Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg skal tro om alt, hvilket syn jeg skal se med..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk går på dietter, det har blitt et sunnhetshysteri, det er mer vanlig å gå på en eller annen diett enn å leve "normalt" i dag. Miljøvennelighet er også i ferd med å bli mote, og jeg er selvfølgelig der. Jeg er nazi på kildesortering osv. 

Så er det hvem man selv er. Jeg får dårlig samvittighet av å drikke meg brisen alene av og til, av å kjøpe meg en snus (for å være et svakt menneske som ikke klarer å stå i mot, men jeg bruker det kun om kveldene etter jobb og helgene). 

Jeg får dårlig samvittighet sv å kjøpe noe med sukker i, for da blir man feit...... 

Jeg kan prøve å være avholds, men ser da at mange også vellykkede mennesker kan drikke seg fulle og bare ha det gøy, uten at det går galt. 

Jeg lar meg rett og slett påvirke av hva alle andre sier og mener og gjør. Jeg er 24 år og synes jeg skulle vært mer selvsikker.

Anonymkode: 699f4...37c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke verdier har du med deg fra oppveksten?

Hvilket forhold hadde dine foreldre til mat og alkohol?

Det hadde nok vært bra for deg å jobbe med å bli trygg på deg selv og bli mer selvsikker.

Anonymkode: e9c26...126

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det egentlig du lurer på? Eller trenger du bare en ventil for å få luftet tankene dine?

Anonymkode: a1b45...8fd

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som funker er å endre tankene dine innenfra. De fleste klager til andre og vil ha støte fra dem om at de gjør det riktige. Og det føles kanskje bra der og da, men etterhvert som tiden går begynner tvilen og samvittigheten å gnage igjen. Det eneste som funker permanent, er å lære hvordan endre tankene og håndtere de kjipe følelsene. Begynn å granske deg selv mer. Dersom en person sa noe om kosthold, hvorfor fikk den personen til å føle deg presset der og da? Hvorfor går det inn på deg? Hva er det du ønsker å oppnå i livet? Ønsker du å leve resten av livet som slave av andres meninger? Husk også at ekle følelser lærer deg noe om deg selv, det kan hjelpe deg å finne ut hva og hvorfor du tenker det du gjør om ting. De er følelser, og de går over med tiden.

Anonymkode: 0448e...385

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...