikene, og at de i fellesskap ble enige om å bruke en kombinasjon av hvitt og rosa. Jeg syns man skal ha vett til å vite når en skal gi seg.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...